Hitech GP ridades sõitev Vips püsis alguses kõrges mängus, kuid lõpuks jäi eestlane ikkagi esikümnest välja. Vipsi viimane ring läks luhta aeglasema eessõitja tõttu.

"Kohutav! Terve nädalavahetus on rikutud. Homme ei ole enam midagi teha. Kui vihma sajaks, siis oleks hea. Võib-olla kaheksandaks annaks siit veel tulla, täiesti ette pole kindlasti enam asja," kommenteeris pettunud Vips Delfile ja Eesti Päevalehele.

"Hea on see, et autos on hästi palju potentsiaali, aga viimasel ringil - sel ainsal, mis lõpuks loeb - blokeeris mind Raoul Hyman (Sauberi noortetiimis sõitev lõuna-aafriklane oli alles 25.) ja mul polnudki midagi teha. Jäi peale esimest sektorit lihtsalt ette. Kui keegi ette jääb, siis on kõik tuksis. Kaotasin tema taga sõites umbes sekundi. Enne seda oli kõik väga okei - olin kolmas, viies, kolmas viies."

Ainsa positiivse küljena tõi Vips välja võrreldes vabatreeninguga palju paremaks muutunud autotunnetuse. "Olen päris õnnelik oma autoga."

Mida muutsite? "Ei ütle. Aga paremaks läks kõvasti."

Millise taktikaga homme sõitma lähed? "Teen, mis suudan. Tuleb, mis tuleb. Läks, nagu läks. Mootorispordis on vahepeal nii, et teatud asju muuta ega kontrollida ei saa. Tuleb sellega lihtsalt leppida."

Kvalifikatsioni võitis Robert Schqartzmann, kes sai ajaks 1.31,975. Vipsi kõige kiirem ring oli 1.32,876.

Hitech GP sõitjatest oli Vips parim. F3 sarja üheks suurimaks favoriidiks peetav, mullu GP3 sarjas kokkuvõttes neljanda koha saavutanud Leonardo Pulcini (Itaalia) leppis 18. kohaga. Tema ajaks märgiti 1.33,103. Eestlase teine tiimikaaslane Ye Yifei (Hiina) sai kirja 22. tulemuse.

Kvalifikatsioon pani paika laupäevase esimese sõidu (kell 11.15) stardijärjestuse. Pühapäeval (teine sõit samuti kell 11.15) pööratakse stardijärjestus TOP 8 sõitjate jaoks tagurpidi, stardikohad 9.-30.-ni jäävad samaks.

Asmer: kõik on veel võimalik


Vipsi mentor ja abimees Marko Asmer lisas: "Viimase ringi esimene sektor oli ta eelmisest kiiremast ringist paar kümnendikku parem. Koht kolme hulgas oleks täiesti reaalne olnud, aga kui teine mees neljandas kurvis ette jäi, polnud enam midagi teha. Teine sektor oli poolteist sekundit aeglasem. Enne seda kurvi pikale lasknud Hymanil oli nagunii juba ring luhtas, oleks võinud mööda lasta."

30-minutiline kvalifikatsioon algas Hitech GP tiimi jaoks draamaga, sest Pulcini mootor hakkas käivitamisel suitsema - põhjuseks õli sattumine õhufiltrisse. "See tuli lahti tõmmata, ära kuivatada ja siis hakkas tööle. Põhjus, miks ta nii taga lõpetas, peitub milleski muus, mida tiim veel ei tea. Autod on nüüd parc ferme's. Läheb veel mitu tundi, enne kui nad data kätte saavad," selgitas Asmer.

Erinevalt Vipsist Asmer kogu nädalavahetust veel lörri läinuks kuulutada ei taha: "Eks homme ole näha, kuidas kellelgi rehvid vastu peavad. Nende hoidmine on omaette teema ja mis juhtuma hakkab, me täna veel ei tea. Kui auto on hea ja sõit sujub, siis põhimõtteliselt on kõik võimalik. Pirelli rehvid ja DRS muudavad selle sarja põnevaks. Postiivne on see, et vähemalt kiirus on Jüril olemas."

Ummikusse jäid teisedki


Seda, et kvalifikatsioon kujunes tiheda liikluse tõttu parajaks loteriiks, nagu ennustati, tõestab ilmekalt ka selle võitnud venelase kommentaar: "Sa tead, et järgmine ring on su viimane võimalus - kõik või mitte midagi! Selleks ringiks valmistudes valitses paras segadus, sest ma olin Marcuse (Armstrong) taga ja pidin temas mööduma, et saada korralik positsioon. Mul õnnestus temast ette saada ning viimasel ringil ma lihtsalt usaldasin oma autot jäägitult ning see tasus end ära. Olin üllatunud, kui oma nime ajatabeli tipus nägin. Mõtlesin siis: "Jah, nii juba läheb!""