Enim ootusärevust pakkus
Superbike
’ide start, sest ajasõidus näitasid Hanno Velt ja soomlane Staffan Söderström ringiaega alla 56 sekundi. Tõsi, Veldi aeg oli kaheksa kümnendikuvõrra parem. Ka stardist sai Velt esimesena minema ja asus võitlejaterivi ette otsa.

Kahjuks kukkus raskelt teisel ringil edukalt alustanud soomlane Markus Virtanen ja sõit katkestati.

Kordusstart oli nagu esimese koopia — Velt asub juhtima ning Söderström teisele kohale, järgnevad Janis Pahk, Kalev Teesalu, Risto Klausen ja Karl Pärtelpoega.

Velt kasvatab kiire sõiduga vahemaad, püstitades uue rajarekordi. Kuid soomlase seljataga peavad meie mehed väga haarava võistluse kolmandale kohale. Esmalt teeb mitu osavat möödasõitu Pärtelpoeg, tõustes kolmandaks. Pahk aga langeb kuuendaks. Järgnevate ringide jooksul vahetavad omavahel korduvalt kohti Pärtelpoeg, Klausen ja Teesalu, neid seirab mõõduka vahega Pahk. Meie meeste omavahelise kempluse käigus libiseb Söderström natuke eest ära.

Mõned ringid enne lõppu oli selge, et Velt läheb kindlalt võidu poole ja sama kindlalt Söderström teisele kohale. Kolmanda koha saatus otsustati paaril viimasel ringil. Seni tagasihoidlikult sõitnud Pahk möödus lühikese aja jooksul nii Teesalust kui Pärtelpojast ning õige pea ka käiguvahetusega kimpu jäänud Klausenist.

Ruudulipu langedes oli järjestus Velt, Söderström, Pahk, Klausen, Pärtelpoeg ja Teesalu. Tempo oli sõidus väga kiire, sest kõik kuus meest suutsid oma parimal ringil näidata aega alla 56 sekundi. Hanno Velt oli omale eesmärgiks seadnud küll uue rajarekordi, mis oleks olnud koguni alla 55 sekundi, kui mehe sõnade kohaselt ilm ei olnud piisavalt soe nii kiireks ajaks ning ka tsikli käitumine jättis kohati soovida, kuid võiduväärtust see ei kahanda.

Superstock 600 klassis sai parima stardikoha soomlane Markus Neuvonen. Teiselt kohalt rajale läinud Martin Pärtelpoeg ei lasknud ennast sellest pisiasjast häirida. Mees tõdes enne sõitu rõõmsameelselt, et nii ongi huvitavam ja vähemalt peab sõidus pingutama. Stardist haaraski Pärtelpoeg kohe liidriohjad ning hoidis seda lõpuni, lõpetades uhkelt tagarattal sõites. Tema parim ringiaeg oli koguni alla 56 sekundi, mis loomulikult ka selle masinaklassi uueks rajarekordiks. Piisavalt suurte vahedega lõpetasid järgnevatel kohtadel Neuvonen, lätlane Juris Zalans ja Reget Roomet.

Külgkorvide masinaklassis oli stardis meeldivalt üheksa paari. Parima ringiaja olid kvalifikatsioonis välja sõitnud Tarmo Tempel / Priit Kass, kellele väikse vahega järgnesid tänavused Soome karikavõtjad ja Eesti MV arvetuses liidrikohal olevad soomlased Petri Makkula / Juha Nikkanen. Rõõm on tõdeda, et ka teised paarid suutsid kvalifikatsioonis häid aegu näidata ja arengut võrreldes kevadise võitlusega on selgelt näha.

Stardist sööstid esimestena minema Tempel / Kass, saades enda kannule Makkula / Nikkaneni ja neljandast stardiruudust alustanud Eero Pärm / Peeter Küüdi. Kolmandal ringil suutsid soomlased liidrikoha haarata. Järgneval kahel ringil arendati marulist tempot — soomlased viisid külgkorvide rajarekordi alla ühe minuti ning ka Tempel / Kass ja Pärm / Küüt sõitsid enda parimad ringiajad. Seejärel muutus sõit rahulikumaks ning esikolmiku vahel tekkisid selged vahed.

Sõitu suutis elevust tuua teine Soome paar Markku Artiola / Henri Paukkunen, kes kolmandalt stardipositsioonilt olid sõidu alguses langenud kuuendale kohale ja nüüd alustasid oma koha parandamist. Esmalt möödusid nad Erki Pärm / Marion Meiusest, siis Alvar Lepson / Silver Kuusest ning asusid jälitama Pärm / Küüti. Meeste ponnistused kandsid vilja ning viimasteks ringideks oldigi Pärm / Küüdi kannul. Soodne möödumisvõimalus avanes viimasel ringil, mida soomlased ka kasutasid. Nii läks võit Makkula / Nikkanenile, teiseks tulid Tempel / Kass ja kolmandad Artiola / Paukkunen.

Rookie 1000 klassis oli nii kvalifikatsioonis kui ka võistlussõidus kiireim soomlane Markus Virtanen. Meie meeste au hoidis kõrgel taas Tarmo Kivi, kes küll stardijärgsest saginast väljus kolmandana, kuid kindel sõit ning edukas möödumine teisest soomlasest Kim Holmströmist tagasid teise koha. Väheke segadust tekitas kolmas soomlane Jarmo Ylijoki, tehes selge valestardi, asus ta küll juhtima, kuid peagi langes võistlejate rivis tahapoole. Lisaks 20 sekundiline trahv langetas ta üldse esikuuest välja. Meie teistest meestest olid Meelis Kiiler viies ja Arnold Kannike kuues.

Rookie 600 klassis hoidis põnevust üleval Kristjan Sepa, kes üle mitme võistluse on oma mootorratta taas korralikult tööle saanud. Nii läkski ta võistlusele vastu parimalt stardikohalt, kuid kahjuks start tal natuke ebaõnnestus ja peamine konkurent soomlane Sakari Pietilä sai nii kiirelt edu kasvatada. Kui Sepa lõpuks teistest soomlastest ja lätlasest Renars Lucavsist lõpuks mööda sai oli soomlane juba püüdmatult läinud. Kuigi vahe viimastel ringidel vähenes kuulus võit siiski Pietiläle Sepa ja Lucavsi ees. Kristjan Beljaev suutis lõpetada viiendana.

Eraldi märkimist väärib Maarja Nooraku sõit. Stardist võistlejate rivi keskele langedes hakkas ta sealt koht-kohalt tõusma ja lõpetas kuuendana. Kindlalt võib väita, et ta tegi enim möödasõite võistluse käigus ja väärib igati tunnustust. Peale sõitu võis Maarja näost välja lugeda siirast rõõmu ja energiat õhkus kõigile.

125 klassis oli sõitjate rivi kahjuks hõre. Võidusõitu jätkus esimeseks paariks ringiks kui omavahel kemplesid Siim-Sander Rooba ja Kristjan Sepa. Siis tabasid tehnilised probleemid Rooba mootorratast ja võidu võttis Sepa, lätlase Garijs Rozkalnsi ja Indrek Lehtsaare ees.