Nii palju ühest perest krossimehi korraga pole motokrossimaailm varem näinud. “See on ainulaadne,” tunnistas Postimehele Leokite dünastiale alusepanija, tänaste sõitjate isa ja vanaisa Väino Leok.

Teadmine, et maha on pandud järjekordne teetähis, teda siiski ei sütita. “Nüüd on veel rohkem sebimist, kust raha saada. Nii kaugele on jõutud tänu järjepidevusele ja suurele entusiasmile. Kui raske tegelikult on, ei oskagi rääkida. Eestis on riigi toetus motokrossile väike, ka sponsoreid ei leidu piisavalt.”

Et soojale maale minekuks korralikku treeningvormi tõusta, on Leokite peres juba kolm nädalat tõsist tööd tehtud. Ettevalmistust uueks hooajaks alustasid noored — 19-aastased Tanel ja Aigar ning 14-aastane Martin Leok — novembri lõpus, 33-aastane Avo Leok aga mõned nädalad varem Namiibias.

“Poisid on treeningutesse suhtunud tõsiselt,” kinnitas Aigari ja Martini isa Aivar Leok.

Kümnendi Eesti parima soolokrossisõitja Avo Leoki kaht viimast hooaega on rikkunud traumad. Kevadel vigastas ta MX3-klassi MMil kukkudes kaela ja paranes alles novembris.

Tervenemise eest peab Leok tänama Valga arsti Vassili Ovtšinnikovi, kes temaga pikka aega tegeles ja kaela enne sügisest Aafrikasse sõitu paika väänas. Motomees naasis Mustalt Mandrilt Namiibia meistrina.

Uuel aastal jätkab Leokeist kogenuim sakslase Bodo Schmidti võistkonnas ning hakkab sõitma neljataktisel Suzukil. Vastutasuks peab eestlane Schmidtile kuulsust tooma Saksamaa meistrisarjas, lisaks loodab osaleda MM-sarja MX3-klassis.

Et sel hooajal MMil stardiraha enam ei maksta, satuvad eratiimide sõitjad raskesse olukorda. “Kuna teekonnarahad tõmmati nulli, jätkavad palgalised tehasesõitjad ja need, kes leiavad kõva sponsori,” teab Leok. “Kui me toetajat ei saa, pole võimalik osaleda.”

Tanel Leok jätkab MX1-klassis. “Eesmärk on olla edukam kui tänavu. Kawasaki annab mulle parima tehnika ja hea palga. Minu ülesanne on tsiklit arendada ja poodiumikohale jõuda,” sõnas rahvusvahelises meedias hüüdnime Estonian Express saanud noormees.

Aigar Leoki eesmärgid Kosaki meeskonnas ja MMi MX2-klassis pole sugugi tagasihoidlikumad. “Läinud hooaeg andis kõvasti enesekindlust, tean, et võin poodiumikohtade pärast võidelda,” sõnas ta.

Leokite motodünastia pesamuna Martin sõlmis sügisel lepingu Avo tööandja Bodo Schmidt Motospordiga ning tema sõiduriistaks saab 125 cm³ KTM. Noor eestlane peab nagu tema onugi näitama häid tulemusi Saksamaa lahtistel meistrivõistlustel. Kui aeg ja võimalused lubavad, osaleb ka EM-etappidel.