FIA otsus Kataloonia ralli osas meeldib M-Spordile, Hyundai pealik soovitab hoopis sõitjate palku vähendada


Monte Carlos WRC Rally 2015 avamine
Malcolm WilsonFoto: Karli Saul

Kataloonia ralli on ainus etapp WRC kalendris, mis sõidetakse nii kruusal kui asfaldil. Rahvusvaheline Autoliit (FIA) soovib aga, et alates 2020. aastast toimuksid autoralli MM-etapid vaid ühel pinnasel.

"Peame kõvasti pingutama, et autod nii asfaldil kui kruusal kiiresti sõidaksid. Praegused kulud transpordi, logistika, testimise ja muu peale on sel rallil ebaproportsionaalselt suured. Vahet pole, kas sõidame pool päeva või kolm päeva, autoosad tuleb välja vahetada ning pingutused on suured," tõdes ka M-Spordi tiimipealik Malcolm Wilson Saksa meediale.

Kui Wilsoni eratiim kurdab suurte kulude üle, siis Hyundai boss Alain Penasse on seisukohal, et erinevate etappide iseloom peaks alles jääma. "Peaksime erinevate katetega etappide juurde jääma, see on ralli DNA. Kulusid saab vähendada ka mujal, näiteks sõitjate palkade juures."

Ralli korraldajad on juba uue regulatsiooniga leppinud ning kõigi eelduste kohaselt sõidetakse ralli 2020. aastal juba ainult asfaltkattel.