Türgi ralli on kolmas karm kruusaralli Küprose ja Kreeka järel — kahel esimesel rallil on katkestajate arv jäänud oodatust väiksemaks ning tehasemeeskonna sõitjad on üldjuhul katkestanud sõiduvea tõttu mitte tehniliste probleemide tulemusena.

Mullu peeti Türgi ralli varakevadel ning sõitjad hindasid seda kui hooaja kõige hullemate teedega võistlust — tänavu on ralli toodud juunikuuse, mis tähendab, et lisaks halbadele teeoludele tuleb ralliautodel üle olla ka kuumusest.

Citroen

Türgi rallile läheb Citroeni meeskond esmakordselt tänavu MM-sarja liidrina meeskondlikus arvestuses. Citroeni meeskonnas puudub enne Türgi rallit nõrk koht: Sebastien Loeb on tänavu näidanud suurepärast kiirust, Carlos Sainz võitis Türgi ralli mullu ning Citroen Xsara WRC auto väärib ainult kiidusõnu. Miinuste puudumine ei tähenda muidugi, et võit Prantsusmaa meeskonnal taskus oleks …

Ford

Pärast suurepärast hooaja algust on Fordi meeskonna hoog hakanud raugema — peamiseks põhjuseks on olnud ilmselt uue Ford Focus RS WRC 04 auto mootor, mis aeglastel rallidel on konkurentidele alla jäänud. Türgi rallil kasutab Ford uut Cosworthi jõuallikat, millega loodetakse taas kord võimsaimaks autoks autoralli maailmameistrivõistlustel tõusta. Markko Märtin jahib Türgi rallilt tugevat punktikohta, kuna Kreekas tuli katkestada, mis lubas Loebil MM-punktitabelis edu üheksa punktiliseks kasvatada. Märtin läheb Türgis avapäeva kiiruskatsetele kolmandana, mis tähendab, et sel korral ei tohiks eestlast oluliselt teepühkija roll segada. Francois Duval lõpetas Türgi ralli mullu kolmandana, mis oli siis tema karjääri parimaks tulemuseks — belglane, Sainz ja Harri Rovanperä peavad sel nädalavahetusel ilmselt tulise võitluse maha meeskondade teiste sõitjate ringis.

Subaru

Subaru meeskonna käsutuses on hetkel autoralli maailmameistrivõistluste kiireim auto ja sõitja kombinatsioon — Subaru Impreza WRC 2004 ja Petter Solberg. Valitsev maailmameister on olnud viimasel neljal rallil ülikiire, kuid Solbergi õnnetuseks on kahel korral temalt rallivõidu röövinud tehnilised probleemid. Türgis kiilaspäisena starti mineva Solbergi eesmärgiks on kindlasti rallivõit, kuna MM-tiitli võitluses peavad kõik peale Loebi arvestama tõsiasjaga, et hooaja teisel poolel on kavas kolm asfaldirallit. Mikko Hirvoneni rolliks saab ilmselt taas kord olema katkestajate arvel punktide noppimine, kuid ei maksa unustada, et alates Soome rallist lubas Hirvonen lõpetada rallidega tutvumise ning täiskiirusel sõitma hakata — soomlase tänavuse hooaja sõite arvesse võttes tähendab see ilmselt lõpetamist teekõrval.

Peugeot

Paari aasta tagune autoralli maailmameistrivõistluste Ferrari on tänavu hädas — lisaks Küprose rallilt diskvalifitseerimisel on olnud probleeme sõitjatevalikuga ning ühe valitud sõitja — Marcus Grönholmi — teelpüsimisega. Peugeot meeskond on lubanud alates Türgi rallist oma kohta punktitabelis parandama hakata, kuid küsimus on selles, kuidas seda teha. Prantsusmaa meeskonnal on kasutada küll üks kiireimaid autosid WRC-s, aga hetkel on probleemiks sõitjad. Grönholm on tänavustel rallidel korduvalt teelt väljas käinud ning Kreeka rallil ei möödunud kohati kiiruskatsetki kui soomlane poleks piruetti teinud — soomlase võistluse lõpetas samuti sõiduviga. Harri Rovanperä näitas Kreeka rallil korralikku kiirust, mis andis kinnitust, et soomlane on lõppude-lõpuks taas kord oma kiirust leidmas, samas ei piisa sellest ilmselt poodiumikoha eest võitlemiseks — seda muidugi juhul, kui tippsõitjate hulgas rohkelt katkestamisi ei ole.

Mitsubishi

Mitsubishi meeskonna jaoks on tänavune suurim võit juba saavutatud — alates Kreeka rallist on kasutusel superally skeem, mis lubab katkestanud autodel järgmisel päeval rallit jätkata. See lubab Mitsubishil rallidel oma autosid testida ja arendada, kuna Lancer WRC 2004 auto jääb kiiruselt selgelt oma konkurentidele alla. Gilles Panizzi ja Gigi Galli on tehniliste probleemideta sõidu korral mõlemad võimelised esikaheksas lõpetama, kuid tänavu pole veel kordagi kaks tehasemeeskonna Mitsubishit ühel rallil finišisse jõudnud.

Erasõitjad

WRC autodel sõitvaid erasõitjaid tuleb Türgi rallil starti kuus, kelledest oodatavalt on kiireimad Henning Solberg ja Daniel Carlsson Peugeot 206 WRC autode roolis ning Janne Tuohino Ford Focus RS WRC 02 auto roolis.

JWRC

Türgi rallil on taas kord kavas ka JWRC sarja osavõistlus ning pärast kahte hooaja esimest JWRC osavõistlust on eestlaste ootused kõrged — Urmo Aava saavutas Monte Carlo rallil teise koha ning võitles Kreeka rallil võidu nimel, kuni tuli sõiduviga ning seetõttu purunenud auto tagavedrustus sundis eestlase katkestama. Türgis stardib Aava ühe favoriidina JWRC sarjas — kiired on kindlasti ka neli Suzuki tehasemeeskonna sõitjat ja Renault sõitjad. Samas on teada, et JWRC sarjas garanteerib hea lõppkoha üks asi — ralli lõpetamine.

DELFI Autolehe Türgi ralli esikaheksa ennustus:

1. Petter Solberg
2. Sebastien Loeb
3. Markko Märtin
4. Harri Rovanperä
5. Francois Duval
6. Daniel Carlsson
7. Carlos Sainz
8. Mikko Hirvonen

Kel Türgi ralli ennustused veel tegemata, siis seda saab teha siin.

Sündmusterohket ja edukat Türgi rallit kõigile DELFI Autolehe külastajatele!