Suuri tehniliste reeglite muudatusi ei ole eelseisvaks hooajaks, seega pole võimalik revolutsiooni teha. Pigem on tulnud teha tipptasemel evolutsiooni. Vormel 1-s on alati olnud võtmeküsimuseks leida kompromiss kiiruse ja töökindluse vahel. Hooajale eelnenud testipäevi oli 8 ja sõitmine toimus Barcelona ringrajal, Hispaanias. Ferrari oli kiire kõige pehmemate rehvidega kvalifikatsiooniringi proovides. Samuti tundus olevat Mercedesega konkurentsivõimeline võidusõidu kiirus. Tundub, et Ferrari on teinud taas sammu edasi jõuallika parendamisega ja samuti on kaasa aidanud tihe koostöö Shelliga, et võita aega tipptasemel kütuse ja määrdeainetega. Töökindlusega polnud suuremaid probleeme. Uuenenud esivedrustus ja kompaktsem auto tagaosa on parandanud üldist tasakaalu, mis meeldib väga Räikkönenile ja Vettelile. Viimase mõtteid meenutaks peale esimest testipäeva – kohe esimestel ringidel tundis ta ennast enesekindlalt uue sõiduvahendi rooli taga ja see on alati hea märk.

Uskumatut töökindlust näitas Mercedese uus masin, millega läbiti 1294 ringi ja sealjuures oli vaid korra pisem probleem jõuülekandega. Hamilton ja Rosberg läbisid kahepeale kokku peaaegu 20 võidusõidu distantsi! Samal ajal oli olemas ka kõrgel tasemel võidusõidu kiirus. Seega ma väga ei kahtle, et Mercedes lendab nagu hõbenool trooni suunas. Omamoodi huvitavaks võib muuta olukorra ka võistkonna lubatud vabadus sõita võidu meeskonnakaaslase vastu.

Mõeldes ülejäänud võistkondade peale, siis on loomulikult palju küsimärke. Kas Williams tõesti suudab pakkuda konkurentsi Ferrarile? Kas isegi vanema Ferrari jõuallikaga Toro Rosso on kiirem Red Bull’st, kes jätkab ikka kehvapoolse Renault’ga? Kas McLaren Honda on teinud nii suure sammu, et jätab seljataha Renault? Mida tegelikult suudab uus võistkond Haas Ferrari? Ameeriklase Gene Haasi juhitav võistkond on uus tulija ja viimati oli osalejate hulgas ameeriklaste F1 võistkond aastatel 1985-86 (Beatrice Haas).

2016. aasta on ajalooline, kuna mitte kunagi varem pole olnud 21 etappi ühel hooajal. Tagasi tuleb kalendrisse Saksamaa GP (Hockenheimringil) ja esmakordselt sõidetakse Aserbaidžaanis, Bakuu linnatänavatel, Euroopa GP.

Debüüti teeb F1 sarjas Renault võistkonnas Jolyon Palmer, kelle isa on endine Vormel 1 võidusõitja Jonathan Palmer. Manori võistkonnas on veel kaks debütanti, DTM sarja meister ja Mercedese toetatud sakslane Pascal Wehrlein ning esmakordselt Indoneesia esindaja Rio Haryanto (eelmise aasta GP2 sarja 4. koht).

Suurimate muudatustena tooksin välja selle, et rehvide valimine etapile on läinud võimalusterohkemaks. Juurde on tulnud ka täiesti uus valik „ultra-soft“, mis on lilla markeeringuga ja kõige pehmem valik, mida küll plaanitakse kasutada vaid tänavaringradadel.

Kvalifikatsioonisüsteem on muudetud selliseks, et rohkem võivad ebaõnnestuda need, kes on valel ajal vales kohas.

Austraalia GP (otseülekanne), pühapäeval, 20. märtsil kell 6.50 Viasat Sport Balticus.