Sõidetud kuus etappi ja juhtunud on palju. Kokku 15 katsest koosnev Dakari kogupikkuseks on tänavu pisut üle 9000 kilomeetri, millest kiiruskatseid on 4810 kilomeetri jagu. Kusjuures tsiklite ja quadide kogudistants on pisut lühem, seda kahe avakatse lühemate katsekilomeetrite tõttu. Ja katsumusi on nende kilomeetrite jooksul kuhjaga, Atacama kõrbe düünid, Andid jne. Kokku läks selle aasta esimesel päeval starti 151 tsiklit, 25 quadi, 134 autot ja 52 veoautot, kirjutab ruudulipp.ee.

Tsiklite osas on tänavune Dakar revolutsiooniline, suvel teatasid korraldajad, et pro sõitjad võivad rajale tulla vaid selliste tsiklitega, mille mootori kubatuur ei ületa 450 cc. See lükkas automaatselt välja KTM tehasemeeskonna, kus olid kasutusel 650 cc ja suuremad mootorid. Austria tootja teatas, et tehasemeeskonnana ei osaleta, küll aga on mõningatel sõitjatel tehasetugi. Korraldajad tegid siiski hiljem erandi, lubades tippsõitjatel osaleda Dakaril ka suurema kubatuuriga tsiklitel, kuid sel juhul piirajatega mootoril. Eelmisel aastal oli esimene nelja poolene kolmandal kohal, sellega sai hakkama prantslane Davide Fretigne.

Autode osas on Mitsubishi ajastu vahetunud Volkswageni ajastuks, kokku on VW tehasemeeskonna Race Touareg 2 masinaid rajal viis, eelmise aasta võitjale, Giniel De Villiersile pakuvad konkurentsi eelmisel aastal oma esimesele Dakari võidule lähedal olnud Carlos Sainz ja teine kiire rallimees VW tiimis on Katari võidusõitja NasserAl-Attiyah. Talle pole kõrberalli sugugi võõras. Rohkem on mees tuntud rallimaailmas, tänavu kihutas ta PWRC sarjas, lisaks on ta osalenud ka olümpiamängudel, 2004. aastal jäi ta Ateenas napilt medalist ilma laskmises. Kuid VW trooni püüab kõigutada BMW, mis tõi rajale mudeli X3 ja nende esipiloodiks on ei keegi muu, kui Mr. Dakar isiklikult: 9-kordne võitja, prantslane Stephane Peterhansel, kes sihib oma kümnendat tiitlit.

Kuid nüüd tulemuste juurde, tsiklitel sai esimesel katsel omad laksud kätte eelmise aasta võitja hispaanlane Marc Coma (KTM), kes ühest külast läbi sõites ületas lubatud kiirust ja sai ajatrahvi 22 minutit. Mees pole aga loobunud, kuuendal katsel oli ta kiireim, edestades prantslast Cyril Despres (KTM) kümne minutiga. Coma on tõusnud üldarvestuses neljandale kohale, tõsi kaotust on liidrile üle tunni, kuid ees on ootamas katsed, kus väiksemgi navigeerimisviga võib kalliks maksma minna. Liidrina jätkab Despres, kes edestab Tšiili sõitjat, Aprilial kihutavat Francisco Lopez Contardot 42 minutiga. Portugali sõitja Helder Rodrigues on kolmas, kaotades liidrile 1.06.21, kellest kaheksa minuti kaugusel on Coma.

Autode osas pole seis vähem põnev, viiendal etapil kaotas avarii tõttu kõvasti aega senine liider Peterhansel, kes on peale kuuendat etappi kaheksandal kohal, kaotust liidrile on üle kahe tunni. Volkswagen on haaranud peale kuuendat katset kolmikjuhtimise, liider on oma esimest Dakari võitu jahtiv Sainz, talle kaotab veerand tunniga Al-Attiyah ja kolmas on ameeriklane Mark Miller, pea 18-minutlise kaotusega Sainzile.

Quadides juhatab vägesid argentiinlane Marcos Patronelli ja veoautodes on jäme ots venelaste ja KAMAZ'i käes, viiekordne Dakari võitja Vladimir Tšagini meeskond edestab eelmise aasta võitjaid, samuti KAMAZ'il sõitvat Firdaus Kabirovi meeskonda 38 minutiga. Siis tuleb tükk tühja maad, ehk neli tundi ja ülejäänud veokad.

Seitsmes katse on tänavuse Dakari pikim, võistlusdistants on 600 kilomeetrit, peale seda ootab võistlejaid ees puhkepäev, et siis järgmisel päeval taas rajale asuda.