Rööpas teed ning ülisuured kivid kiiruskatsetel tegid Kemeri ümbruse mägiteedel sõidetud hooaja 8 autoralli MM-etapi üheks hooaja keeruliseimaks kruusaralliks.

Urmo Aava ja Kuldar Sikk alustasid Türgi ralli esimest täispikka võistluspäeva kiiruskatse võiduga, mis tõstis nad neljapäevase publikukatse väljasõidetud paremusjärjestuses 30. aja järel neljandaks.

Ka ralli kolmas kiiruskatse algas Eesti hetke parimale rallipaarile üle ootuste hästi.

Kuni katse 14-15. kilomeetrini hoiti Fordi piloodi Jari-Matti Latvala järel absoluutarvestuse teist kiiruskatse vaheaega, kuni ühes kiire paremkurvi järel teel olnud kivi lõhkus Aava võistlusauto vedrustuse.

Kiiruskatset küll jätkati, ent peagi purunes Citroeni amortisaator täielikult ja eestlased olid sunnitud parkima oma auto raja äärde.

Rallit õnnestus jätkata laupäeval super-ralli süsteemis, ent pea 36. minutiline ajaline kaotus kiireimatele ei võimaldanud enam sellelt etapilt kõrgeid kohti püüda.

„Minu jaoks oli ralli kolmanda kiiruskatsega lõppenud — kohtadele ei olnud võimalik enam sõita, kuid autot ja ennast testida siiski. Reede hommikusel esimesel kiiruskatsel väljasõidetud parim aeg, tegi meele rõõmsaks, kuid enda jaoks pean juba täna märksa olulisemaks saavutatud stabiilsust.

Me ei ole enam mehed metsast, kes tulevad ja sõidavad rallil mõne kiire katseaja, võtavad mõne katsevõidugi vahest, vaid oleme jõudmas lähemale seatud eesmärkidele, kus me oleme võimelised konkureerima stabiilselt sarja kiireimate pilootidega.

Peangi vahest tähtsaimaks laupäevasel teisel Kemeri katsel väljasõidetud viiendat vaheaega, kus kõik sõitjad olid võrdsetes oludes ning me suutsime sõita kiireimatega samas tempos“, sõnas Urmo Aava ja jätkas:

„meie senisele kiirele arengule on kogu Citroeni meeskond andnud hea tõuke. Saan päris palju abi inseneridelt ja tunneme koos Kuldariga, et kohu meeskond töötab meie heaks. Samas ei saa ma unustada meie tublisid toetajad, tänu kellele me oleme üldse niikaugele jõudnud.

Usun, et õige pea saame rääkida ka juba mõningatest käesolevat hooaega puudutavatest headest uudistest, mis rõõmustavad meid endid ja kindlasti ka kõiki meie fänne!“

Türgi ralli viimasel kiiruskatsel pidid Aava-Sikk taaskord peatuma, sest üks kulunud rehvidest, millega võitlesid paljud sõitjad siinsel rallil, oli purunenud ning nõudis vahetamist. Eestlased jõudsid küll enne poodiumit olnud ralli viimasesse hooldusalasse, kuid katkestasid seejärel ka võistluse.