Meedias on suurt kõlapinda saanud autospordiliidu ja Rally Estonia korraldajate vastasseis. Alaliidu juhi Janis Kaalu sõnul püütakse praegu Rally Estonia korraldajatega siseringis sasipundart lahti arutada ja asjad on avalikkuse ette jõudnud liiga vara. „Minu roll pole tõde kuulutama hakata,“ ütles Kaal.

Liitu juhtima asudes sai ta enda sõnul olukorda lähiriikidega võrreldes aru, et asjad pole päris õiged. Uuest hinnakirjast rääkides kinnitab Kaal Kruusile, et taevast see alla ei sadanud ja summad on välja arvutatud kokkulepete põhjal. „Rally Estonialt 100 000 euro küsimise eesmärk ei olnud ju nende tegevust takistada ja ebamõistlikke tasusid tuua.“

Kaal kinnitab, et Rally Estonia korraldusmeeskonna poolt on alaliidule hagiavaldus tulnud, millele on liit ka vastanud. Ta on kindel, et tegemist on lihtsa kaasusega, mis saab kiiresti lahenduse. Kogu konflikti taga oli Kaalu arvates soov võtta võim alaliidus, mille pärast ohverdati ralli. „Põhimõtted peavad paigas olema, Rally Estonia pole osa süsteemivälisest asjast,“ sõnas ta.

Juuli lõpus Lõuna-Eesti teedele plaanitava ralli nimisponsor DirtFish jõudis korraldajateni läbi Ott Tänaku, Janis Kaal nende läbirääkimiste juures enda sõnul ei olnud. „Korraldame rallit oma eelarvest, seega loodame, et üritus on edukas ja toob alaliidule lisavahendeid. Nimisponsori puhul hindame rahvusvahelist kajastust, mis DirtFishiga kaasas käib,“ ütles Kaal.

Kui Rally Estonia tänavuseks eelarveks oli planeeritud 2,5 miljonit eurot, siis Rally DirtFish riigilt toetust ei saanud. Kaal kinnitab, et eelarve on praegu veel lahtine. „Mis teeb ürituse korraldamise erakordselt keeruliseks on see, et me ei tea, kas saame sinna publikut lubada ja kui palju, kas väliskülalised saavad tulla jne. Oleks meil miljon eurot kasutada, oleks ralli korraldamine lust ja lillepidu,“ sõnas autospordiliidu juht.

Tema sõnul on vara kommenteerida, millega Ott Tänak rallil sõidab. Ka üheltki WRC meeskonnalt veel Rally DirtFishil osalemise kohta vastust pole tulnud. Kuigi üritus peaks toimuma juba juulis, siis korraldajatel pole sõitjate listi, kooskõlastusi omavalitsuste ja teeomanikega.

Autospordiliit elab lootuses, et korraldatav ralli tooks kokku 1000 inimest. Kaalu sõnul on tegemist on kompaktse, tõenäoliselt ühepäevase formaadiga, kus on ka võistlejate hulk limiteeritud ning kehtivad Eesti meistrivõistluste etappidega samad tasud.

„Meie eesmärk on, et ralli õnnestuks ja tooks liidule kasumit. Alaliit selle korraldamisega kindlasti miinusesse ei jää,“ ütles Kaal. Tema sõnul oli DirtFish nõus ürituse nimisponsoriks tulema, sest nemad soovivad sarnaselt autospordiliidule olla suunanäitajad. „Me elame muutuvad maailmas ja vanamoodi edasi minna ei saa,“ sõnas ta.

Kalev Kruus käis intervjuus välja küsimuse, kas kogu mäng käib selle nimel, et DirtFish on uus WRC sarja promootor ja Markko Märtin sarja direktor? Kaalu sõnul oleks see äge ja loodab, et mõttest võetakse kinni ja tehakse ära.