FIA rallidirektor jäi segast tagatiivaskandaali kommenteerides kummaliselt salapäraseks

 (4)
FIA rallidirektor jäi segast tagatiivaskandaali kommenteerides kummaliselt salapäraseks
Yves MattonFoto: Simon Galloway, PA Images Contributor/Press Association Images/Scanpix

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) rallidirektor Yves Matton vastas Saksa portaali motorsport-total.com-i küsimustele, mis puudutasid Soome ralli järel tekkinud küsimusi Toyota ja teiste WRC autode tagatiibu.

Teadupoolest palus FIA kõikidel WRC meeskondadel kontrollida, kas nende masinate tagaosa vastab regulatsioonidele - hoolimata sellest, et näiteks Toyotal on üks ja sama lahendus olnud juba kaks aastat homologeeritud. Varem on FIA vihjanud, et küsimus on tekkinud regulatsioonide tõlgendamisel ning tootjatel palutakse Türgi ralliks muudatused sisse viia. Samas on jäänud segaseks, milliseid muudatusi üldse vaja on, kui kõik osad on niigi varasemast homologeeritud.

Ühest küljest Matton justkui vastas motorsport-total.com-i küsimustele, teisest küljest väga ei vastanud ka. Eks hinnake ise:

Härra Matton, miks on autode tagaosa juures muudatused vajalikud?
Homologatsiooni juures on eri tootjate puhul võimalikud erinevad tõlgendused. Siin täpselt nii ka oli, seega paluti olukord ära muuta.

Kui osade mõõtmed on regulatsioonidega täpselt ette antud, siis kuidas on erinevad tõlgendused üldse võimalikud?
Asi ei ole nii lihtne, et mõõtmed on ette antud... See on reegel, mis on üsna keeruline ja põhineb mitmetel eeldustel.

Seotud lood:

Tegu ei ole vaid "siit siiamaani" küsimusega, vaid arvesse tuleb võtta ka teisi eeldusi, mistõttu võivadki tekkida erinevad tõlgendused. Seetõttu olemegi sellises olukorras.

Kas regulatsioonid lubavad 30-millimeetrise "nuki", nagu Toyotal on?
Kui regulatsioone vaadata, on asi sellest keerulisem.

Kas teistel autodel on tagaosa korras?
See ei ole nii. Oleme palunud kõikidel tootjatel oma homologatsiooni kohandada.

Kas see tähendab, et mitte ükski neljast autost ei vasta reeglitele?
Ei. Kõigi nelja tootja mudelid on homologeeritud.

Seega ei olnud autod regulatsioonidega vastavuses, aga FIA homologeeris need sellegipoolest?
Ei.

Kes sellise olukorra tekkimise eest vastutama peaks?
Ütleksin, et kui see on kellegi viga, siis on see FIA. Nagu ütlesin, pole tegu ainult Toyota, vaid ka teiste autodega.

Milline näeb edasine plaan välja?
See jääb meie ja tootjate vahele.

Kas edaspidi pole erinevatele tõlgendustele ruumi?
Tegime väga selgeks, kuidas teksti lugema peaks.

Miks polnud reegel algusest peale selgem ja kitsam?
Reegel ei muutu.

Olgu - aga miks oli siis muudatust tarvis?
Mitte keegi pole selle reegli osas varem sõna võtnud. Võib-olla oli see meie viga, et me erinevate tõlgenduste võimalust ette ei näinud, aga nüüd on see selge.