FIA on juba aastaid silma peal hoidnud sellel, et kiiruskatsete läbimise keskmised kiirused liiga suureks ei kerkiks. Piiriks on laias laastus seatud 130 km/h: näiteks eelmisel aastal jäeti Rootsi MM-rallil Knoni katse teine läbimine sootuks ära, kuna esimesel korral võitis Ott Tänak katse koguni 138-kilomeetrise keskmise tunnikiirusega.

Eelmisel aastal tehti Soome rallile keskmiste kiiruste allapoole tõmbamiseks kunstlikke šikaane, mis sõitjates pahameelt tekitasid. Tänavu asendati need lõikudega väiksematel ja kitsastel teedel, mis on aga paljude meelest tunduvalt ohtlikumad kui kiired ja laiad teed.

"Knoni katse ei olnud ohtlik ja ma arvan, et see ei ole sugugi sedavõrd ohtlik, kui me Soomes laiadel teedel kihutame," sõnas Tänak Autospordile. "Soome ralli on kiire, me teame seda. Nende autodega on aga kõik stabiilne ning sõita on hea. Ma pole kunagi tundnud, et Soomes oleks turvalisus küsimärgi all."

Ka Tänak rõhutab, et keskmise kiiruse mõõtmine on sügavalt petlik. "Keskmine kiirus ei näita peaaegu midagi. Loomulikult on olemas kitsastel teedel ohtlikke sektsioone, kus puud on teedele väga lähedal. Need on halvad kohad - lai tee ei tee aga trassi ohtlikumaks. Vaadake näiteks Korsikat - seal on teed kitsad ja tunduvalt ohtlikumad."

Craig Breen on eestlasega nõus. "See katse Rootsi rallil oli eelmisel aastal näiteks üks turvalisemaid üldse. Kiirus ainuüksi ei ole ohtlikkuse juures sugugi nii suur element, vaadata tuleb detaile, on see siis konkreetne kurv, sektsioon või midagi muud," rääkis Breen. "Soomes võttis kitsaste teede kasutamine keskmise kiiruse alla, aga turvalisemaks see rallit küll ei teinud."

Viiekordne maailmameister Sébastien Ogier on samal ajal pigem tänavuse lahenduse poolt. "Kõik kunstlik on minu jaoks s*tt. Uued sektsioonid olid põnev väljakutse ning kui minna väga laiale teele, siis muutuvad kiirused suureks ja risk on suurem."

FIA rallidirektor Yves Matton on nõus: asja tuleb arutada. "130 km/h tähis ei ole midagi lõplikku, aga sellise kiiruse juures on paratamatu, et paljud kurvid võetakse väga suure hooga ja see on ohtlik. Ma ei usu, et keegi vastu vaidleb, kui öelda, et mida kiirem on tee, seda ohtlikum see on. Tahame arutada, kuidas asju selliselt muuta, et teed jääksid sõitjate jaoks loomulikuks ja nauditavaks."