Hyundai boss Andrea Adamo pikas intervjuus: hakkasin Oti palkamisele mõtlema juba jaanuaris

 (5)
Hyundai boss Andrea Adamo pikas intervjuus: hakkasin Oti palkamisele mõtlema juba jaanuaris
Andrea AdamoFoto: Hyundai

Ott Tänaku tulevane ülemus Andrea Adamo tunnistas Prantsuse väljaandele Autohebdo antud intervjuus, et hakkas eestlase Hyundaisse toomise peale mõtlema juba jaanuaris, kuid esimesed konkreetsed sammud selle suunas astus juulikuus.

Karismaatiline itaallane annab endale aru, et kahe tiitlipretendendi - Thierry Neuville'i ja Tänaku - juhendamine korraga ei saa olema meelakkumine, kuid maksimalistina on ta alati unistanud sellest, et tema tiimis sõidaksid vaid parimatest parimad.

Millal sa esimest korda Ott Tänaku palkamisest mõtlesid?

Jaanuaris.

Ja millal esimest korda sel teemal kontakti lõid?

Hea küsimus! Kohtusime tihti hotellides või hooldusalas, aga see oli juulis, kui me esimest korda laua taha istusime.

Tundsid koheselt, et Oti valik kaldub teie poole?

Raske öelda. Seda tehti vaikselt. Esialgu oli Alain Penasse (Hyundai Motorsporti tiimimänedžer - toim) see, kes läbirääkimisi vedas, andes Otile tiimist väga selge ettekujutuse. Alain oli kõnelustes Oti abilise Markko Märtiniga. Siis me kohtusime, kuid ausalt öeldes me tundsime, et see oli talle vaid viis, kuidas Toyotast paremat pakkumist saada. Me ei läinud selle mänguga kaasa. Me jõudsime sellest ette ning see oli küllaltki lihtne positsioon, kus olla.

Kas te saite juhtkonnalt koheselt rahalise kinnituse, et palgata kaks kolmest parimast WRC piloodist?

Seotud lood:

Nagu ma olen alates hooaja algusest rääkinud, on mul olnud võimalus töötada targa juhtkonnaga, kel on hea analüüsivõime. Mis eelarvesse puutub, siis see pole hullumeelne, vaid hädavajalik. Olen kuulnud mõttetusi, mis mind naerma ajavad. See, mis me lauale panime, ei klapi nende numbritega, mis välja on hõigatud.

Oled sa selle lepingu teoks saamises kahelnud?

Viimase hetkeni! Kui sa ei kahtle, oled sa loll. Siis oled romantik. Olen veendunud, et me peame olukorra õigesti hindamiseks ja vigade vältimiseks olema väga fokusseeritud.

Kas Otil oli läbirääkimiste käigus mingeid erinõudmisi?

Muidugi! Ta ei ole rumal. Ott on väga professionaalne ning ta ei tahtnud lahkuda Toyota meeskonnast, millega võitis rallisid, teise meeskonda, ilma igasuguse selgituseta, kuidas me töötame või juhistega tulevikuks. Nii tema kui ka mina tahame võita ning vaid rääkimise teel suudame teineteist mõista. Ma ei tööta nii, et "Mina tean, sina teed!" Meeskonnas peab tekkima dialoog.

Millal te lepingu allkirjastasite?

Paar päeva pärast Hispaania rallit.

Te olete hetkel võitmas konstruktorite tiitlit. Kas Tänaku lisandumine on tiimile kasulik?

Kui mul oleks raha, oleksin ma kõik parimad turult endale võtnud. Mul peavad olema kõik parimad sõitjad. Ma ei unusta mehi, kellega me sel hooajal töötasime ning kes meid sellesse olukorda on toonud. On öeldud, et ma olen raske isiksus, aga mul on kirg, süda, ning kui ma ütlen, et me oleme veel ka Andreas Mikkelseni ja Craig Breeniga kontaktis, siis on see tõsi.

Kas sind ei häiri, et kahe tiitlipretendendi omamine tiimis toodab pingeid ja nõuab rohkem manageerimist?

Alates 2. jaanuarist on minult küsitud, kas mul on selle tiimi juhtimisega muresid. Ma loen Walter Bonatti raamatut, kes oli enne kirjanikuks hakkamist mägironija. Ta ütles, et see oli hirm, mis lubas tal alati koju naasta. Sa mõtled sellele mägedes igal sammul. Ma tean, et me peame olema suhetes Thierry, Dani, Sebastieni ja Otiga pidevalt fokusseeritud, mitte tegema midagi rumalat. Ma annan endale aru, et see ei saa lihtne olema, aga kui sa tahad võita, ei peagi midagi kergelt tulema.

Kuues käik (WRC)