20-aastast Dicktumit, kes 2017. ja 2018. aastal võitis maineka Macau GP ja tuli mullu Euroopa F3 sarjas kokkuvõttes teiseks, peeti Red Bulli noortesüsteemi hierarhias kõrgeimal positsioonil olevaks meheks, olles noortest "punapullidest" ka ainus, kes F1 autot testida on saanud.

Dicktumil oli aga probleeme F1 superlitsentsi punktide kogumisega ning kõik lootused selles osas seati käesolevale Super Formula hooajale Jaapanis. 2015. aastast Red Bulli tiiva all olnud britt heideti üle parda pärast kolme Jaapanis sõidetud etappi.

"Ma tean, et inimesed tahavad palju detaile kuulda. Ning mina tahan selle teema lukku panna. Olen kuulnud palju kuulujutte. Jutud sellest, et ma tungisin oma insenerile kallale, mõtles välja mingi 35-aastane mees oma ema magamistoas ja pani selle sotsiaalmeediasse. See on puhas kuulujutt," rääkis Ticktum väljaandele Formula Scout.

"See on puhas väljamõeldis ning saanud nii palju tähelepanu ainult mu mineviku pärast. Inimesed usuvad seda. Aga ma ütlen nüüd, ja te võite mind tsiteerida, et see on nonsenss. Täielik rämps."

"Kui midagi sellist oleks juhtunud, oleksite sellest kuulnud Hondalt või Red Bullilt, või lugenud seda pressiteatest, mis minu välja heitmist kuulutas," lisas Ticktum. "See oli puhtalt tulemuste põhjal tehtud otsus. Tiimil oli raskusi, isegi mu tiimikaaslasel. Selles on kindlasti oma süü teisel etapil, kui ma sõitsin äärekivi otsa."

Britt peab silmas Autopolise ringrajal aset leidnud katkestamist. Alustuseks sattus ta rajalt muru peale ning naases asfaldile äärekivi kaudu, mis autol pirueti põhjustas. Ticktum suutis vältida kokkupõrget talle vastu tuleva autoga, kuid suretas masina välja ja katkestas.

"Pärast seda olin ma Sugo ringrajal oma tiimikaaslasest kõikjal sekund aeglasem, täiesti rivi lõpus. Patricio O'Ward toodi mind asendama ning ta pidi hakkama korda saatma suuri asju, aga ta on olnud täpselt samal tasemel," osutas Ticktum mehhiklasest Red Bulli noorsõitjale, kel tänavusest aastast kogemus olemas nii IndiCar, Super Formula kui ka vormel 2 sarjast.

"Sellest oli väga kahju. Mulle ei antud võimalust oma kiirust tõestada. Tiim näitas näpuga minu suunas ja ütles, et ma peaks ehk oma sõidustiili muutma. Nõustun, et oleksin võinud selles osas natuke areneda, aga ma polnud kindlasti sekund oma tiimikaaslasest aeglasem."

Pärast juunikuus Red Bullist lahkumist pakkus Ticktumile tööd vormelitootja Dallara, kelle F320 mudelit britt testima hakkas. Vormelikarjääri ta veel lõplikult kõrvale pole heitnud, vaid loodab, et saab oma testisõitja teeneid ka mõnele Euroformula Open või Jaapani F3 sarja tiimile pakkuda.

Möödunud nädalavahetusel naases Ticktum ka võistluskarusselli, tehes Van Amersfoort Racing tiimi ridades kaasa Formula Regional Euroopa meistrivõistluste etapi Barcelonas, tuues tiimile hooaja esimesed kaks poodiumikohta.

Ometi soovib Ticktum Red Bulli talle antud võimaluse eest tänada. "Mulle ei antud piisavalt võimalust end tõestada, aga ma ei hakka Red Bulli mustama. Nad andsid mulle ikkagi võimaluse ja raha võistlemiseks. Nad uskusid minusse ning ma tegin simulaatoris väga kõva tööd. Olen kindel, et Red Bulli tiimipealik Christian Horner arvab sama. Ta oli minu F1 testide ja simulaatoritööga väga rahul. Kõik olid rahul. Ma arvan, et see oli lihtsalt kiirustatud otsus," jätkas Ticktum.

"Aga ma ei ütle ka Dr Helmut Marko (Red Bulli noortetiimi boss - toim) kohta midagi halba. Ma sain temaga väga hästi läbi, seega ma ei hakka sildu põletama. Kes teab, mis tulevikus juhtuda võib."

"Ma üritan saada järgmiseks aastaks hea F2 diili ning loodetavasti teen mõned head tulemused ning kes teab, millised uksed peagi avaneda võivad," lisas ta.