„Sellel hooajal seadsime peaeesmärgiks kiiruse kasvatamise ning pikkadel MM-rallidel kogemuste omandamise. Saime Top Runilt väga hea pakkumise ning FIA-lt loa viimasel hetkel sarjaga liituda. Otsustasime selle variandi kasuks, et saada kogemus, kuidas WRC-maailmas asjad käivad. Kunagi peab sellega algust tegema ning oma kooliraha ära maksma,” selgitas Rauam.

Meeste kalendrisse kuuluvad Mehhiko, Argentina, Kreeka, Uus-Meremaa, Jaapani ja Suurbritannia rallid, mis annavad hea sõidukooli. “Palju ma nendest ei tea, kuid tunduvad mõnusad kiired kruusarallid,” ütles Rauam eesolevate võistluste kohta.

Sel hooajal on PWRC sarja registreerunud 21 sõitjat ja meeskonda. Konkurents tõotab tulla tihe, sarja on registreerunud mitmeid endisi PWRC meistreid ning samuti erinevate riikide meistritiitliomanikke. Varem MM-rallidel mittesõitnuna on Martin Rauami esmaseks eesmärgiks omandada suurte võistluste kogemusi.

“Ma ei loo endale illusioone, vaid annan aru, et konkurents on tihe ning me oleme õpipoisid, PWRC sarjas osaleb tänavu varasemast palju rohkem kiireid piloote ja tase on võrreldes JRC-ga palju tasavägisem” ütles valitsev Eesti meister kommentaariks. “Peaeesmärk on igal juhul lõpetada nii palju kiiruskatseid, kui võimalik. Kui saame mõnel võistlustel esikümnes hea koha, olen ise rahul. Kõrgeid kohti me esialgu püüda ei saa.”

Rauam ei ole hetkel veel otsustanud, mis autoga ta sõidab. Top Run poolt on välja pakutud tuliuued Subaru Impreza WRX STi Spec-C ja Mitsubishi Lancer Evo IX.

“Oma kogemuste põhjal oleks mu esimeseks valikuks loomulikult Subaru, kuid meeskonna väitel on nende Mitsubishi veidi võimsam. Natuke läheb aega, et uude keskkonda sisse elada, praegu on kõik alles väga uus ja võõras” ütles noormees. Lõpliku valiku langetab ta pärast teisipäeval toimuvaid teste.

Top Run Racing meeskond on tegutsenud juba enam kui 30 aastat ning selle aja jooksul on võidetud mitmel korral olulisi tiitleid. Meeskond tegutseb Itaalias Milanos. Top Run meeskonnas sõidab PWRCs Rauami kõrval sel hooajal ka valitsev Briti rallimeister Mark Higgins.

„Meeskond on väga professionaalne ning neil on korralik taustsüsteem. Eks elu näitab, kuidas meie koostöö sujuma hakkab, kindlasti on alguses keeruline, näiteks itaalia keelebarjääriga saab juba palju nalja. Samas on kõik väga professionaalsed inimesed ning tahaks loota, et saame koos hästi hakkama.”

Itaalia rallitiimiga aitas kontakti luua Markko Märtin, kelle noortetiimis 22-aastane Rauam ja 27-aastane Kraag võitsid 2006. aastal Eesti meistritiitlid. „Markkost oli suur abi selle lepingu sõlmimisel,“ ütles Rauam. „Tema abi ei piirdu vaid Eesti rallidega, ta aitab otsida võimalusi ka väljastpoolt Eesti piire, maailmatasandil.“

PWRC

PWRC etapid sõidetakse koos WRC (World Rally Championship) etappidega ning MM-sarja 16 etapiline hooaeg jaguneb PWRC ja JRC (Junior Rally Championship) vahel (PWRC 8 etappi, millest arvestatakse 6 ja JRC 7 rallit, millest arvestusse kuuluvad 6).

PWRC sarjas osalevad N-rühma autod ning sellest aastast uuendusena ka üksikud S-2000 klassi kuuluvad autod.

Top Run

Top Run meeskonna ajalugu ulatub tagasi aastasse 1978. Esialgu tegeldi ringrajaautode ehitamisega ning algusaastatel võideti kolm Itaalia tiitlit.

1998. — 2001 . võitis Top Run neli järjestikust N-rühma maailmameistritiitlit. 98. — 99. oli võitjaks Gustavo Trelles, aastal 2000 Manfred Stohl ning 2001 Gabriel Pozzo. Samas tiimis tuli 1998. aastal Itaalia meistriks Gigi Galli.

2007. aasta sõitjate nimekiri (sulgudes registreeritud tiimide sõitjad)

31 Toshihiro ARAI (J)
32 Stuart M JONES (GB)
33 Loris BALDACCI (RSM)
34 Mark HIGGINS (GB)
35 ADVAN PIAA (J) — (Fumio Nutahara)
36 RRE SPORTS (FIN) — (Juho Hänninen)
37 SYMS RALLY TEAM 1 (J) — (Kristian Sohlberg)
38 SMYS RALLY TEAM 2 (J) — (Spyros Pavlides)
39 QMMF (QA) — (Nasser Al-Attiyah)
40 ERRANI TEAM GROUP (I) — (Ricardo Errani)
41 SUBARU POLAND RALLY TEAM (PL) — (Leszek Kuzaj)
42 SUBARU RALLY TEAM RUSSIA (RUS) — (Aleksandr Dorossinski)
43 OMV BIXXOL RALLY TEAM (A) — (Andrej Jereb)
44 MOTORING CLUB 1 (I) — (Fabio Frisiero)
45 MOTORING CLUB 2 (I) — (Francesco Trevisin)
46 MITSUBISHI MOTORS DE PORTUGAL SA (P) — (Armindo Araujo)
47 RED BULL RALLY TEAM (A) — (Andreas Aigner)
48 TEAM JORDAN (HKJ) — (Farrah Amjad)
49 OMV BIXXOL RALLY TEAM CZ (CZ) — (Martin Prokop, Štepan Vojtech)
50 RALLY TEAM OLSBERG (S) — (Patrik Flodin)
51 Martin RAUAM (EST)