Esimesena rajale läinud Tänaku sõnul ei olnud rada väga raske. „Katsed olid paremad, kui trennis,” sõnas kaks esimest katset võitnud saarlane. „Kehala rajal oli veidi rohkem lahtist kruusa, aga viimane katse oli hea.” Tänak on ka homme rajapuhastaja rollis, loomulikult loodab ta oma liidrikohta säilitada. „Homsed katsed ei tohiks samuti väga libedad olla,” ütles ta.

Kuues ja seitsmes katse võivad olla veidi libedamad, kuid midagi hullu ei ole.”

Tänakust 4,1 sekundi kaugusel on Margus Remmak — Urmas Roosimaa Mitsubishil, kes tõusid teiseks viimase kiiruskatse võiduga. Remmaku sõnul läks neil sõit suuremate probleemideta, vaid Kehala paarisrajal riivasid nad metallist kaitseäärt. Kõige oli keerulisem oli tema arvates just päeva viimane, 21-kilomeetrine lisakatse, mille nad võitsid.

„Katse oli salakaval. Pinnas oli seal ebaühtlane — kohati pidas, kohati mitte. Paistab siiski, et teised tegid rohkem vigu,” kommenteeris Remmak.

Absoluutarvestuse kolmandal kohal on soomlased Kari Ali-Rantala — Jukka Toivonen A-rühma Mitsubishil, kaotusega liidrile 8,8 sekundit. Vaatamata kohalike sõitjate arvamusele olid Ali-Rantala arvates teed väga heas korras. Soomlane sõnas, et ei uskunud, et Tänak ja Remmak nii kiired võivad olla. Esimest korda uue kaardilugejaga startinud Ali-Rantala loodab homme konkurente püüda.

Tänu päeva viimase katse kolmandale kohale tõusid Subarul sõitvad Ago Ahu — Kalle Ahu kokkuvõttes neljandale kohale (+10,8 sekundit). Ahu kommenteeris oma sõitu järgmiselt: „Esimesel katsel jäime magama. Äratuseks oli finiš, kus nägime konkurentide aegu. Need esimese katse seitse kaotussekundit olid teistele kingituseks.”

Viinedal kohal on avapäeva lõpus Egon Kaur — Simo Koskinen Subaru Imprezal. Kaur, kes oma viimased võistlused on auto veermiku vigastuste tõttu katkestanud, oli legendikirjutamisel hoolas kivide ülemsärkimisega. „Vahest olime katsetel isegi liiga ettevaatlikud,” sõnas ta. Esimeste sõitjate ajavahed pole kolmandiku võistlusdistantsi läbimise järel suured, viiendal kohal olev Kaur kaotab liidrile 13,8 sekundit.

Absoluudi kuuendad on Margus Murakas — Silver Kütt (Mitsubishi, +23,6)). Murakas tegi esimesel katsel sõiduvea ja kaotas selle tõttu 14 sekundit. Veidi enne kolmandat katset vahetasid nad ratast, ning jõudsid napilt õigeks ajaks starti. Muredeta said nad sõita umbes veerand katset, 15 viimast kilomeetrit tuli neil sõita ilma kiivrisideta.

Neljandana rajale läinud Janis Vorobjovs — Guntis Ervalds lõhkusid päeva viimasel katsel pooltelje ja amordi. Katkise rehviga finišisse jõudnud lätlased kaotavad liidrile enam kui poolteist minutit. Samal katsel lõhkusid rehvi ka Rainer Aus — Toomas Kasak ning Georg Gross — Madis Halling, kes otsustasid katkise rehvi katsel vahetada. Mõlema rallipaari kaotus jääb juba nelja minuti kanti.

Kaherattaveolistel autodel sõitjaist olid avapäeval kiireimad Aigar Pärs — Kristo Kallas (Honda Civic), kes on absoluudi 10. kohal. Pärs oli katsetega rahul. „Kuigi kolmas katse oli auku sõidetud, oli meil enamus sellised kohti juba legendikirjutamisel ära märgitud,” sõnas ta. Esimest aastat uue kaardilugejaga sõitev Pärs sõnas, et pikal katsel läks neil küll vahepeal legend segamini, aga muidu võis päevaga rahule jääda.

Rahvuslikus E-rühmas hoiavad esikohta taas Einar Laipaik — Siimo Suvemaa (BMW M3), kes on üldarvestuses 14. kohal. Liidrid ise oma tulemusega siiski rahule ei jäänud. „Esimesel katsel ei saanud me kohe käima. Viimase katse stardis aga suretasime mootori välja,” rääkis Laipaik. „Loodame homse peale. Kui ei saja, siis sihime kaherattaveoliste esikolmikukohta. Kui aga sajab, siis läheb meil selle eesmärgi püüdmine raskeks,” lisas ta.

Homme sõidetakse Viru rallil kuus kiiruskatset kogupikkusega 65 kilomeetrit. Esimene katse algab kell 9.33. Esimene auto peaks poodiumile jõudma kell 15.30.

Pealtvaatajaile on ralli jälgimine tasuta. Kiiruskatsete kaardid on avaldatud kohalikus ajalehes „Kuulutaja”, mida saab Rakvere ja selle ümbruse bensiinijaamadest ja kauplustest.

Rallil on osalemas sadakond ekipaaži. Esimesena lähevad rajale Subaru Autospiritist meeskonna sõitjad Ott Tänak — Raigo Mõlder, kes on hetkel punktitabelites liidrikohal.

Tänak on rajapuhastaja rollis esmakordselt, kuid oma stardiposisiooni üle ta ei kurda.

„Tutvumisel nägime, et avapäeva kahel lühikesel katsel on lahtist kruusa peal ja see võib olla taganttulijatele eeliseks,” sõnas ta.

„Päeva viimane, enam kui 21 kilomeetrine katse on aga otsustav. See on väga kivine ning arvan, et esimeste autode stardijärjekord pole eriti määrav,” ütles Tänak. _________________________________________