Ajalehe Daily Maili käsutuses on kiri, millega Todt salajase kokkuleppe sõlmimist ülejäänud tiimidele, kelle auto ei sõida Ferrari jõuallikatel, tunnistab. Seitse maruvihast meeskonda kaaluvad hetkel, milline võiks olla nende järgmine samm.

Seitse tiimi, nende seas ka Mercedes, Red Bull ja Mclaren, kirjutasid eelmisel nädalal Todtile, avaldades kahtlust Ferrari eelmise hooaja mootori legitiimsuse üle. Neile tundus, et selle kütuse pealevool ei toimu reeglitepäraselt, mistõttu sai Ferrari konkurentide ees ebaausa kiiruse-eelise.

Tiimid koostasid 21 küsimusega kuueleheküljelise avalduse ja andsid FIA-le aega viis päeva vastata. Nii Todt kui ka F1 boss Chase Carey vastasid etteantud aja jooksul.

Todt, kes oli Michael Schumacheri hiilgeaegadel Ferrari pealik, vastas (endast kolmandas isikus rääkides): "Laual oli kolm varianti - juhtum sulgeda, tuua see rahvusvahelise tribunali ette või sõlmida kokkulepe - just sellised otsused kukkusid FIA presidendi lauale, vastates kõikidele FIA õiguslikele ja distsiplinaarreeglitele."

"President informeeris mitut teist FIA võtmeametnikku, nende seas ka vormel ühe juhatuse esimeest eesmärgiga saavutada konsensus, kuidas juhtumiga edasi minna. President kuulas FIA tehniliste, juriidiliste ja finantsmeeskondade soovitusi ning küsis mitme välise kogenud advokaadi nõu."

F1 boss Carey ütles oma kirjas, et temal ega tema Liberty Media (F1 omanikfirma - toim) kolleegidel polnud Ferrari juhtumi uurimise ega kokkuleppega mingit pistmist. Sellegipoolest oli ta FIA käitumise suhtes toetav.

Pühapäeval kirjutasid seitse tiimi uue kirja, milles palusid vastust järgmistele küsimustele:

* Miks oli kokkulepe konfidentsiaalne?
* Milliseid tehnilisi reegleid Ferrari rikkus ja miks?
* Miks ei tehtud rikkumist avalikuks?
* Millised olid kokkuleppe käigus määratud karistused?
* Kuna FIA ei toimetanud selle intsidendiga läbipaistval moel, miks peaksid tiimid FIA-t usaldama meie spordiala ka pärast 2021. aastat juhtima ja hetkel läbirääkimisjärgus oleva Concordia lepingu sõlmima?

Todt vastas, et FIA ei saa kokkuleppe detaile ilma Ferrari loata avaldada. Ühtlasi kinnitas prantslane, et ta polnud "kogu eelmise hooaja jooksul Ferrari mootori legitiimsuses täielikult veendunud", tunnistades teisisõnu, et oli reeglite rikkumisest teadlik. Ta lisas, et reeglite keerukususe sõnul oleks Ferrari saanud vastupidist tõestada.

Uus vormel 1 hooaeg algab sel nädalavahetusel Austraalia GP-ga.