Kuningliku klassi suurim küsimärk on jätkuvalt Movistar Yamaha areng. Kas elektroonika on saadud niipalju paremaks, et Valentino Rossi või Maverick Vinalses suudaksid Yamahale üle pika aja võidu tuua? Nii pikk võidupõud oli Yamahal viimati 1998. aastal.

Nüüdseks 19 võistlust järjest pole Yamaha sõitjatest keegi poodiumi kõrgeimal astmeil olnud. Samas vaadates meistrivõistluste üldseisu, siis teisel kohal on Valentino Rossi ja kolmandat kohta hoiab Maverick Vinales. Ometi pole kummalgi piloodil sellel hooajal ühtegi võitu.

Isegi kui Yamaha on suvepuhkuse ajal arengus sammu edasi teinud, siis Marq Marquezi alistamine on Brno rajal keeruline. Eelmine aasta võtsid Repsol Honda piloodid kaksikvõidu. Sellel aastal Repsol Honda kaksikvõitu mina ei usu, sest Dani Pedrosa motivatsioon on selgelt madalam, kui eelmine aasta. See on Yamahale küll väikeseks lohutuseks, sest Marquez on jätkuvalt ülimotiveeritud. Samas ei taha ainult nende kahe tiimi sõitjate vahel poodiumit jagada.

Ducati läheb iga aastaga paremaks ja Jorge Lorenzo on näidaud sellel hooajal, et ta võib olla kiirem kui tiimikaaslane Dovizioso. Võib-olla ei ole Brno rada just parim Ducatile, aga seda polnud ka Barcelona rada. Ometi Lorenzo sai seal võidu. Küll aga tahaks väga näha nende suurte nimede kõrval kedagi teist, kes sõidaks Brnos esikolmikusse ja just suvepuhkus võiks olla see, mis mõnele sõitjale või tiimile lisahoo annab. See rada peaks sobima kõigile, seega võimalik üllatus kellegi poolt oleks ilus algus hooaja teisele poolele.