FIA kergitas saladuseloori, millised nõuded esitatakse ralliautodele 2022. aastaks

 (1)
Rally Estonia SS5 Alaküla
Rally Estonia SS5 AlakülaFoto: Jaanus Lensment

Autoralli MM-sari võtab alates 2022. aastast kasutusele keskkonda säästvad hübriidautod. Täna tegi rahvusvaheline autoliit (FIA) teatavaks esimesed tehnilised regulatsioonid, millele peavad uued Rally1 sarja (senine WRC) masinad vastama.

"Rally1 masinate välimus ja heli jäävad jätkuvalt agressiivseks, sarnanedes oma eelkäijatele. Samas tulevad mängu keskkonda säästvad tehnoloogiad," seisab FIA teates.

Autoliit lisas nimekirja heakskiidetud tehniliste eeskirjadega. Need on järgnevad:

Käigukast:
- 4WD, viiekäiguline jõuülekanne on kontseptsiooni järgi väga sarnane praegustele Rally2 reeglitega;
- Lihtne diferentsiaal, keskdiferentsiaal puudub, ainult üks kinemaatiline ajam;
- Aasta jooksul on lubatud kasutada maksimaalselt kuut käigukasti.

Vedrustus:
- Vähendatud amordikäik;
- Lihtsustatud vedrustus;
- Lubatud on vaid üks õõtshargi spetsifikatsioon.

Sõidukäik:
- Pidurijahutus vedeliku baasil pole enam lubatud.

Kütusepaak:
- Lihtsustatud kujul.

Aerodünaamika:
- Agressiivse välimuse säilitamiseks on masinate kere disain vaba;
- Aeroefekt varjatud kohtadest eemaldatakse;
- Tagaosa aerodünaamika on lihtsustatud.

FIA lisas, et nende töögrupp jätkab ülejäänud regulatsioonide väljatöötamist ning need esitatakse WRC komisjonile tänavu maikuus.

Kuues käik (WRC)