Pärast pikka pausi kolmandat hooaega WRC-sarjas osalev Toyota maadleb jätkuvalt ebameeldival hetkel autot tabavate tehniliste probleemidega. Tunamullu lõpetasid n-ö lastehaigused mitmel korral Jari-Matti Latvala hästi alanud rallid. Mullu jätkusid Latvala hädad, aga kõik me mäletame ka Ott Tänaku auto põhjaplaadist tingitud probleeme ning kergelt purunevaid velgesid.

Võis ju eeldada, et tänavu ei tohiks selliseid asju enam juhtuda, meeskonnal peaks olema auto töökindlaks muutmisel juba piisavalt kogemusi, kuid... Korsikal purunes Tänaku autol taas velg, Argentinas rikkus võistluse generaatori rike, Sardiinias lakkas viimasel kiiruskatsel töötamast roolivõimendi ja nüüd Türgis tõrkus auto juhtaju.

Loomulikult juhtub autorallis tehnilisi probleeme kõigil, kuid Toyota paistab nende poolest eriliselt silma. Seejuures pole asi ka sellest, et eestlastena jälgime WRC-sarja paljuski läbi Toyota prillide. Häirivaid probleeme on liiga palju ning kui need peaks lõpuks röövima Tänakult tiitlis, siis... Paneb see ju ka sõitjate õlgadele lisapingeid, kui kuklas tiksub teadmine, et iga hetk võib midagi juhtuda.

Lisaks ei sobi Toyotale mõned spetsiifilised rallid. Kuigi Tänak mullu Türgis võitis, oldi auto kiirusega hädas. Tänavu tundus esimeste kiiruskatsete põhjal, et see mure on murtud, kuid tegelikult pole Toyotad olnud Türgis konkurentidega võrdluses tasemel. Tommi Mäkinen andis laupäevasel lõunapausil Latvalale ja Kris Meeke'le ülesande, püüda kinni nende ees olev Hyundai sõitja Dani Sordo, kuid tegelikkuses oli see lootusetu ettevõtmine. Vahe kärises hoopis suuremaks.

Pärast Saksamaa rallit jõudis Toyota tiimiarvestuses Hyundaist vaid kaheksa punkti kaugusele. Türgis on aga kaks konkurentsi jäänud Toyotat kahest paremast Hyundaist maas. Omaette klassist on aga Saksamaal püstihädas olnud, kuid siin kaksikjuhtimist omav Citroën, mis astub omakorda pika sammu Toyotale lähemale.

Pühapäevast jääb oodata punktikatset. Küsimusi on õhus palju. Kas Tänak teeb imet ja suudab teepuhastajana napsata kasvõi ühegi silma? Kas Ogier saab 25+5 ja jõuab Tänakust vaid kümne punkti kaugusele? Kas tegelikult väga kiiret sõitu tegev, kuid valusa avarii tõttu alles 8. kohal olev Thierry Neuville napsab punktikatselt hoopis ise maksimumi?

Kindel on aga see, et ka pärast Türgi kannatuste rada, jätkavad Tänak ja Martin Järvoja MM-sarja liidritena. Pinge on aga taas õhus.