Kuna taevas peaks prognoosi kohaselt olema pilvitu, tõuseb asfaldi temperatuur Hungaroringil kindlasti üle 50 kraadi. Ja kui ilmataat prognoosijad üle trumpab, võib nädalavahetusel toimuda kõigi aegade kuumim Grand Prix. Praegu hoiab seda tiitlit 2005. aasta Bahreini GP 42-kraadise õhutemperatuuriga.

Praeguste sõitjate füüsiline ettevalmistus ja tehnika töökindlus ei tekita tõenäoliselt isegi sellises kuumas probleeme. Ent nõrgaks kohaks on rehvid. Seda enam, et „ungari saunas“ saavad oma võistlustuleristsed Pirelli uued rehvid. Kas need muudavad midagi? Ei tea. Eelmise nädala Silverstone’i test, kus uusi rehve esimest korda prooviti, kapitaalseid vapustusi ei ennusta.

Tõsi, ilm oli Inglismaal ainult mõõdukalt soe: õhk kuni 29, rada kuni 45 kraadi. Pealegi on Hungaroring iseloomult kiirenda-pidurda-tüüpi rada, Silverstone’i kiired kurvid aga tekitavad rehvidele põhiliselt hoopis külgsuunalist koormust. Seega hüpatakse Ungaris – piltlikult väljendudes – tundmatus kohas vette, pea ees veel lisaks. Aga põhiküsimus on selge: kellele ja kui palju uued rehvid kasuks tulevad?

Ferrari, Force India ja Lotus olid esiti uute, varasemast madalamal temperatuuril töötavate rehvide vastu. See tundub igati loogiline. Kui teistel tiimidel rehvid enam üle ei kuumene, peaks ju selle kolmiku tugevus kaduma. Lisaks võib juhtuda, et need kolm tiimi satuvad hätta hoopis vastupidise protsessi tõttu ja ei saa rehve enam piisavalt soojaks. Lotus on kvalifikatsioonis selle murega pidevalt maadelnud.
Ent meenutagem rehvireegleid. Igal võidusõidul tuleb kasutada nii pehmemat (valikvariant ehk option) kui ka kõvemat (põhivariant ehk prime) rehvikomplekti. Tõsi on see, et kõvemate rehvide puhul võivad Ferrari, Force India ja Lotus oma edu kaotada. Aga töötemperatuuri langus pikendab ka pehmete rehvide eluiga. Nii et kui sõidus kasutatakse näiteks kolme rehvikomplekti, võib juhtuda, et kolmik saab kasutada kombinatsiooni pehme-pehme-kõva, samas kui ülejäänud peavad jääma pehme-kõva-kõva juurde. Pehmed rehvid aga öeldakse olevat umbes sekund ringi kohta kiiremad. On ka teine võimalus profiiti lõigata, kui rehvide pikema eluea arvelt õnnestub hoida kokku üks boksipeatus.

Viimane võiks olla äärmiselt oluline eelis, sest boksipeatuste osas on veel üks uuendus. Nimelt pidi tulevast aastast hakkama boksiteel kehtima kiirusepiirang 80 km/h senise 100 km/h asemel. Nürburgringil kaameramehega juhtunud õnnetuse järel aga hakkab see nõue kehtima juba tänavusel Ungari GP-l. Boksitee läbimiseks kuluv aeg peaks seega pikenema umbes nelja sekundi võrra ja see muudab vähemate peatustega taktika varasemast konkurentsivõimelisemaks. Seda enam, et Hungaroring on teada-tuntud kohana, kus isegi märgatavalt aeglasemast autost möödasõitmine on äärmiselt keeruline.

Lisaks astub mängu kuumus. Keegi ju ei tea, kuidas rehvid sellistes ektreemtingimustes vastu peavad. Võib vabalt juhtuda, et kolme eelmainitud tiimi teoreetilised eelised ei realiseeru. Või vastupidi – tulevad eriti teravalt esile. Tõenäoliselt annavad reedesed treeningud asjaosalistele selge pildi, meie aga saame tegeliku olukorra teada alles pühapäeval võidusõidu ajal.

Ma julgen siiski arvata, et kõiki tegureid arvestades on Lotuse seis parem kui kunagi varem sel aastal. Kimi Räikkönenil ongi viimane aeg mõni etapivõit saavutada, kui ta ikka tahab Sebastian Vetteliga tiitlivõitluses sammu pidada. Ja Fernando Alonso on alati võimeline esikoha pärast kaasa rääkima, kui selleks kasvõi õhkõrn šanss peaks avanema.

Teisest küljest võib oodata mõningaid „seikluslikke“ valikuid rehvitaktika osas. Näiteks mida võtab ette Mercedes, kes on seni olnud kõige enam hädas rehvide kulumise ja ülekuumenemisega ning kes Silverstone’i testidel ei osalenud?

Ning lõpetuseks veel üks hea uudis. Vormel-1 saab kalendrisse järjekordse uue etapi, aga õnneks mitte kuskil merede ja mägede taga laiuvas Tundmatustanis, vaid hoopis Euroopa südames. Kümneaastase vaheaja järel jõuab F1-kalendrisse taas Austria GP. Nüüd Red Bull Ringi nime kandval rajal Spielbergis sõideti viimati 2003. aastal, tuleval hooajal on Austria GP esialgsete plaanide kohaselt kavas 6. juulil.