Nimelt seisab Šoti ralli kohtunike otsuses kirjas, et Meeke'i auto esimene sillatala oli kergem kui lubatud, kirjutab ruudulipp.ee. Lehekülje ircseries.com andmetel oli Meeke'i Peugeot 207 S2000 esitala 150 grammi võrra lubatust kergem. Kas see sooritust parandab, seda asjatundjad ei usu. Kuid fakt on see, et sillatala oli lubatust kergem ja reeglid on reeglid.

Iroonia on aga selles, et Meeke'i auto oli peale võistlust toimunud kaalumist 20 kilo raskem kui peale Meeke'i eemaldamist võitjaks kerkinud Guy Wilks'i Škoda Fabia S2000. Kris Meeke ise ütleb lehele autosport.com antud usutluses, et nende auto oli lubatud 1200 kilogrammist raskem. „Asfaldirallidel püüame me jah saavutada võimalikult väikest kaalu ja oleme just 1200 kg lähedal. Kruusarallidel aga on põhjakaitsed ja muu selline juures, seega oleme me alati raskemad kui lubatud. Nii, et planeeritud pettust siin polnud, lihtsalt väike ja loll viga, mis läks maksma meile rallivõidu," võtab Meeke kokku kohtunike otsuse.

Šoti ralli võit läks sellega rallipaarile Guy Wilks ja Phil Pugh, Meeke'i eemaldamine tõstab koha võrra kõrgemale ka Kaspar Koitla ja Andres Otsa, kelle lõplik koht Šoti ralli absoluutarvestuses on viies.

Kris Meeke'i IRC sarja selle aasta meistritiitlit eemaldamine aga ei mõjuta, kuna selle tiitli kindlustas ta juba sarja eelviimasel etapil. Meeke'i meeskond Peugeot UK otsust väidetavalt edasi ei kaeba.