Sportity on rakendus, mille abil saavad nii korraldajad kui ka võistlejad jälgida operatiivselt tulemusi, erinevaid dokumente, võistluse ajakavasid, rajakaarte ning muud üritusega seotud informatsiooni.

Kui kahel Suurbritannias toimunud F1 etapil oli rakendus kasutusel, siis möödunud nädalavahetusel peetud Hispaania GP-l enam mitte. "Kui räägime vormel-1 etappidest, siis need olid seni ainsad," rääkis Hernits. "Suurbritannia autospordiliit tellis korraldajana selle äpi. Meie kliendid peamiselt ongi (võistluste) korraldajad."

"Nemad jõudsid meieni läbi eelmise aasta Walesi WRC ralli, sest tegu on sama organisatsiooniga," jätkas Hernits, kelle sõnul oleksid ka tänavusel hooajal olnud Walesi MM-ralli korraldajad nende klientideks.

Endine iluuisutaja ning sportlaskarjääri jooksul kolmedel taliolümpiamängudel käinud Hernitsa sõnul nad eraldi F1-sarja jõudmist eesmärgiks ei võtnud. "Üldiselt pole meil kunagi F1 eesmärk omaette olnud. Üritame aga jõuda võimalikult paljude spordialade juurde. Üritame suruda just rakenduse eeliseid praegusel koroonaajal," sõnas endine sportlane.

Nimelt on rakendus kasulik ka koroonaviirusega võitlemisel. "Tänaseks on vähemalt ralli osas FIA poolt rakendus aktsepteeritud. Praeguseks on FIA seisukoht mitte jagada üritustel paberit," sõnas ta.

Mis spordialasid sihite kõige rohkem?" Praegu lähelt rallis päris hästi, seda nii WRC-s kui ERC-s. Mitte ainult seal, seda (rakendust) on kasutatud ka kiirendusvõistlustel ja rahvarallil. Tahame minna ralliga kaugemale, et see poleks uuendus, vaid standard."

Kui seni on Sportityt kasutatud WRC-s korra (2019. aasta Walesi ralli - K.R.), siis septembris olukord muutub. Nimelt plaanivad ka Rally Estonia korraldajad kasutada antud rakendust. "Rally Estonial teeme nii rakendust kui akrediteerimist. Sinna äppi tuleb ka värske ajakava," sõnas Hernits ja lisas, et WRC etappide arv võib kasvada. "Vaatame, mis Belgia rallist saab, kas see tuleb või ei tule, aga üpris tõenäoline on, et kui ralli toimub, siis on see kasutamisel."

Ralli pole aga Sportity ainus prioriteet. "Praegu oleme võtnud sihikule jalgrattaspordi. See sobib hästi - seal on mitmepäevased üritused ja osalejad on suhteliselt hajutatud. Meil on igasuguseid dokumente, mida nad vahetult tahavad vaadata. Samamoodi on ka purjetamine, näiteks Muhu Väina regatil just kasutati seda."

Hernitsa sõnul sihivad nad rattaspordis rahvusvahelisi võistluseid ning samme on tehtud ka legendaarse Prantsusmaa velotuuri osas. "Tegelikult on Tour de France'i emaettevõte A.S.O (Amaury Sport Organisation - K.R) meie klient juba, sest tegime (tänavust) Dakari rallit neile. Sealt kaudu me natukene üritame sinna jõuda, aga püüame ka Rahvusvahelise Rattaliidu (UCI) ning üldse erinevate tuuride korraldajate kaudu," rääkis ta.

Kas rakendus on mõeldud ainult spordiüritusel osalejate ja korraldajate jaoks? "Ütleme nii, et see on korraldaja nägemuse järgi. Pigem on mõeldud osalejatele, aga on näiteks üritusi, kus kasutatakse mitut kanalit. Mitu kanalit tähendab seda, et saab erinevat informatsiooni kasutada. Näiteks on tehtud meediale erikanal, kus on pressikeskuse lahtiolekuajad ja muu pressiga seotu. Eraldi kanal võib olla vabatahtlikele. On ka pealtvaatajate jaoks kasutatud, aga seda suhteliselt vähe. Seda otsustab korraldaja ise," avaldas Hernits.