Jari-Matti Latvala uue hooaja plaanidest: paljud peavad mind hulluks

"Ajakirjanduses levis minu suhte kohta palju valeinformatsiooni."
Jari-Matti Latvala
Jari-Matti Latvala.Foto: Margus Pahv

Soome ralliäss Jari-Matti Latvala andis pikema intervjuu kohalikule väljaandele Helsingin Sanomat, kus rääkis lähemalt lõppenud hooajast ja tulevastest plaanidest.

Latvala jaoks oli lõppev aasta ülimalt raske nii sportlikus mõttes kui eraelus. Tänavu jäi autoralli MM-sarjas Latvala laeks vaid kaks kolmandat kohta ning üldarvestuse seitsmes koht, mis pälvis sellega, et mees enam Toyotaga uut lepingut ei teeninud. Oktoobris teatas 34-aastane Latvala lahkuminekust kihlatu Maisa Torppaga. Lisaks on ralliäss kemplemas Soome maksuametiga.

Kui Latvala 2008. aastal Fordi meeskonnaga lepingu sõlmis, siis kolis ta kohe ka maksude optimeerimiseks Monacosse. Soome maksuamet aga ei usu, et Latvala kodu on Monacos, sest sportlasel leidub kinnisvara ka Soomes. Lisaks leiavad amentikud, et sõitja viibib Soomes rohkem kui Monacos ja sestap tuleb tal maksud sünniriigile maksta.

"Võin öelda, et see aasta oli kohutav minu jaoks," rääkis Latvala intervjuus. "Ootan väga 2019. aasta lõppu, et järgmine aasta algaks. See aasta läks karjääri mõttes kohe alguses valesti."

"Kui ma poleks Monte Carlo (hooaja avaetapp - K.R.) eelsetel testidel vigu teinud, oleksime saanud kohe parema tulemuse ning kogu hooaeg oleks läinud paremini. Vähemalt nii ma usun."

Seotud lood:

"Mul on selja taga karjääri halvim hooaeg," jätkas ralliäss. "Hindan väga Tommi Mäkineni selle eest, kuidas ta minuga käitus. Endise rallisõitjana on ta hea tiimipealik, kes oskab sellistes olukordades olemas olla. Kolm aastat Toyotas olid suurepärased. Jaapanlased jälgivat rallit südamega ja võtavad kõike tõsiselt."

Latvala kinnitas, et saab uuel hooajal siiski oma rahade eest paaril etapil kaasa teha. "Ma ei ole oma karjääri lõpetamas. Rendin Tommilt auto, et sõita Soomes, Rootsis ja ehk ka Walesis. Rohkem ma investeerida ei saa, sest juba ühel rallil osalemine on suur risk. Kõik tuleb Tommi Mäkinen Racing meeskonnalt. Sain neilt ausa pakkumise ja tegin oma otsuse."

"Mõned peavad mind hulluks, et ma oma rahadega sõidan. Mul ei ole aga valikut. Pärast vaheaastat on tippu naasta veelgi keerulisem. Keegi ei mäleta neid, kes ei sõida," põhjendas Latvala otsust. "2021. aastaks peaks Toyotas üks koht vabanema ning ka Hyundais vähemalt pool kohta vabaks jääma."

Latvala sõnul on uuel hooajal võistluskalendris liiga palju etappe ning vahemaad võistluspaikade vahel on väga suured. "Organiseerijad teevad head tööd, aga nad peaksid rohkem meeskondadega suhtlema ja neid kuulama."

Soomlaselt küsiti ka tema lahkumineku kohta, mis oli terve sügise vältel ajakirjanduses kuumaks teemaks. "Ajalehtedes oli väga palju valeinformatsiooni. Ma juba muretsen, et ei saa kuskil käia ilma, et keegi minust pilti teeks ja ma väljaannete esikaantele satun."

"Olen võitlemas ka Soome ametnikega minu maksude üle. Minu jaoks oli väga üllatav näha, kuidas maksuamet minu reisimist tõlgendab. Kui jõuan näiteks õhtul kell 23:55 Prantsusmaalt Soome, arvestavad ametnikud kohe, et ma veetsin terve päeva Soomes."

Kuues käik (WRC)