Fordi ja Citroeni tehasetiimides on asi selge. Järgmisel aastal on prantslaste tehasetiimis kaks Sebastieni, Loeb ja Ogier ja Fordis endiselt kaks soomlast - Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala. Seega jääb sellelt pildilt välja senine Citroeni tehasetiimi sõitja, hispaanlane Dani Sordo. Ametlik põhjus - tehasetiimi kolmanda auto jaoks pole eelarvet ja Sordo on eelmise nädala seisuga sõitjateturul igati saadaval, kirjutab ruudulipp.ee.

Ogier on sellel hooajal näidanud väga head arengut, lisaks on tal tagataskus trump, mida Sordol ette pole näidata - ta on prantslane. Sordo on kindlasti kiire sõitja, kuid mitte piisavalt kiire. Ogier seevastu on sellel aastal näidanud, et suudab sõita kiirelt nii kruusal kui asfaldil, vaatamata mõningatele vigadele. Ehk siis, prantslased näevad ilmselt Ogieris enam Loebi mantlipärijat kui seda oli Sordo. Viimane oli mitu hooaega igati korralik number kaks meeskonnas, kuid see oli ka kõik. Seetõttu pole ka suur ime, et Sordo Ogieri vastu välja vahetati.

Ogier näitas, et on vajadusel meeskonnamängija. Jordaanias tegi ta viimase päeva komejandis kõik täpselt nii nagu meeskond soovis ja sai selle eest preemiana võimaluse osaleda Uus-Meremaa rallil. Algselt seda tema kalendris polnud. Ta näitas seal, et hindas meeskonna kingitust kõrgelt, saavutades teise koha. Rallivõit jäi viimasel katsel tehtud spinni taha, Latvala edestas teda 2,4 sekundiga. Kuid juba järgmisel rallil, Portugalis sai noor prantslane oma esimese võidu kätte, edestades Loebi 7,9 sekundiga.

Sealt edasi edutati Ogier Soome MM-ralliks Citroeni põhitiimi. Taas näitas mees, et suudab tiimile vajalikke punkte tuua, teine koht ja kaotust ralli võitjale, Jari-Matti Latvalale 10,1 sekundit. See oli Sordole juba üsna selge märguanne, et võiks hakata uueks hooajaks uut kohta otsima. Vaatamata sellele, et ta asfaldirallideks oma koha tehasetiimis tagasi sai. Ja ära ei maksa unustada üht olulist faktorit - Ogier on Citroeni ja Prantsusmaa Autospordi Liidu ühise noorteprogrammi kasvandik. Kui kõike eelnevat arvesse võtta, siis on Ogieri siirdumine Citroeni põhitiimi igati arusaadav. Loeb on intervjuudes vihjanud, et 2011 on talle viimane aasta WRC sarjas. Prantslased valmistavad ette uut maailmameistrit ja tundub, et nad on taas õigel teel.

Mis saab aga Sordost? Mees ütles selgelt välja, et tema sõidu eest raha maksma ei hakka. Citroen on täis, sama kehtib Fordi kohta, kus soomlaste manager Timo Jouhki töö tulemusena jätkavad Hirvonen ja Latvala. Järele jääb Mini, kus üks koht on hõivatud, selleks on Kris Meeke. Teisele kohale on pakutud mitmeid kandidaate, nüüd on ka Sordo ilmselt üks valikutest, mida Prodrive'i juht David Richards kaalub. Enim hinnatakse Sordot kui asfaldisõitjat, misläbi võib ta ilmselt uuel hooajal saada just asfaldirallideks koha näiteks Fordis või Minis.

Erameeskondadest rääkides on ilmselt kõige suurema huvi all Kimi Räikkönen, kelle puhul räägitakse Citroen Junior Team'ist. Red Bull on küll rahasid väiksemaks tõmmanud, kuid vaatamata sellele tundub, et Kimi jätkab prantslastega. USA energiajoogifirma Monster toega kavatseb ameeriklane Ken Block järgmiseks aastaks välja tuua kahe autoga meeskonna. Blocki sõnul on üheks põhjuseks see, et palju häid sõitjaid on tööta. Blocki töötust vähendava plaani üheks osaliseks on ilmselt Chris Atkinson, varasem Subaru tehasetiimi sõitja.

Citroen on öelnud, et nemad on valmis järgmisel aastal välja tulema viie autoga - kaks tehasemeeskonnas ja kolm Junior tiimis. Viimase kolme osas määrab muidugi palju ära see, kas ja kellel selle programmi jaoks raha on. Ford on valmis välja panema ilmselt pisut rohkem autosid, tootmiskombinaat M-Sport on selles osas üsna võimekas. Ka siin sõltub meeskondade ja autode arv selgelt rahast. Teiste hulgas, kes ihuvad hammast uue ajastu WRC autode peale, on ka Eesti rallipublikule tuttav Jevgeni Novikov. Venelane on väidetavalt huvi tundnud nii Citroeni kui Fordi vastu, siingi määrab valiku ja osalemise ära raha.