Laupäevases kvalifikatsioonis alles seitsmenda aja saanud Pärtelpojal õnnestus pühapäeval vihmas startides kohe kiirematele järgi võtta, oma rütmi leida ning eessõitjaid kimbutama hakata. Mees ise polnud päris rahul oma mootorratta seadistusega, sest pikal sirgel libisesid konkurendid eest ja kurvides tuli rohkem tööd teha, et neile taas järgi saada. Sellele vaatamata möödus Martin kolmest konkurendist ja ruudulist lippu nägi ta neljandana. Kolmandana lõpetanud soomlasele kaotas ainult 0,2 sekundit. Hiljem selgus, et teisena lõpetanud võistleja oli rikkunud reegleid ja tema tulemusele lisati 20 sekundit. Nii tõusiski Martin kolmandaks.

Teise koha punktid Eesti MV arvestuses sai Superstock 600 klassis soomlane Markus Neuvonen (Soome arvestuses 4.), kolmas oli lätlane Juris Zalans (12.). Madis Vanaselja sai viienda koha (19.), edestades nii kuuendaks jäänud põhikonkurenti Eno Juuli (20.).

Mehed võitlesid algusest peale, kuni intsidendini sõidu keskel. Juul sai Vanaseljast mööda ning mõned kurvid hiljem üritas omakorda Vanaselja mööduda, kuid pidurdus läks pikaks ja sulge Juuli trajektoori.

Mehed põrkasid kokku ja kannataja pooleks jäi kukkunud Juul. Õnneks sai ta mootorratta käima ning lõpuni sõita.

Superbike masinaklassis sai teise järjestikuse Eesti MV etapivõidu soomlane Staffan Söderström (2.). Mees on oma uue Kawasaki hästi jooksma saanud, korduvalt juhtis ta sõitu, viimases kurvis üritas ta veel üldjärjestuses esikohale tõusta, kuid eksis ja sõitis murule ning pidi sõidu teisena lõpetama. Hanno Velt võttis vihmas peetud sõidus teisekoha punktid (7.). Võistlust alustas ta kümnendalt kohalt, kuid hea stardiga tõusis kuuendaks. Sõidu teises pooles läks tal kiivriklaas uduseks, põhjuseks oli kinnine õhutusava. Sellest tulenevalt kiiruse langemise ja nii tuli Soome MV arvestuses leppida 7. kohaga.

Eesti MV osas kolmanda koha sai Janis Pahk (9.), neljandaks tuli iga sõiduga järjest rohkem rattaga kohanev Risto Klausen (11.). Eesti meestest sõitis just Klausen kiirema ringiaja. Ise ütles ta, et alustas väga ettevaatlikult, sest kohe sõidu alguses kukkus tugev soomlane Raimo Kesseli ning Klauseni meeskonnakaaslane Aarne Jõgimaa. Kuid iga ringiga tundis ta end paremini ja kuivav rada andis julgust juurde ja nii tuligi hea kohta, edestades Andres Sikkalit, Karl Pärtelpoega ja Kalev Teesalut. Karl Pärtelpoeg oli kvalifikatsioonis eestlastest koguni teine, kuid märjal rajal ei leidnud mees sobivat rehvi ja enesetunne ei võimaldanud ka paremat.

125 arvestuses sai esikoha avastardi teinud Mihhail Bõstrov (14.), edestades vaid kahe sekundiga Siim-Sander Roobat (15.). Rohkem eestlasi ei lõpetanud ning hädasti oleks vaja siia rohkem sõitjaid. Loodetavasti saab kasvulavaks käesoleval aastal alustanud noorte sõitjate Speedline Racing’u sari.

Kui soolomootorrataste klassides saavad võõramaalased Eesti MV arvestuses osaleda ainult sel juhul kui nad on ka meie meistrivõistluste litsentsitasu maksnud, siis külgkorvide klassis see reegel ei kehti. Eesti MV arvestusse lähevad kõik võistlustel osalejad. Nii lisandub palju tugevaid külgvankripaare võistlussarja.

Kuid soomlastel on mitmeid tugevaid maailmaklassi sõitjaid — kohal olid Pekka Päivarinta / Timo Karttiala, kes mullu olid maailmameistrivõistlustel teised ja see aasta on juba esimese MM etapivõidu saanud. Nendelt ka parim ringiaeg kvalifikatsioonis. Teise aja sõitsid soomlased Petri Makkula / Juha Nikkanen. Mõlemal paaril on kasutada tunnustatumad LCR raamid ja spetsiaal Suzuki mootorid. Kolmandat aega näitasid meie mehed Tarmo Tempel / Priit Kass, kes kahel esimesel etapil tehnilistel põhjustel ei võistelnud. Kusjuures neil on kasutada ise ehitatud raam ja tänavasõidumootorratta mootor. Alles seitsmendat aega näitasid Eesti MV arvetuses liidrid olevad Eero Pärm / Peeter Küüt. Neid edestasid veel kolm Soome paari.

Stardist said parimana minema Makkula / Nikkanen, neile võtsid järgi Tempel / Kass ja siis Päivarinta / Karttiala. Alles kolmandal ringil möödusid maailmaklassi mehed meie omadest. Tempel / Kass pidid järgneva paari ringi jooksul endast mööda laskma ka Jussi Juola /Aki Aalto ning Marko Haakana / Pekka Kuismaneni. Mõlema paari korvipoisid sõidavad või on sõitnud MM sarja ja on väga suurte kogemustega. Külgkorvides on teada tõde, et tõelist kiirust saab näidata ainult hea korvipoisiga.

Sõidu keskel asus liidriks Päivarinta / Karttiala ja hoidsid esikohta kindlalt lõpuni, sõites teistelt pikalt eest. Tempel / Kass ei lasknud teisi soomlasi kaugele ja hoidis nende tuulde. 11. ringil Haakana / Kuismanen eksisid ja pidid katkestama ja meie mehed tõusid neljandaks, hoides seda kohta lõpuni, kaotades kolmandaks tulnud Juola /Aaltole vaid 2,3 sekundit.

Viiendaks tulid Pärm / Küüt, kes küll teisel ringil suutsid head aega näidata, kuid stabiilsusest jääb meestel veel puudu ja nii tuligi teised eest ära lasta. Tavaelus ratastoolis olev Markku Artiola koos Kim Firmaniga tulid kuuendaks.

Rookie 1000 klassis oli eestlastel must päev, sest esimesed kuus paremat kohta hõivasid soomlased. Parim oli Markus Virtanen (1.), teine Jarmo Ylijoki (11.) ja kolmas Ville Nurmi (12.). Parima eestlasena oli seitsmes Meelis Kiiler (24.). Seni meie edukamad olnud Rookie Team’i sõitjad Tarmo Kivi ja Margus Must mõlemad kukkusid ja lõhkusid oma sõiduvahendid nii, et järgmisel etapil osaleda ei saa. Tarmo Kivil on ka käeluus mõra.

Rookie 600 klassi võidutses taas soomlane Sakari Pietilä (9.), teiseks tuli Kristjan Beljaev (16.), kolmas oli Indrek Tasso (19.). Neljandaks tuli meie naisvõistleja Maarja Noorak (23.).

Järgmine etapp toimub taas Soomes Kemora ringrajal juuli esimesel nädalavahetusel.