Järveojal on tšempionitiitleid omajagu, Tänakust rohkem – ta on judos viis korda Eesti meistriks kroonitud. Ent olla maailma parima rallisõitja kõrval maailma parim kaardilugeja...

„Need Eesti tiitlid ei vääri isegi võrdlemist,” muigas Järveoja. „Noore poisina on iga tiitel tähtis ja see on inimese arenguredeli üks aste. On ka vendi, kes saavad kohe olümpiavõitjateks ja maailmameistriteks. Meile tuli kõik raske tööga ja tunne on suurepärane.”

Võiks ju arvata, et kui Järveoja istus kolm aastat tagasi Tänaku kõrvale ja nägi, kui kiire mehega tegu, teadis kohe, et tal on peagi karikas kaenlas, aga ei. „Ralli on selline spordiala, kus kogu aeg võid mõelda ja heietada, aga reaalsuses saad tiitli kätte siis, kui üle finišijoone jõuad ja tiimi spordidirektor Kaj Lindström ütleb: „Palju õnne, maailmameistrid!” Alles see on fakt.”

Omajagu pisaraid


Finišis oli Järveoja sõitjaga solidaarne, ka tema hing oli lõpuks rahul. „Eks seda jama on olnud palju,” tunnistas ta. „Tiitel oli õiglane ja vääriline tasu kõige selle eest, mida läbi elada tuli. Ott on käinud läbi tule ja vee. Pisaraid on olnud omajagu. See kõik teeb võidu väärtuslikumaks. Seda paremini võit maitseb.”

Ent kelle pärast hõiskas Järveoja hing eelkõige, enda või Oti? „See oli meeskonnatöö, aga mitte ainult meie kahe, vaid tiitli taga on 200 inimest Toyota meeskonnas, aga võib öelda, et ka meie pered ja tuhanded eestlased. Kõik annavad oma osa. See polnud ainult meie kahe võit.”

Martin Järveoja: „Kui Ott ikka tahab gaasi suruda, siis surub nii, et on surutud.”

Tänakut ja Järveoja ei kroonitud tšempioniteks juhuslikult. Kaardilugeja sõnul võib tiitli auga vastu võtta. „Ilmselgelt on Ott sarjas kõige kiirem mees,” tunnustas Järveoja paarilist. „Kui ta ikka tahab gaasi suruda, siis surub nii, et on surutud ja jõuab samas ka finišisse. See on fantastiline, mida Ott suudab autoga teha – just tema kiirus! Ja ta kihutas sel aastal täiesti puhtalt, ei teinud ühtegi avariid. Olukordi tuleb ikka ette, aga et kõik katsed lõpuni... Arvan, et see on omaette märk. Kiirus ja teel püsimine – see on edu võti. Paar korda vedas meid auto alt, aga ise me ennast alt ei vedanud. Erinevalt konkurentidest – Ogier eksis Sardiinias, Neuville Tšiilis. Nii et seegi oli edu alus.”

Kas Tänak ja Järveoja polnud mullu veel valmis tiitlit võitma? „Võit on kogu meeskonna võit,” tõdes Järveoja. „Ei saa öelda, et meie ei olnud valmis, vaid kogu tiim ei olnud valmis. Ainult endale tuhka pähe ei raputaks.”