Jokineni ja Räikköneni koostöö algas 1997. aastal. Enne seda oli Jokinen töötanud teise vormelisõitja Kimmo Liimataineni mehaaniku ja treenerina. Räikkönen vajas enda kõrvale inimest, kes oskaks hästi inglise keelt ja oskaks karte putitada.

1990-ndatel töötas Jokinen veel Heikki Kovalaineni mehaanikuna ning istus ka ise rooli. Jokineni enda võidusõitjakarjäär lõppes 1990-ndate keskel.

Jokinen pöördus peagi pärast Räikköneniga koostöö alustamist Hollandi kardispordi guru Peter de Bruijni poole, kes oli Belgia kardiliidu boss ning saatis Räikköneni ja Jokineni võistlema Euroopa erinevatele mõõduvõttudele.

Oma raamatus "Tundmatu Kimi Räikkönen" on 2007. aasta maailmameister nimetanud Jokineni üheks oma karjääri suurimaks mõjutajaks ja taustajõuks. Tema teenete hulka kuulus ka Räikköneni pääsemine F1-autosse 2000-ndate alguses.

Ilta-Sanomat kirjutab, et koos Jokineniga läks Räikkönen Inglismaale lepingut sõlmima agentide David ja Steve Robertsoniga. 54-aastane Steve Robertson on Räikköneni mändežer praegugi. Tema isa David suri 2014. aastal 70-aastaselt.

Soome mootorispordiliit kinnitas viimaste elupäevadeni mootorispordis tegutsenud Jokineni surma täna hommikul. Surma põhjust pole avaldatud.