Kütusekoguste suurendamine on vaid üks paljudest reeglimuudatustest, mille vormel-1 strateegiagrupp ja sarja komisjon teisipäeval Pariisis vastu võtsid, kuid samas ka kõige silmatorkavam.

Võistlussõidu lubatud kütusekogust suurendati 105 kg pealt 110 kg-le, mis FIA hinnangul vähendab võimalust, et tiimid peaksid sõidu lõppfaasis kütuse säästmisega tegelema.

Lisaks otsustati, et sõitja kaalu ja masina kallu arvestatakse 2019. aastal eraldi, mis tähendab, et pikemad ja kogukamad piloodid ei pea enam kogukaalu nimel nälgima. Kaalu alandamine kerkis teemaks eriti sel aastal, mil autodele lisandus ligi 10 kg kaaluv Halo-raam, kuid autode minimaalset lubatud kaalu tõsteti vaid kuue kilogrammi võrra.

Abiks meedikutele

Kolmas oluline muudatus tehti eelkõige sarja meditsiinilise personali huvides. Sõitjad hakkavad järgmisest aastast kandma biomeetrilisi kindaid, mis mõõdaksid reaalajas nende pulssi ja hapniku sisaldust veres, tulevikus lisanduvad ka kehatemperatuuri ja hingamissageduse jälgimise funktsioonid. Kogu seda infot on meedikutele vaja esmaseks avariijärgseks seisundi hindamiseks.

Pariisis pandi veel paika kuupäev järgmisteks suurteks mootoriregulatsioonide uuendusteks, mis hakkavad kehtima pärast kehtiva Concordia lepingu lõppu ehk 2021. aastal. Sarja juhid on oma ideid juba tiimidele tutvustanud, kuid lõplikud otsused tehakse uute juhiste järgi mai lõpuks. Teada on, et praegused 1,6-liitrised V6 turbomootorid jäävad samaks, kuid ära kaotatakse MGU-H komponendid, mis taastavad heitgaaside soojusenergiat. Selle vastu seisavad jõuliselt Mercedes ja Ferrari, kes väidavad, et nende eemaldamine tähendaks kulukat autode ümberehitamist.