Jaapani ralli (1.-3. september) eelvaade

 (8)
Marcus Grönholm Jaapani rallil
Reuters/Scanpix

Nädalalõpul Jaapanis sõidetav WRC etapp sõidetakse kitsastel kruusateedel. Eelmise aastaga võrreldes on katsete arv suurenenud (27 kiiruskatset) ja eelmisel aastal 50 km pikkune Kunneywa-Niueo katse on sel aastal tükeldatud kolmeks.

INFO: Ajakava,osalejate nimekiri,ennustusmäng

Citroen

Sabastien Loeb on Jaapanis kahel korral teisena lõpetanud: „2004. aastal võitlesin esikoha eest pühapäeva hommikuni, kuni muutsin taktikat. 2005. aastal olin „programmeeritud” lõpetama kolmandana, et kindlustada teine MM tiitel.Selle aasta kohta on raske öelda, mis juhtub. Grönholm ütles mulle, et kavatseb kõik järelejäänud rallid võita. Arvan, et alustan nii kiirelt kui suudan, nagu tavaliselt, et esimesel päeval teed puhastades mitte liialt aega kaotada. Eks näis, mis teisel päeval juhtuma hakkab.”

Daniel Sordo pole Jaapanis enne võistelnud: „Olen näinud rallist pilte ja mulle on räägitud, et teed on kiired ja kitsad. Alustan ettevaatlikult ja püüan katseid teisel korral kiirelt läbida. Eesmärgiks on tuua punkte tootjate arvestuses.”

Soomes katkestanud Xavier Pons Jaapanis ei stardi — Kronos on väljas ainult kahe autoga.

„Rääkisime Xeviga tõsiselt ja võtsime arvesse kaht asjaolu,” ütles Kronose boss Marc van Dalen: ”Soomes lõhutud auto taastamine ja Jaapanisse lennutamine oleks olnud ajaliselt väga raske. Ka ei esine Xevi pregu oma normaalsel tasemel — tal puudub enesekindlus ja võistlemine Jaapani keerulistes oludes seda ilmselt ei suurenda.”

Ford

„Hooaja järelejäänud etapid sõidetakse kruusal — lähen iga ralli starti uskudes, et suudan võita,” ütles Grönholm: „Soomes ei olnud mul autoga mingeid probleeme, mis on julgustav. Kui juht on autoga rahul, siis mõjutab see tugevalt enesekindlust ja kogu rallile lähenemist.”

Mikko Hirvonenile on Jaapani ralli tema viiekümnendaks WRC etapiks: „Kui peaksin midagi möödunud 49-st rallist valima, siis erilised on neist kaks: eelmise aasta Hispaania ralli, kus ma eratiimi Fordil kolmandaks tulin ning kahe nädala tagune Soome ralli, kus kodupubliku ees samuti kolmas olin.”

Subaru


Petter Solberg keeldus pärast Saksamaa ja Soome rallide ebaõnne prognoosimast, kuidas võiks tal minna Jaapanis. 2004. aastal võttis ta rallivõidu, eelmisel aastal juhtis kuid sõitis eelviimasel kiiruskatsel kivi otsa ja pidi katkestama. Igatahes norralasele Jaapani ralli kiiruskatsed meeldivad ja ideaalseks peab Solberg lõpetamist poodiumil.

Chris Atkinson saavutas eelmisel aastal oma seni ainsa poodiumikoha just Jaapanis: „See on Subaru koduralli ja seega meeskonna jaoks väga oluline. Naudin siinseid teid, aga eelmise aasta tulemuse kordamine on raske.”

Meeskonna kolmandal autol stardib Toshi Arai, kes viimati sõitis Subarus 2001. aastal.

OMV Peugeot

Manfred Stohli arvates peaks Jaapanis poodiumile jõudmine olema täiesti võimalik. Kuigi ta ei ole seda rallit kordagi lõpetanud, usub austerlane, et see on ta parim võimalus Mehhiko ralli poodiumikoha kordamiseks: „See ralli sobib Peugeot´le — Grönholm võitis siin eelmisel aastal 307-ga.”

Henning Solberg Jaapanis ei stardi.

src="http://g1.nh.ee/images/pix/file12027557_fortuuna_180x70.gif"
border=0 align=right valing=top>


Stobart Ford

Jaapani rallist võtab meeskond kasutusele uue, 2006 aasta Focuse. Matthew Wilson: „Uue, 2006 aasta Focuse rooli pääsemist olen oodanud rohkem kui midagi muud sel aastal.”

Teise autosse tuleb taas Luis Perec Companc, kellele see on viiendaks korraks sel aastal meeskonna eest startida.

Škoda

Škoda Jaapanis ei osale, Rovanperä ja Aigner stardivad septembri lõpus Küprosel.


2005

Grönholm võitis pärast Solbergi katkestamist liidrikohalt. Teine oli Loeb ja kolmas Atkinson. Järgnesid Duval ning Gardemeister.

Delfi Autolehe ennustus

1. Marcus Grönholm
2. Sebastien Loeb
3. Petter Solberg
4. Mikko Hirvonen
5. Manfred Stohl
6. Dani Sordo

Kuues käik (WRC)