McLaren ja Red Bull võtsid endale Monzas vabatahtlikult mammutkaristused

 (7)
McLaren ja Red Bull võtsid endale Monzas vabatahtlikult mammutkaristused
McLareni mehaanikud Fernando Alonso auto kallal askeldamas.Foto: AFP/SCANPIX

McLareni ja Red Bulli tiimid ohverdavad sel nädalavahetusel F1 Monza GP stardikohad, et olla järgmisel etapil Singapuris konkurentsivõimelisemad.

Tänahommikuse vabatreeningu eel 3.7 spetsifikatsiooniga jõuallika kasutusele võtnud ja ülejäänud nädalavahetuse eelmise, 3.5 jõuallikaga sõitev Fernando Alonso peab reeglite järgi pühapäevases stardirivis loovutama 35 kohta. Teisisõnu - alustama viimaselt kohalt.

Tänu sellele ohverdusele võib Alonso uuema jõuallikaga rajale tulla ilma karistuseta Singapuris, aeglasemal rajal, kus McLaren on eeldatavasti konkurentsivõimelisem.

Järjekordne jõuallika uuendus tähendab, et Alonso on sel aastal ära kasutanud juba seitse sisepõlemismootorit, üheksa turbolaadurit, seitse MGU-K ja üheksa MGU-H elementi, kuus energiasäästjat ja viis elektroonikakontrolli.

Red Bulli piloodid Daniel Ricciardo ja Max Verstappen tõstetakse pühapäeval vastavalt 20 ja 15 kohta tahapoole kui nende homme kvalifikatsioonis välja sõidetav positsioon. Ricciardole paigaldatakse hooaja viies sisepõlemismootor, viies turbolaadur ja kuues MGU-H element. Verstappenile viies mootor ja viies MGU-H.

Viienda MGU-H elemendi paigaldamise tõttu hooaja jooksul peab kümme kohta loovutama ka Toro Rosso sõitja Carlos Sainz Jr.

Kuues käik (WRC)