Nimetatud meeskonnad tahtsid boikotiga saata vormelijuhtidele selge sõnumi, et praegune F1 võistlussari on väiksemate tiimide jaoks ebaõiglane, sest enamus 900 miljoni naelsterlingi suurusest tulust jagatakse nelja suure - Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes - meeskonna vahel.

Viimase kaheksa päeva jooksul on juba kaks F1 meeskonda läinud administreerimise alla. Seetõttu ei näe Austini etapil osalemas Marussia ja Caterhami tiime.

Lotuse omanik Gerard Lopez kinnitas AP-le, et kuigi nad planeerisid koos Force India ja Sauberiga Austini etappi boikoteerida, on nad tänaseks sellest mõttest loobunud.

"Minu vastus on ei. Saan öelda vaid, et meil olid nendega (Force India kaasomaniku Vijay Mallya ja Sauberi tiimijuhi Monisha Kaltenborniga) läbirääkimised tulude jagamise teemal," vastas Lopez küsimusele, kas Austini etappi boikoteeritakse.

"Aga frustratsioon on õhus. Meil on Marussia ja Caterhamiga juhtunu pärast väga kahju. Kui kuuled, et inimesed räägivad, et neilt nõutakse liitumiseks selliseid summasid, mis peletab uued meeskonnad sarjast eemale, siis see on naeruväärne. See ei peaks nii olema. See on ju katastroof," kritiseeris Lotuse boss praegust F1 süsteemi.

Force India kaasomanik Bob Fernley vihjas, et vormelibossi Bernie Ecclestone`i ja suurte meeskondade vahel võib olla sõlmitud salajane kokkulepe, millega üritatakse väiksemad tiimid välja süüa.

"Kui kulud on kontrolli alt väljunud ja tulude jaotus ei ole õiglane, peab midagi olema teoksil, sest ükski terve mõistusega inimene ei juhiks äri niimoodi," kritiseeris Farnley.

"Kaks meeskonda on juba läinud ning mulle tundub, et kommertsjuht tunneb ennast kindlalt, kuigi uuel hooajal võib stardis olla vaid 14 masinat. Mitu meeskonda on nad veel valmis kaotama?" imestas Force India kaasomanik.