Euroopa komisjoni direktiiv, mis sätestab ühe EL riigi piire ületava tubakareklaami keelustamise, toob lõpu alates 1970ndatest aastatest F1-s valitsenud ajastule. Suitsureklaamid kaovad, kirjutab Guardian.

Briti meditsiiniassotsatsiooni juht dr Vivienne Nathanson leiab, et selline muudatus on igati kasulik. “Kõik, mis reklaamib tubakat, on halb,” seletab ta. Oma väite tõestuseks toob doktor ära fakti, et igal aastal sureb ainuüksi Suurbritannias suitsetamise tagajärjel 120 000 inimest.

Ometi ei ole tubakavastaste õnn täielik. Nimelt ei saa Euroopa Liit suurt midagi teha väljaspool oma võimupiirkonda toimuva osas. Esialgsetel hinnangutel Ameerikas, Aasias ja Austraalias toimuvad GP-etapid suitsureklaamist loobuma ei pea. “Komisjon ei saa jõustada seadust väljaspool piirkonda, mis on lepingutega ühinenud,” selgitab Euroopa komisjoni esindaja.

F1 meeskonnad ja nende toetajad 2005. aastal:
Ferrari: Marlboro, Vodafone, Shell
BAR: Lucky Strike, Honda
Renault: Mild Seven, Telefonica, Elf
McLaren Mercedes: West (asendatakse Johnnie Walkeriga), Siemens, Mobil
Jordan: Sobranie, Tata (konsultatsiooniteenused)
Minardi: Fondmetal (autotehnoloogia), Allegrini (keemiatööstus)
BMW Williams: Royal Bank of Scotland, Hewlett Packard, Budweiser
Sauber Petronas: Credit Suisse
Red Bull: Red Bull
Toyota: Panasonic, Denso (autoosad), Intel