Nimi WRC on lühend inglisekeelsest nimetusest World Rally Car. Esimest korda startisid WRC autod MM-rallil 1997.aasta jaanuaris Monte-Carlos ning esimesel hooajal said teistele tootjatele teenäitajateks Ford, Subaru ja Toyota. Esimese tootjana läks WRC-sarja etapivõitjana ajalukku Subaru.

WRC klassi tekke peamiseks põhjuseks oli see, et 1987-1996 ralliteedel valitsenud A-rühma vastu oli tootjate huvi kadumas ja seda seoses sellega, et homolgeerimiseks pidid tootjad samaäärset autot tootma ka tänavale 2500 autot. Homologeering on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt heakskiidu saamine, et auto vastaks rahvusvahelisel tasemel võistlemiseks FIA tehnilistele tingimustele ja ohtuusnõuetele.

WRC auto homologeerimiseks piisab, kui võistlusauto baasmudelit on tavakasutajatele tänavale toodetud 25 000 autot. Kui see tehtud, siis saab iga tootja homologeerida kõik vajalikud detailid ja ka mootori. Kuigi detailid on spetsiaalselt toodetud võidusõidu autole, siis enamus osi leiavad muutmata kujul kasutust ka masstoodangu autodes.

Kui võtta näitena Ott Tänaku võistlusauto Toyota Yaris WRC, siis Jaapani autotootja esitas FIA-le homologeerimiseks Toyota Yaris baasmudeli, kuid mootorit ei pidanud homologeerima sellelt samalt konkreetselt mudelilt, vaid piisab kui see oli võetud nö. sama perekonna ehk siis Toyota puhul Yarise mõnelt teiselt mudelilt. Seejärel võis tootja muuta esiveolise auto neljaveoliseks ning lisada mootorile turbo.

Aastal 1997 esitletud WRC klass on viimase 22 aasta jooksul elanud üle kolm suuremat tehniliste reeglite muudatust, millest viimane leidis aset möödunud aastal, kui tootjad esitlesid võimsamaid ja laiemaid WRC autosid.

Uued WRC autod on 1,6 liitrise turbomootoriga, mille turbo piiraja läbimõõt suurenes 33 mm 36 mm peale ning mootori võimsus tõusis 310 hobujõu pealt 380 hobujõule. Autode miinimumkaal ilma meeskonnata on 1190 kg. Visuaalselt kõige suurem muudatus puudutas kindlasti autode keresid, mis näevad nüüd tänu suurematele laienditele ning erinevatele aerodünaamikat tagavatele detailidele välja laiemad ja „kurjemad“.

WRC-sarja 22.aastase ajaloo jooksul on oma WRC autoga MM-rallidele jõudnud 12 erinevat autotootjat – Citroen, Ford, Hyundai, Mini,Mitsubishi, Peugeot, Seat, Škoda, Subar, Suzuki, Toyota ja Volkswagen.

WRC sõitjatest on lauluväljakul Ott Tänak ja Esapekka Lappi ning kunagine maailmameister Tommi Mäkinen.

Delfi rallipäeva korraldab Ekspress Meedia ja pileteid saab osta SIIT.