Kui otsida selgitusi ja põhjuseid, miks Hamilton võitis ning jättis selja taha Räikköneni ja Vetteli, siis lühidalt ütleks, et Hamiltoni võidusõit oli nagu kvalifikatsiooni võidu toonud esimene ring – auto oli ideaalses sõidukorras, sõitja enesekindel ja tegi täpselt seda, mida vaja. Neli võitu Hungaroringil – sama palju on veel vaid Michael Schumacheril!

„Milline võimas nädalavahetus,“ kommenteeris Hamilton. „Me tõesti ei oodanud sellist tulemust enne nädalavahetust ja ma ütlesin eile (laupäeval) õhtul, et võitmiseks on vaja imet. Tundub, et need juhtuvad vahel. Võistkonna strateegia toimis, boksipeatused olid hästi ajastatud ja lõpus oli vaja vaid hoida saavutatut. Rajal tekkisid ka põnevad hetked Jensoni (Button) ja Markiga (Webber). Arvan, et meil oli kiirust, et võistelda kõigiga.“

Kimi Räikkönen saavutas teise koha viiendat korda sellel hooajal. Ungari GP poodiumikohtade arvestuses on tal võrdne seis Ayrton Senna ja Michael Schumacheriga. Jätkub imeline seeria – 27 järjestikust punktikohta. See kõik on ju tore, kuid võitu ei tulnud ja vahe punktitabeli liidri Sebastian Vetteliga vähenes vaid 3 punkti. Põhjust tuleks otsida kehvas kvalifikatsioonitulemuses ja suutmatuses võistluse alguses mööduda aeglasemast Felipe Massast. Räikkönen on aga positiivne: „Tegemist oli meeskonna jaoks hea võistluse ja tulemusega. Strateegia toimis hästi. Sõitsime pikalt kahe rehvikomplektiga, rehvid polnud halvas seisus ja auto tundus konkurentsivõimeline. Kõik see kokku lubas teha ühe peatuse vähem. Viimastel ringidel olid tagumised rehvid küll juba piiri peal, aga kokkuvõttes oli kõik hea. Sebastian (Vettel) püüdis paaril korral minust mööduda, aga õnneks kohtades, kus tavaliselt mööda ei sõideta. Peamine on see, et suutsime mõne punkti võrra vähendada vahet Sebiga.“

Vettel oli pisut pettunud. Kindlasti oleks ta olnud teravamas konkurentsis Räikköneni ja miks mitte ka Hamiltoniga, kui ta oleks suutnud kiiremini mööduda Jenson Buttonist võistluse alguses. Mida suutis Hamilton kohe, seda ei suutnud Vettel paljude ringide jooksul. Vettel võttis sõidu kokku järgmiselt: „Oleks hea meelega tahtnud veel mõned ringid sõita, kuna võidusõit Kimiga oli nauding. Möödasõit on sellel rajal raske. Mõnel korral sain päris lähedale, aga mitte päris õigetes kohtades. Ma ei pääsenud Jensonist (Button) mööda ja kaotasin aega ning kui läksin jõuga proovima, tegin viga auto esitiivale. See oli täielikult minu viga ja võib-olla rapsisin liiga.“

Ferrari ei olnud konkurentsis ja Alonso oli rahul, et kaks sõitjat ei lasknud Vettelil võita. Nii ei kärisenud punktivahe väga palju. „5. koht võistluse lõpuks on isegi parem kui arvata oskasime. Mercedes, Lotus ja Red Bull olid meist kiiremad ja seda oli näha juba reedestel treeningutel. Raske periood on saanud läbi. Nüüd on meie eesmärgiks teha kõvasti tööd ja olla Spa ning Monza radadel konkurentsivõimelisema autoga.“

Kimi Räikköneni võistkonnakaaslasel Romain Grosjeanil oli üks kummaline võistlus, mis algas palju lubavalt 3. kohalt. Peale starti ja veel palju ringe selle järel oli kõik korras, aga siis tekkis kriitiline olukord, kus oli vaja mööduda Massast. Grosjean tegi seda julge manöövriga. Kohtunikud leidsid aga, et see möödumine polnud päris „puhas“. Kohtunikud hindasid, et Grosjean lahkus rajalt ja saavutas sellega edu. Järgnes boksist läbisõidu karistus, mis selgelt rikkus prantslase sõidu. Isegi Massa kommenteeris pärast võistlust: „Kui ta sai karistada sellepärast, kuidas ta minust möödus, siis see on täiesti vale. Tema auto neli ratast ei olnud rajalt väljas, vaid kaks olid väljas.“ Tõenäoliselt ei näinud Massa täpselt ja vahetult peale võistlust polnud ka Grosjean kindel, kas kõik neli ratast olid üle valge pideva joone. Videokordustest oli näha, et kõik 4 Lotuse ratast olid üle valge pideva joone. Grosjean sai karistada, sest tegi „pisut musta“ möödumise. Samas oleks kohtunikud pidanud veel mitmeid karistama, kuna selle raja 4. kurvis sõitsid paljud nelja rattaga üle valge pideva joone ehk siis rajalt välja ja said eelise. Aga eks siin ongi see tõlgendamise küsimus, mis on eelise saamine? Kohe on näha, kui üks parandab kohta, aga silmaga pole hästi hoomatav, kui teine sõidab kümnendiku võrra kiiremini seda rajalõiku!

Grosjean sattus veel ühte olukorda ja seekord tekkis kokkupõrge selgelt aeglasema Jenson Buttoniga. Mõlemad mehed jätkasid sõitu, kuid kohtunikud uurisid juhtunut. Peale võistlust, kui mõlemad sõitjad olid üle kuulatud, karistati Grosjeani avarii põhjustamise eest. Prantslase lõpuajale lisati 20 sekundit, aga ikkagi jäi ta Buttoni ette 6. kohale. Grosjean oli tõesti lohakas ja tema süül tekkis see kontakt.

Märt Elbre: „Pole halba ilma heata! Mercedese kurvastuseks katkestas Nico Rosberg mootoririkke tõttu, aga tänu sellele teenis Williams hooaja esimesed punktid.“