Autoralli maailmameistrivõistlused siirdusid Jaapanisse suuresti saareriigi autotootjate aastaid kestnud lobitöö tulemusena, kuid kurvastuseks osaleb rallil tänavu vaid üks Jaapani autotootja, milleks on Subaru.

Jaapanis ootavad sõitjaid ees Suurbritannia rallile sarnased teeolud ning ilmateade lubab ka sügist Inglismaa ilma — kuni laupäevani peaks sadama tugevat vihma ning ralli toimumiskoha läheduses möllab hetkel ka taifuun.

Väga oluliseks kujuneb teedega tutvumine, kuna selle põhjal seadistatakse autod soojenduskatseks, kus autode seadetele viimane lihv antakse.

Tänavu on jäänud pidada veel vaid kuus rallit ning peetud kümnest rallist on koguni viis võitnud Sebastien Loeb. Maailmameistritiitli poole liikuva Loebi püüdmiseks peavad Markko Märtin, Petter Solberg Carlos Sainz ja Marcus Grönholm kahel järgmisel kruusarallil tugevalt punkte koguma, kuna ebaõnnestumise korral ollakse juba MM-tiitlist ilma.

Citroen

Citroen saatis mullu Loebi Jaapani ralli teedega tutvuma ning prantslane ongi ainuke tehasemeeskondade sõitjatest, kellel on võistlusega kokkupuuteid ka enne käimasolevat nädalat olnud. Loebi ja Citroen Xsara WRC 04 auto tänavused kindlad esitlused on prantslasest teinud suursoosikuks iga ralli eel. Lubatud vihmasadu on reedel vesi Loebi veskile, kuna ei pea prantslane sel juhul teistele teid kividest puhastamisega suurt lõivu maksma. Sainz on hooaja edenedes taas kord leidnud oma kiiruse ning lõpetanud viimasel kolmel rallil poodiumil. Hispaanlane on oma karjääri jooksul korduvalt võitnud esmakordselt kalendrisse kuulunud rallisid, mistõttu võib Sainzilt taas kord kohta esikolmikus oodata.

Ford

Fordil on Jaapani rallil palju mängus — maailmameistritiitlid nii meeskondlikus kui ka sõitjate arvestuses. Ford on ainuke autotootja, kes võib Citroenilt tänavu MM-tiitli võtta meeskondlikus arvestuses ning Märtin on Loebi lähim konkurent sõitjate arvestuses. Märtin on lubanud kahel eeloleval rallil prantslasega vahet vähendada — 29 punktilise kaotuse suurenemise korral eelolevatel rallidel võib tiitli juba Loebi kaela riputada. Märtinile ja Ford Focus RS WRC 04 autole peaksid Jaapani ralli teed sobima ning ei maksa unustada, et Fordi sõitjad said tänavusele Mehhiko rallil, mis samuti esmakordselt kalendrisse kuulus, kaksikvõidu. Francois Duvali kõrvale istub Jaapanis uus kaardilugeja Philippe Droeven, kes asendab perekondliku tragöödia tõttu rallilt eemale jäävat Stephane Prevot. Noor Duval on sel nädalavahetusel kõigiga võrdses seisus, kuna pole ka kogenud sõitjatelt rallilt kogemusi, kuid belglase tempo võib kaardilugeja vahetamise tõttu jääda loodetust aeglasemaks.

Subaru

Subaru meeskonna sõitjad on nädalavahetusel erilise surve all, kuna tegemist on autotootja koduralliga. Petter Solbergil on käsil hooaja halvim faas, kus norralane on kolmel järjestikusel rallil nullipoisiks jäänud ning valitsev maailmameister on tiitlikaitsmise enda jaoks muutnud väga keerukaks. Suurbritannia ralli teede spetsialistina tuntud Solbergile ja Subaru Impreza WRC 2004 autole peaks eelolev nädalavahetus hästi sobima ning norralane stardib ühe peafavoriidina Märtini kõrval. Teist hooaega tehasemeeskonnas sõitev Mikko Hirvonen pole suutnud veel positiivseid üllatusi pakkuda ning Jaapanis läheb noor soomlane taas kord Subarule punkte meeskondlikus arvestuses jahtima — finišisse jõudmise korral on punktilisa ka sõitjate arvestuses praktiliselt kindel.

Peugeot

Peugeot meeskonna jaoks on käsil hooaeg, mida Prantsusmaa tiim soovib ilmselt võimalikult kiiresti unustada. Võidule Soome rallile järgnes šokk Saksamaal, kus Marcus Grönholm esimeses kurvis teelt välja sõitis — Peugeot juhtkond ei olnud antud õnnestuse üle just väga rõõmus. Grönholmi hooaeg on otseses mõttes kulgenud üle kivide ja kändude — vaatamata pettumust valmistanud aastale võib soomlane veel hiilgava hooaja lõpu korral püüda maailmameistritiitlit. Meeskonna auto rooli naaseb Jaapanis Harri Rovanperä ning soomlane võib nädalavahetusel kõiki üllatada, kuna on ju Rovanperä näidanud viimastel kruusarallidel head kiirust ning esmakordselt kavva kuuluval Jaapani rallil võib ta kõiki üllatada.

Kurvastuseks ongi Jaapanis stardis vaid neli tehasemeeskonda, kuna Mitsubishi otsustas võtta autoralli maailmameistrivõistlustel pausi. Ainsa erasõitjana WRC auto roolis stardib Antony Warmbold M-Sporti poolt ettevalmistatud Ford Focus RS WRC 02 auto roolis.

DELFI Autolehe Jaapani esikaheksa ennustus:

1. Markko Märtin
2. Carlos Sainz
3. Harri Rovanperä
4. Francois Duval
5. Mikko Hirvonen
6. Marcus Grönholm
7. Antony Warmbold
8. Armin Kremer

Edukat Jaapani rallit kõigile DELFI Autolehe külastajatele ja Markko Märtinile!