Panen kohe Korea etapi faktid lauale – Vettel alustas parimalt stardikohalt, sõitis võistluse kiireima ringiaja ja võitis kolmandat aastat järjest Korea Grand Prix. Tundub taas võimas? Jah, aga ülekaal ei olnud kindlasti selline, mida nägime eelmisel võidusõidul Singapuri linnatänavatel. Kõikidel oli raskusi parempoolse esirehvi koorumisega. See on tingitud Korea rahvusvahelise ringraja eripärast. Vettelil õnnestus peale igat starti (ka peale turvaauto perioode) saavutada väike aga turvaline edu, et kontrollida sündmusi.

26-aastasest Vettelist kipub saama läbi aegade noorim neljakordne maailmameister vormel 1 sarjas. Edu lähima konkurendi ees on juba 77 punkti. Viis etappi enne hooaja lõppu on võimalik teenida 125 punkti. Matemaatiliselt on tiitlikonkurentsis veel Alonso, Räikkönen ja Hamilton. Samas on näha, et kolmiku liikmed jagavad punkte omavahel. Veel vähem on sellest kasu, kui see kõik toimub neljanda maailmameistri seljataga. Juba neljandat etappi järjest on võidukas Vettel!

Olulised punktid teenis seekord Lotuse võistkond. 17 punkti enam, kui eespool olev Mercedes ja 23 punkti enam kui Ferrari. 44-punktiline kaotus Mercedesele on suur, aga lootuskiir on kindlasti eredam, kui see oli enne Korea etappi. Kui Romain Grosjean alustas võistlust 3. stardikohalt, siis Kimi Räikkonen alles 9. positsioonilt. Soomlase võistlus ei olnud lihtne, kuna kerge auto alajuhitavus segas, aga ikkagi tegi ta võimsat sõitu ja lõpetas meeskonnakaaslase ees teisel kohal. Kas parem stardikoht oleks toonud võidu? Sellele ei saa üheselt vastata. Tundub, et Vettel ja RB9 olid ikkagi paar kümnendikku kiiremad. „Teine koht on meeskonnale hea tulemus, kuid tulime siia võitma,“ rääkis Räikkönen. „Taktikaliselt polnud hea startida halvalt kohalt, et hakata siis positsiooni parandama. Kvalifikatsioon oli päris kohutav minu jaoks, aga ikkagi on keeruline öelda, kas parem stardikoht oleks toonud teise tulemuse. Sebastian oli meist võistluse lõpuosas kiirem. Mitte palju, aga oli kindlalt kiirem.“

Romain Grosjean oli pettunud, et kaotas koha oma meeskonnakaaslasele, sest tegi väga südika sõidu. Võidukas heitlus Lewis Hamiltoniga näitas, et prantslane oskab mööduda ja suudab ka positsiooni hoida. Aga siis see üks viga ja Räikkönen oligi möödas. „See on fantastiline tulemus meeskonnale,“ kommenteeris Grosjean. „Heitlus Lewisega oli hea ja meie tempo oli suurepärane. Kahjuks segasid kaks turvaauto perioodi meie püüdlusi võita. Teise kordusstardi ajal oleks pidanud olema mina Kimi ees. 15. kurvis kaldusin välja ja väga libedale rajaosale, mis andis võimaluse möödumiseks. Siis aga lehvisid 3. kurvis kollased lipud ja ma ei saanud kohe kaotatud kohta tagasi võtta. Loomulikult pöördusin meeskonna poole, et nad lubaksid mind Kimist mööda, sest minu masinal olid värskemad rehvid. Meeskond aga soovis jätkata võidusõitu ja selline on meie ausa mängu filosoofia. Aga oleme õnnelikud kahe poodiumikoha eest.“

Võimsa etteaste pakkus Sauberi piloot Nico Hülkenberg. Andekas sakslane on võtnud maksimumi viimasel kolmel etapil – Itaalias 5, Singapuris 9 ja Korea 4. koht on senise hooaja parim tulemus. „Täna sõitsin ühe oma parima sõidu senise karjääri jooksul,“ ütles Hülkenberg. „Auto veojõud toimis väga hästi ja see hoidis mind konkurentsis. Samuti olime väga kiired sirgete peal. Suur tänu kogu meeskonnale, kes valmistas ette sellise suurepärase masina.“

Kui Sauberi puhul on viimastel etappidel olnud selge tõus paremate tulemuste poole, siis Force India on liikunud vastupidises suunas. Vaatame kasvõi meeskondade punkte. Kuni Ungari etapini oli Force India meeskonnal 59 punkti ja sealt edasi on teenitud vaid 3 punkti. Kuni Ungari etapini oli Sauberil 7 punkti ja edasi on tulnud 24 punkti. Miks? Kindlasti üheks peamiseks põhjuseks on Pirelli uued rehvid.

Nii, nagu Pirelli rehvid, oli sündmuste keerises ka Sergio Perez. Artikli alguses mainisin, et Korea ringrada mõjub karmilt parempoolsele esirehvile. „Tänases sõidus oli palju ebaõnne,“ rääkis Perez. „Pidurdasin samas punktis, kus tavaliselt, kuid ratas blokeerus ja rehv sai ühest kohast lihvitud. Selle jooksuga olin sõitnud juba 21 ringi, kui äkitselt parem esirehv lõhkes. Rehvitükid lõhkusid auto esitiiva. Oli õnne, et lähedal polnud teisi autosid.“ Pirelli juhi Paul Hembery’i sõnul põhjustas rehvi purunemise just see ühe koha lihvimine kui ratas tugeval pidurdamisel blokeerus. Minu arvates on sellel teemal kaks poolt – rehv purunes blokki pidurdamise tõttu aga ratas blokeerus, kuna rehv ei pidanud valule vastu.

Juba vähem kui nädala pärast toimub Jaapani etapp Suzuka ringrajal. On võimalik, et just sellel, Sebastian Vetteli ühel lemmikrajal, selgub 2013. aasta maailmameister. Selleks pole vaja muud, kui Vetteli võitu ja Alonso ei tohiks jõuda 9. kohast kõrgemale.