MotoGP sarjas asus Kataris tiitlikaitsjana rajale Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha) ja hispaanlane ei petnud lootusi. Ta oli kiireim nii kvalifikatsioonis kui võistlussõidus. Tõsi, vahed ei olnud suured. Esinelik mahtus 2,4 sekundi sisse. Teine oli Andrea Dovizioso (Ducati) ja kolmas Marc Marquez (Repsol Honda). Vaid 0,1 sekundiga jäi poodiumilt välja Valentino Rossi (Movistar Yamaha).

Muide, 7-kordne kuningliku klassi maailmameister Rossi pikendas Yamaha tiimiga värskelt lepingut. 37-aastane itaallane lõi praeguse tööandjaga käed 2018. aasta lõpuni. Erinevate masinaklasside peale kokku on Rossi võitnud 112 MM-etappi, millest enamat on läbi aegade suutnud vaid Giacomo Agostini. Rossi legendaarne kaasmaalane võitis aastatel 1964-1977 kokku 122 etappi.

Järgmine etapp sõidetakse kahe nädala pärast Argentinas.

*******

2016 hooaeg on kindlasti eriline, sest on toimunud kaks väga suurt muutust ja märksõnadeks võib nimetada rehvid ja tarkvara, kirjutab Viasat Sport Balticu MM-sarja ülekannete kommentaator Rannus Ervin. Nimelt GP klassis vahetati Bridgestone’i rehv Michelini vastu ja mootorrataste tööd kontrollib Magneti Marelli elektroonika.

Kui sarjas on varemgi väiksemaid ja suuremaid muutusi olnud, näiteks rehvitootja ja ka mootori kubatuurid muutunud, siis kahte kardinaalset muutust, mis mõjutakse tiime ja sõitjaid, pole varasemalt ette tulnud. Kui veel lisada siia väike nüanss GP rataste velje mõõdu suurus, mis nüüdsest pole enam 16,5 vaid 17 tolli, siis võib julgelt nimetada algavalt hooaega suurte muutuste aastaks.

Mida arvavad sõitjad? Võib öelda, et kuningliku klassi sõitjad on peale hooajaeelseid teste muutused heaks kiitnud. Kui algselt oldi pisut rahulolematud Michelini rehvide suhtes, mis on kardinaalselt erinevad Bridgestone’i rehvidest, siis tänaseks päevaks on suudetud kohaneda ja kindlasti võidavad need tiimid ja sõitjad, kes on suutnud kiiremini ümber orienteeruda. Kui märkida ära tiimid, kes on niiöelda ühtsest basic tarkvarast võitnud, siis kindlasti Ducatid. Suure sammu edasi võrreldes eelmise hooajaga on teinud Suzukid ja nende esisõitjaks tõusnud Maverick Vinales´ilt oodatakse kindlasti poodiumikohta.

Kes on favoriidid? Siinkohal on keeruline ennustada, sest näib, et ainus sõitja, kes eelmise hooajaga võrreldes pole hoogu kaotanud on valitsev maailmameister Jorge Lorenzo. Kuna rattad on läinud tänu ühtsele tarkvarale võrdsemaks, siis võime näha sellist hooaega, kus erinevatel etappidel on erinev poodium ja loomulikult teeb see võistluse ja sarja väga põnevaks.

Moto2 klassis suuri muutusi toimunud ei ole. Sarjast on lahkunud Tito Rabat, kes sel hooajal sõitmas Marc VDS tiimiga GP klassis. Hea on tõdeda, et eelmise hooaja kaks paremat Moto3 klassi sõitjat, eesotsas maailmameistri Danny Kenti ja Miguel Oliveiraga, on liitunud Moto2 klassiga ning neist on saanud meekonnakaaslased Leopard Racing tiimis. Selles klassis selget favoriiti kindlasti ei ole. Maailmameister Johann Zarco ei ole testisõitudes veel sellist kiirust näidanud, et teda kindlaks favoriidiks pidada. Küll aga tasub jälgida Sam Lowesit, kellelt oodatakse sel aastal kindlasti poodiumit. Lowes on vahetanud tiimi, ning samuti vahetanud Speed UP ratta Kalexi vastu. Testid on näidanud, et see muutus on mehele väga hästi mõjunud. Seega moto2 pakub meile kahtlemata ka sellel hooajal palju võrdseid sõitjaid ja põnevust läbi hooaja.

Moto3 on meile hooajaeelselt pakkunud ehk kõige rohkem kõneainelt kahe suure Honda ja KTM sõnasõda, milles KTM süüdistab Honda ebausas mängus. Nimelt on selles klassis väga rangelt piiratud mootori võimsus ja pöörete suurused. Siinkohal süüdistabki KTM, et Honda ei pea nendest reeglitest kinni ja on “flirtinud” ajuga ja justnimelt pööretega. Hetkel on see küll ainult spekulatsioon ja peale täiendavat kontrolli lükkas tehniline komisjon selle väite sel kuul ümber. Küll aga ei ole see oma lõppu veel saanud ja kaks suurt klaarivad asju tagatubades edasi. Siinkohal loodame, et see ei varjuta hooaega ja sõitjad saavad keskenduda võidusõidule.

Sõitjatest, nagu mainitud, on lahkunud eelmise hooaja kaks paremat, kes nüüd sõitmas klass kõrgemas sarjas. Küll aga selles klassis on alati noori kes peale tulevad ja kogenumad, kes sihivad tiitlit. Siin masinaklassis pole hooaja eelselt kunagi selget favoriiti. Põnevuse säilimiseks ei hakkaks siin nimesid nimetama ja vaatame, mis pildi meile Katari esimene etapp annab. 2016 – Igas klassis põnevust ruudulise lipuni!