Kui ralli algas reedel eestlastele õnnetult, siis teine võistluspäev oli parem. Laupäeval sõideti Lõuna–Portugali mägistel teedel kokku 6 lisakatset u 160 kilomeetril. Esirattaveolisele Ford Fiesta R2 võistlusautole oli see märkimisväärseks katsumuseks. „Täna pärast rallit võin õelda, et eilne eksimus muutis tänast sõitu veelgi keerulisemaks,“ rääkis Pärn.

Ralli 2 reegli alusel uuesti startinud Pärn – Järveoja näitasid laupäevastel katsetel korra 10. ja 8. ning kahel korral 7. ja 5. aega Junior WRC arvestuses. „Kui nüüd sõitu analüüsima hakata, siis olime palju aeglasemad, kui ise enne võidusõitu arvasime olevat,“ märkis Pärn. Noormees lisas, et põhjuseid selleks on mitmeid: „Lühike ettevalmistusaeg jättis sõidule oma jälje. Alles pärast tänaseid katseid võin õelda, et neljarattaveoliselt autolt esiveolisele tagasiminek on tegelikult palju raskem kui see esmapilgul tunduva võib."

Viimati sõitsid Pärn – Järveoja esirattaveolise autoga 2010.aastal. Vahepealne võistluspaus kaherattaveolise autoga on olnud kahe aasta pikkune ja enam ei ole kõik nii meeles, nagu siis kui aktiivselt sai sellise autoga sõidetud. „Fiesta on ju tegelikult absoluutselt teistsugune auto kui seda on nt N-rühma Subaru või Mistubishi, millega ma viimasel ajal olen sõitnud. Seega Fiestaga õiget sõidutunnet leida oli väga raske,“ märkis Pärn. Noormees lisas, et sõiduvõtteid tuli meelde tuletada ja ümberharjumine võttis oma aja. Eestis toimunud testist väga palju kasu kahjuks ei olnud.

Kahjuks jättis aga reedene katkestamine oma jälje ja seda raskem oli täna sõita. Lisaks segas katsetel rütmi ka legendi ebatäpsus, mida sõidu ajal parandada tuli.

Järgmine Junior WRC etapp toimub Kreekas. „Selge on, see, et peame Kreekaks korralikult testima ja leidma selleks ka võimalikud sarnased olud. Kui suudame asju teha plaanipäraselt ja autoga veelgi rohkem kilomeetreid koguda, olen kindel, et oleme võimelised näitama palju paremat kiirust ja resultaati kui seda tegime siin Portugalis,“ ütles Pärn.

Kokkuvõttes lõpetasid Pärn–Järveoja Junior WRC arvestuses 8. kohaga. „Tõime antud olukorrast parima võimaliku tulemuse ning teenisime oma esimesed punktid selles sarjas. Küll aga tasub mainida, et oma sõitu hinnates võin kinnitada, et katsevõitude püüdmine ei oleks olnud reaalne, sest sellisel juhul oleks eksimus olnud kiire tulema,“ võttis Pärn Portugali ralli kokku.