"Tunne on suurepärane. See oli väga raske nädal, kuid see hooaeg on olnud tõeliselt hea. Meeskond ehitas uue auto ja meie tiimis on kõik selle võidu nimel kõvasti pingutanud," teatas õnnelik Tänak vahetult viimase publikukatse järel. "Martin (kaardilugeja Martin Järveoja) on samuti suurepärast tööd teinud. Mäletan veel Sardiinias saadud esimest poodiumikoha. Loodetavasti on tänane võit esimene paljudest. Areneme iga ralliga."

Eestlaste viimane võit MM-sarjas pärines 2004. aastast, kui Markko Märtin võidutses Kataloonias.

Tänak tõusis Sardiinias liidriks laupäeval, kui Hayden Paddon, kes edestas eestlasi 9,4 sekundiga, tegi 13. kiiruskatsel sõiduvea, lõhkus masina ja oli sunnitud esikohalt katkestama. Tänak võttis laupäeval kolm katsevõitu ja kasvatas edumaa Jari-Matti Latvala ees 24,2 sekundile.

Viimase võistluspäeva esimesel kiiruskatsel (14,06 km) edestas Latvala Tänakut 5,5 sekundiga ning vähendas kokkuvõttes vahe 18,8 sekundile. Järgmisel katsel (6,96 km) suretas aga Latvala korraks masina välja ning oli eestlasest 6,7 sekundit aeglasem. Tänaku üldedu kasvas taas väga turvaliseks - 25,5 sekundit.

Tänak tunnistab 17. katse järel, et tal oli probleeme tolmuga, mis tungib kuskilt masinasse: "Nähtavus on tolmu tõttu halb. Aga üldiselt on seis okei, tuleb kaks katset vastu pidada."

Eelviimasel kiiruskatsel suutis Latvala Tänakut edestada 2,1 sekundiga, kuid üldarvestuses oli eestlase edu turvalised 23,4 sekundit. Viimasel punktikatsel enam üllatusi ei sündinud ja eestlased kindlustasid riskivaba sõiduga võidu! Lõpuks jäi teise koha saanud Latvalal kaotust 12,3 sekundit ja kolmandana lõpetanud Thierry Neuville`il minut ja seitse sekundit.

Punktikatsel noppis maksimumpunktid Lappi, kellele järgnesid Sordo, Ogier, Neuville ja Latvala. MM-sarja üldarvestuses on nüüd Ogier`l liidrina 141 punkti, Neuville`il on 123 ja kolmandaks tõusnud Tänakul 108 silma. Latvala langes neljandaks 107 punktiga.

Ralli lõppseis:

Laupäevane võistluspäev:

Laupäeva kolme esimese katse summas oli Tänak päeva kiireim mees, edestades Paddonit 0,1 sekundiga. Eestlasel õnnestus võita 12. kiiruskatse (28,11 km), vaatamata sellele, et katse lõpus kadusid masinal pidurid. Probleeme oli praktiliselt kõigil - rehvi lõhkusid Ogier, Östberg ja Mikkelsen. Terve katse oli sunnitud piduriteta läbima Neuville, kes kaotas sellega üle minuti ja langes üldarvestuses teiselt kohalt neljandaks.

Eriliselt närvis oli Latvala, kellel kõik toimis, aga soomlane jäi rehvi vahetanud Östbergi tolmupilve sisse. Toyota mees lubas vihahoos rallispordi maha jätta, kui tema aega ei korrigeerita. Mõistagi seda ei tehta ja nüüd jääb vaid oodata, mida muud Latvala lähitulevikus tegema hakkab.

Laupäeva tähtsaim sündmus juhtus aga 13. katsel, kui selle hetkeni rallit juhtinud Paddon oma auto lõhkus ning seetõttu katkestama pidi. Uusmeremaalase avarii tõstis Tänaku liidrikohale, kus ta kolme katsevõidu toel ka päeva lõpuni püsis. Edu Jari-Matti Latvala ees on 24,2 sekundit, kolmandal kohal oleva Neuville'i ees juba üle minuti.

Reedese päeva kokkuvõte:

Esimese täispika võistluspäeva alguses sai selgeks, et ralli soosib selgelt neid, kes said oma stardi hiljem - esimesena rajale asunud MM-sarja üldliider Sebastien Ogier oli esialgu üldarvestuses alles 11. kohal, Ott Tänak päeva avakatse järel kaheksas.

Ralli edenedes mõlemad mehed aga tõusid - seda peamiselt teiste sõitjate probleemide tõttu. Liidrikohalt sõitis teelt välja Kris Meeke, erinevad probleemid kimbutasid ka Dani Sordot, Craig Breeni ja Elfyn Evansit. Päeva viimasel katsel kaotas avarii tõttu üle 30 sekundi aega ka selle hetkeni esikolmikus püsinud üllatusmees Juho Hänninen.

Päeva keskel võitis kolm katset järjest sealjuures soomlane Esapekka Lappi, kes sai oma karjääri esimesed WRC kiiruskatse võidud kirja ilma teise käiguta!

JWRC klassis olid Miko Niinemäe ja Martin Valter sunnitud kuuendalt kohalt katkestama, kui seitsmendal katsel viis sõiduviga nende auto teelt välja vastu puud.