Urmo Aava saatus selgus Sandelli kraavilennanud auto tehnilisse kontrolli toimetamise järel. Kuigi Sandelli masinat väljasõidukohast ära toonud auto eksis tagasiteel ka korra õigelt maršruudilt kõrvale, jõuti ikkagi ettenähtud aja piires vajalikud toimingud sooritada. MM-arvestuse kolmandaks tuli Aava järel P-G Andersson, kellel jäid Walesis punktid saamata. Anderssoni katkestamise tõttu tõusis Aava Suurbritannia etapil kaheksandaks ja sai oma kontole 1 punkti juurde.

Juunioride maailmameistrivõistlustel tänavu teise koha saavutanud Urmo Aava ütles rally.ee autospordiajakirjale, et viimased paar tundi möödusid rahulikult. “Olin ette otsustanud, et teiseks jääme. Mingit piina polnud, väga ei lootnud. Aeg on märkamatult möödunud.”

“Reedel olin väga kurb,” tunnistas eestlane. “Aga see oli tore, et laupäeval liikusime väga hea kiirusega. Ka kolmanda päeva algul polnud väga viga, kuid viimasel kahel katsel “tõime autot koju”. Arvan, et nende katsetega, mida tehniliselt korras autoga sõita saime, võib rahul olla.”

Neljandat hooaega JWRC-sarjas osalenud Aava ütles veel, et: “Ju ei olnud ette nähtud mul võita. Samas piisanuks, kui reedel oleksin teise katse lõpetanud ja 25 minuti asemel saanud 20 minutit trahvi. Ajatrahvid tulid kokkuvõttes väga suured.”

“Praegu käib treilerite ralli,” rääkis võistluspaigas viibiv Eesti rallikomitee esimees Indrek Ilomets rally.ee autospordiajakirjale siis kui Sandelli auto kohalejõudmine veel kindel ei olnud.

“Viimasesse ajavõtu kontrollpunkti katkestanud sõitjad jõudma ei pea. Oluline on võistlusautod esitada määratud tundide arvu jooksul tehnilisele komisjonile, kes vaatab need üle. Seal selgitatakse täna, nagu varasematel päevadel, kas katkestajate autod on korras nö järgmise päeva stardiks,” kommenteeris Indrek Ilomets. “Auto peab olema võistluskõlbulik, siis arvestatakse tulemus. Kui kasvõi mootor ei tööta, siis ei saa arvestust.”

“Urmol on tiitlivõit endiselt selgusetu. Teadmatus on kõige sitem asi alati. Muud polegi,” konstateeris Indrek Ilomets. Ta sõnas, et katkestanud sõitjate autod peavad olema finišist 50 miili eemal asuvas hoolduspargis hiljemalt kell 20.45.

15. kiiruskatsel sõitsid välja nii Sandell kui ka P-G Andersson — Mölder tõusis seega JWRC arvestuses esimeseks. Mölder ütles ralliraadiole, et ta ei näinud eelmisel kiiruskatsel peeglitest Sandelli, kes oli talle järele jõudnud ja ei saanud teda seepärast ka mööda lasta.

Mölderi taha lõksu jäänud Sandell oli väidetavalt nii tige, et tahtis katse finišis eestlasele kätega kallale minna. Viha kestis ka järgmisel kiiruskatsel, millel rootslane meeleheitlikult ründama asus — tagajärjeks auto parkimine katusele, kahe puu vahele, kust selle kättesaamine ülimalt raske saab olema. Sandelli väljasõitu näinud Andersson otsustas omakorda, et nüüd on temal õige aeg rünnata — mõned kilomeetrid pärast Sandelli parkis ka tema oma auto 7-meetrise õhulennu järel tee kõrvale.

MM-tiitel selgub seega võistluses, kas ja kui kiirelt autod kätte saadakse ning rallikeskusse toimetatakse. Kontrollaeg on enne kella 21.00-i meie aja järgi.

MM-tiitli peaks võitma Sandell (kui auto raliiparki jõutakse vedada), Aava jääks teiseks, kuna tal on esikohti sama palju kui Sandellil, aga vähem teisi kohti. Loogika töötab vaid juhul kui meeskond suudab kontrollajaks Sandelli auto kraavist kätte saada ja teenindusalasse toimetada. Kuna katseid läbitakse kaks korda, lubatakse meeskond autot ära tooma alles viimase kiiruskatse järel.

Walesi ralli esikümme

#sõitjaautoaeg
1M. GrönholmFord3:20:24.8
2M. StohlPeugeot+1:35.5
3P. SolbergSubaru+1:55.2
4J. LatvalaFord+2:37.1
5X. PonsCitroen+3:19.9
6C. AtkinsonSubaru+3:27.5
7D. SordoCitroen+4:08.3
8F. DuvalSkoda+4:22.6
9H. RovanperäSkoda+8:00.3
10J. KopeckySkoda+8:27.8

JWRC

#sõitjaaeg
1.J. MÖLDER3:55:04.7
2.L. BETTI3:57:00.3
3.A. Burkart4:00:50.2
4.B. CLARK4:04:23.2
5.P. SANDELL4:06:07.4
6.J. WOZENCROFT4:06:30.6
7.A. CORTINOVIS4:07:48.8
8.U. AAVA4:10:31.9
9.J. BÉRES4:11:21.8
10.G. WILKS4:17:06.8
11.E. KAUR4:23:41.3