MOTO GP BLOGI | Le Mansis on 24 tunni hõngu


Johann Zarco.
Johann Zarco.Foto: LAURENT CARTALADE/ MPS AGENCY, imago/PanoramiC/Scanpix

Prantslased ise ütlevad, et võidusõit mis kestab alla 24 tunni, pole õige sõit. Loomulikult peetakse silmas Le Mansi 24 tunni sõitu, mis on suurte traditsioonidega ja suurim motoüritus, mis Prantsusmaa pinnal peetakse. Tegelikult ei pea MotoGP sõitjad muretsema, sest sari on populaarsuse tipul ja prantslastele on tekkinud sarja oma ebajumal - Johann Zarco. Just nimelt Zarco on see, kellest etapi eel enim räägitakse.

Eelmise aasta uustulnuk jõudis just Le Mansi rajal oma esimesele poodiumile kuninglikus klassis, kui lõpetas sõidu teisena. Sellel aastal on Zarco veelgi tugevam ja mitte ainult prantslased ise vaid ka paljud motofännid ootavad tema esimest võitu.

See pole võimatu, sest Le Mansi rada on Yamahale väga sobiv ja kui võtta appi statistika, siis viimasest kümnest etapist on olnud seitsmel korral võidukas just Yamaha sõitja. Pole kahtlust, et parim Yamaha on ka seekord Tech3 mitte Movistar, sest jätkuvalt pole saadud Valentino Rossi ja Maveric Vinalese tsiklitel elektroonikat sobivaks. Aga selleks, et võita, tuleb olla kiirem kui Marq Marquez.

Seotud lood:

Hondad on kiired mõlema sõitja all ja eelmise aasta kolmas koht kuulus just Dani Pedrosale. Dani oli väga pettunud, kui eelmisel etapil Jerezis kukkumine tuli ja kindlasti on mees nüüd tahtmist täis. Kui Yamaha elektroonikaga seotud probleemid kõrvale jätta, siis Ducati piloodid on järgmised, kes võiks „kaarte segada“ ja poodiumit püüda. Andrea Dovizioso on kindlus ise ja tema stabiilsus on juba fenomenaalne. Isegi kui rada pole sobiv, suudab ta võtta sellest maksimumi ja tulemus on alati kui mitte parim, siis hea kindlasti.

Jorge Lorenzo on küsimärk, sest tema on Le Mansis viimasest üheksast võistlusest võitnud viis. Seda muidugi Yamahaga, kuid iga korraga läheb Ducati tema istumise all paremaks ja nüüd, kus on tegemist ühe tema lemmiku rajaga, siis on kõik võimalik.

Ja lõpuks Suzukid, kes on selle aasta „mustad hobused“ igal etapil. Näib, et Suzuki on teinud ratta, mis sobib igale rajale ja suurt nõrka kohta rattal ei olegi. Mõlemad sõitjad, nii Alex Rins ja Andrea Iannone on võimelised ükskõik, mis rajal poodiumile sõitma ja siin on raske öelda kumb on parem ja kes ennem võidu võtab. Võiduga Suzuki kaotab, aga eelised teiste tehase meeskondade ees, kuid see teebki asja põnevaks.

Igal juhul, usun et siin mainitutest nimedest võtab keegi Le Mansis võidu, aga kindlasti kujuneb poodium selliseks, mida me sellel hooajal näinud veel ei ole!

Kuues käik (WRC)