Paides teisena lõpetanud Martin Rauami ja neljanda koha saanud Rainer Ausi autode kohta esitas protesti Cuecs Racing, kelle esisõitjaks on samal võistlusel alles üheksandana lõpetanud Andrus Laur, kirjutab Postimees.

Protestis märgitakse, et nimetatud sõitjate N-rühma Subarutel puudusid rattakoopa laiendid. Paide ralli žürii tuvastas tõesti rikkumise ning määras meeskonnale viis tuhat krooni trahvi. Cuecsi esindajaid see ei rahuldanud ning nad esitasid apellatsiooni.

Autospordiliidu ametniku Priit Pallo sõnul näevad reeglid ette, et auto pealtvaates ei tohi rattad paista. “Kruusarehvid on kitsad ning probleemi pole,” selgitas Pallo: “Asfaldil kasutatakse laiemaid rehve ning nende katmiseks ongi auto homologeeringus kirjas rattakoopa laiendid.”

“Tavaliselt ei püsi need kauem kui kümme kilomeetrit,” kinnitas aastaid MMidel tehasemeeskondades mehaanikuametit pidanud, Subaru E.O.S. rallitiimi juhtide sekka kuuluv Juss Roden. “Tipptiimides pannakse vajadusel igas hoolduses masinale uued jupid külge. Reeglid näevad ette, et rajale minnes peab kõik vastama liikluseeskirjale.”

Esimene skandaal kerkis Märtini tiimiga juba juulis Võru ümbruses sõidetud Lõuna-Eesti ralli lõppedes. Ühes internetiportaalis avaldatud foto põhjal järeldati, et tiimi Subarute väljalaskesüsteemist on eemaldatud katalüsaator.

Karistust siiski ei järgnenud, kuna Eestis kehtivates reeglites ilmnes vastuolu — üks punkt andis katalüsaatori eemaldamiseks loa, teine väitis vastupidist.