DELFI TÜRGIS | Pahvi päevakommentaar: Türgi loterii on põnevuse tekitajana MM-sarjale kasulik

 (4)
DELFI TÜRGIS | Pahvi päevakommentaar: Türgi loterii on põnevuse tekitajana MM-sarjale kasulik
Esapekka Lappi pääses avapäeval probleemidest.AFP/Scanpix

Türgi MM-ralli ettearvamatust ja sellega kaasnevat loterii maiku võib ju kiruda, kuid vahelduseks on selline kihutamine isegi hea.

Ott Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja nentis pärast Türgi ralli avapäeva, et see on autodele ja ka sõitjatele kogu sarja kõige raskem ralli. Kivised, kohati väga halvas seisukorras teed lõhuvad rehve ja vedrust. See kõik aga röövib sõidunaudingu, mis omakorda muudab rallimeeste töö emotsionaalselt raskeks. Seda kõike vürtsitavad ka mõne hetkega tingimusi muutvad vihmasajud ja samas ka ränk palavus.

See, kes Türgis pääseb ühegi probleemita, on õnnesärgis sündinud. Seekordse ralli avapäeval oli selleks Esapekka Lappi ning tasuks on tal kindel liidrikoht. Kui 17,7 sekundilist edu võib kindlaks nimetada. Soomes on see suur edu, Türgis, pole seda isegi üks minut, ütles Lappi ise.

Suuremaid või väiksemaid äpardusi tuli ette aga pooltel sõitjatel. Kõige hullemini mõjutas rehvi purunemine tulemust Tänakul, Jari-Matti Latvalal ja Dani Sordol. Tõenäosus, et juhtuma hakkab ka laupäeval, on väga suur.

Soome ja Saksamaa rallid möödusid n-ö steriilselt. Justkui selgest taevast vihmavalinguga võrreldavaid ootamatuid pöörded polnud. Võistlus, kus parim otsustatakse puhta sõidu põhjal, on kahtlemata nauditav ja kvaliteetne. Kuid autoralli pole valgetes kinnastest läbitav jõuproov. Ralli tähendab ka ootamatuid pöördeid ning edu saadab neid, kes suudavad nn ellujäämise kursused läbida. Õnne peab muidugi ka olema, kuid tavaliselt on õnn ikka tugevamate poolel.

Seotud lood:

Seepärast ongi vahelduseks Türgi rallit põnev jälgida. Keegi ei tea, milline üllatus võib oodata järgmise kurvi või künka taga ning ühe ralli jooksul paisatakse kaardid mitmel korral segi. Kui selliseid rallisid on harva, sobivad nad sarja hästi. Rallisõidu üheks märksõnaks on ju ka ettearvamatus.

Üks asi veel. Türgi keerulised tingimused seavad erilised nõuded ka auto ettevalmistamisel, just nendele teedele sobivaks seadistamiseks ning vastupidavuseks. Seegi on klassikalise ralli üks osa.

Tänaku ja Järveoja seis pole avapäeva järel lootusetu, kuid võimalikest kohtade jagunemistest ning tiimi poolt ühele või teisele sõitjale osutatavast abist, saab rääkida pärast laupäevast rallipäeva.

Kuues käik (WRC)