MotoGP BLOGI | Mugellos tehti ajalugu


Jorge Lorenzo võistlejaterivi eesotsas
Jorge Lorenzo võistlejaterivi eesotsasFoto: Costanza Benvenuti, LaPressse

Küsimused, mis etapi eel püstitasin: mida suudab Mugellos teha Jorge Lorenzo? Kas Ducati, mis sobib antud rajaga, annab siin võimaluse Lorenzol särada? Kõige suurem küsimus on, kas võidab itaallane ja kui, siis kes?

Nüüd teame, et Mugello lasi Jorge Lorenzol särada ja seda väga eredalt. See oli Lorenzo esimene võit Ducati tsikliga. Ducati tegi üldse puhta töö, sest ka teine Ducati tehasesõitja, Andrea Dovizioso, tuli poodiumile ja see oli üle pika aja Ducati kaksikvõit. Võit oli Lorenzo jaoks ülimalt oluline, sest suure tõenäosusega lahkub ta peale seda aastat Ducatist ja nüüd saab seda teha sirge seljaga, olenemata sellest, mis järgnevad etapid talle toovad. Mugellos võita on eriti magus, kuid vaatamata sellele ei saanud suurimat tähelepanud mitte Lorenzo, vaid itaallaste ebajumal Valentino Rossi.

Kõik algas laupäevase kvalifikatsiooniga, kui Rossi viimasel ringil parima aja välja sõitis ja sellega ennast ajalooraamatusse kirjutas. Kõigepealt parim ringiaeg, mis kunagi sellel rajal sõidetud ja teine veelgi olulisem on tema vanus. Mitte keegi pole üheski kuninglikus sarjas sellises vanuses parimat stardipositsiooni välja sõitnud. Eelmine rekord pärineb aastast 1974 ja usun, et seda rekordit väga pikka aega enam üle ei lööda, kui just Rossi ise sellega hakkama ei saa, sest sõidab ta ju vähemalt kaks hooaega veel. Sellega oli „džinn“ pudelist välja lastud ja kogu Mugello ringrada mattus kollasesse uduloori. Pidu oli alanud ja sellega oli Rossi oma panuse andnud ning fännide seas võis pidu alata. Kuid see polnudki veel kõik. Oli ju teada, et Movistar Yamahad ei ole kuumades oludes viimasel aastal konkurentsis, kuna ei suudeta rehvide kulumist kuidagi pidurdada ja nii elektroonika kui ka geomeetria ei sobi selle aasta mootoriga. Pühapäevaks lubas erakordselt sooja ilma ja Yamaha pilootide väljavaated poodiumi suunas olid pehmelt öeldes kesised. Võidusõidu algus selliseks ka kujunes. Maverick Vinales, kes startis kolmandalt kohalt, hakkaski selg ees konkurentidele vastu tulema. Rossi langes kolmandaks, kuid suutis seal pidama jääda. Liidriohjad haaras Lorenzo ja tema järel hea stardi teinud Marq Marguez. Paljud arvasid, et peagi möödub Marquez Lorenzost ja läheb oma teed, kuid neljandal ringil juhtus see, mida oodata ei osanud. Marquez kukkus suhteliselt süütus situatsioonis ja sellega oli ta kõrgest mängust väljas. Küll aga lähenes hea kiirusega Andrea Dovizioso ja peagi oli Ducatidel kaksikjuhtimine. Kui oli järgi jäänud sõita alla kaheksa ringi, paistis, et Rossi Yamaha rehvid on otsas ja tuleb Suzuki pilootidele alla vanduda. Andrea Iannone ja Alex Rins tegid meeletut tempot ja võitlus käis kolmanda koha peale. Kuid siiski oli üks lisakäik Rossil varuks. Kaks ringi enne lõppu väänas Rossi oma ratta gaasi põhja, kuna teadis, et rehvid veel peavad ja hakkas meeletu kiirusega Doviziosole lähenema. Paraku tuli päästev finiš ja Dovizioso pääses kõige napimalt. Rossile kolmas kohta ja möll Mugellos võis alata. Kindlasti oli Rossi selle õhtu staar, vaatamata Lorenzo võidule.

Seotud lood:

Kui itaallased ja Rossi fännid suudaks ka teisi sõitjaid austada ja mitte vilistada, ning „böötada“, siis võiks Mugello nimetada parimaks kohaks ja rajaks, kus võidu sõita.

Enne järgmist etappi peaksime teada saama, mis tiimidega teevad uued lepingud Lorenzo, Iannone ja Pedrosa. Jään huviga ootama.

Kuues käik (WRC)