Tänaku enda sõnavõtud järgmise aasta lepingu kohta ning Toyota järjekordne mehaaniline rike Sardiinia rallil on pannud ka autospordiajakirjanikud spekuleerima, kus saarlane uuel hooajal maanduda võiks.

Otsa tegi lahti M-Spordi endine tiimipealik ja praegune tegevdirektor Malcolm Wilson, kes 1. mail teatas Motorsport Newsi vahendusel, et töötab Tänaku enda meeskonda tagasi toomise nimel: "Ott on minu eesmärk järgmiseks hooajaks. Ma tahan teda tagasi. Meil on olnud väga esialgsed jutuajamised sel teemal. Tõsiseid läbirääkimisi pole me veel alustanud ja ma pole ka sellises seisus, et seda teha. Aga ma tean, mida Ott tahab ja millised on numbrid. Kui vaadata sõitjaid, kes on järgmiseks aastaks vabad, siis on Ott ilmselt ainus, keda ma tahan."

Ajakirja Autosport ajakirjanik David Evans märgib, et viimasel Sardiinia rallil paistsid Wilsoni sõnad ja tegelikkus iga Tänaku läbitud kilomeetriga teineteisest üha kaugenevat, kuid eestlase rallivõiduta jätnud Toyota roolisüsteemi rike paiskas sõitjate turu 2020. aasta mõttes jälle pahupidi. Dani Sordo võit ja Andreas Mikkelseni poodiumikoht muutsid vee veelgi sogasemaks.

"Olgem ausad ja realistlikud. Toyota boss Tommi Mäkinen ei lennanud järsku Andorrasse ega vehkinud Sordo nina ees kaks pluss üks lepingut, nagu ka tema Hyundai kolleeg Andrea Adamo ei ole Mikkelseni sidunud terveks aastaks oma i20 tegevustega. Mida Sardiinia tegi, oli see, et ta pakkus võimalusi," kirjutab Evans.

Tänak ei pruugi isegi teada

Konkreetsemalt Tänakust rääkides rõhutas Evans, et tegelikult pole kellelgi kõrvaltvaatajatest suuremat aimu - kaasa arvatud temal endal -, millises suunas Tänak hetkel mõtleb või tööd teeb. "Ausalt öeldes pole mul absoluutselt aimu. Aasta alguses olin ma kindel, et ta läheb M-Sporti. Laupäeva õhtul Sardiinias olin kindel, et ta pühendub rohkem Toyotale. Kuid nüüd? Kahtlustan, et isegi tema ei tea kindlalt."

"Toyotal on kõik, mis ta vajab: suurim eelarve, üks parimatest taristutest, kiirvalimise peal vaieldamatult kõige mõjuvõimsam mees autotööstuses - Akio Toyoda - ning väga, väga kiire ralliauto. Aga see pole kodu," jätkab Evans.

"M-Sport on Tänaku jaoks kodu. Ning jääb alatiseks. Eestlase lugupidamine ja imetlus Wilsoni ja tema tiimi vastu on ühtaegu nii järjekindel kui ka täielik."

"Nendevahelise sideme mõistmiseks on vaid vaja vaadata Tänaku filmi. Nad on olnud nugade peal rohkem kui ühe korra (täpsemalt kolm) ning iga kord on Tänak kaljult alla kukkunud, kuid ainult selleks, et Wilson talle käe ulataks ja tagasi tõmbaks."

Latvala aeg võib läbi olla

"Tänak on juba rääkinud oma soovist tulevik selgeks saada nii ruttu kui võimalik, aga Sardiinia ralli saab seda ainult edasi lükata. Kui ta oleks seal võitnud ning võidutseks ka Soomes, arvan, et tehing paigale jääda oleks juba tehtud. Ning seda veel paariks aastaks. Aga nüüd? Väga raske ennustada."

"Ning Tänak on turul suur muutuja. Kui Tänak jääb Toyotasse ja Kalle Rovanperä istub järgmisel aastal kolmandasse Yaris WRC-sse, oleks turul saadaval Kris Meeke või Latvala," ütleb Evans, tuues välja, et siinkohal on eelis Meeke'il, kellel on oma tiimikaaslasest 50% enam punkte ning rohkem järjepidevust ja kiirust - selle tunnistuseks on suurem katsevõitude arv ja suurem ralli liidrikohal veedetud aeg.

"Nii palju kui mulle Jari-Matti ka ei meeldiks ning kuivõrd valus mul seda ka öelda ei oleks, tundub, et see võib olla ühe kõige ehtsama, ausama ja korralikuma kaaslase, keda ma mootorispordis olen kohanud, teekonna lõpp. See pole veel tehtud. Soome või Saksamaa võit Meeke'i või Latvala jaoks paneks neid tugevasse positsiooni, kuid Meeke on siiski sammukese eespool - 50 punkti järgmiselt kahelt etapilt kindlustaks peaaegu kindlalt 2020. aasta lepingu talle."