Itaalia ralli eelvaade: 3.-5. oktoober

 (49)
Freddy Loix Saksamaa ralli soojenduskatsel

WRC-s on kätte jõudnud otsustavad rallid ning hooaja lõppvaatlusele antakse avalöök sel nädalavahetusel peetava Itaalia (San Remo) ralliga, mis on esimeseks kolmest järjestikusest asfaldirallist oktoobrikuus.

Itaalia ralli peetakse kurviderohketel asfaltteedel Lõuna-Alpides, kus rajalt väljasõit võib tähendada kõrgelt kukkumist kuristikku. Ralli peetakse sel aastal kaks nädalat hiljem kui varasematel aastatel, mis tõstab vihmasaju ja udu tõenäosust ralliteedel.

Lehtikuva/Scanpix

Asfaldil peaksid eelistatud olema Michelini rehvidega sõitvad meeskonnad (Peugeot, Citroen, Ford, Škoda), kuid kui Itaalias peaks vihma hakkama sadama tõusevad Pirelli ja Subaru meeskonna aktsiad.

Otsustavaks päevaks saab rallil ilmselt laupäev, mil kahel korral läbitakse ülipikk Teglia kiiruskatse, mille pikkuseks on 52 kilomeetrit.

Hooaja esimesel tõelisel (Monte Carlos olid teed lumised ning Saksamaal sõideti suurem osa rallist betoonil) asfaldirallil on soosikuks Itaalia ralli kolmel viimasel aastal võitnud Gilles Panizzi, kuid suurfavoriidiks teda nimetada ei saa, kuna prantslane ei ole suutnud sel aastal näidata eelmistele aastatele omast sõiduvormi ning ühtlasi pole enam Peugeot 206 WRC auto konkurentide omast üle.

Võitu lähevad jahtima ka Panizzi meeskonnakaaslased Marcus Grönholm ja Richard Burns, kolm Citroeni sõitjad, Subaru sõitjad ning ka Markko Märtin Fordi roolis.

Grönholm ja Burns pole oma karjääri jooksul veel asfaldirallit võitnud, kuid just esimene on sellele viimasel ajal korduvalt lähedal olnud.

Citroeni triost on tugevaim kindlasti Sebastien Loeb, kuid ka kogenud Carlos Sainzil ja Colin McRael on võimed ralli võitmiseks ning Citroen vajab rallilt head tulemust, et võtta 2003. aastal MM-tiitel meeskondlikus arvestuses.

Subaru sõitjad Petter Solberg ja Tommi Mäkinen võivad samuti Itaalia ralli võidu eest võidelda – esimene neist jahib sõitjate arvestuses MM-tiitlit ja on viimasel ajal väga heas vormis ning hooaja lõpus WRC-st lahkuv Tommi Mäkinen on varasem kahekordne Itaalia ralli võitja ning soovib kindlasti veel enne hooaja lõppu võidurõõmu tunda.

Reuters/Scanpix

Fordi lootused on seotud Markko Märtiniga, kes Saksamaa rallil näitas uue Focus RS WRC 03 ralliauto roolis kiirust, mis paljudele oli suureks üllatuseks. Saksamaal röövisid Märtinilt kindla võidu auto tehnilised probleemid, mis viimastel rallidel enam Focust pole vaevanud. Meeskond on autot ka enne Itaalia rallit edasi arendanud, mis annab lootust, et eestlane on taas võidukonkurentsis.

Reuters/Scanpix

Škoda meeskonna uus Fabia WRC auto teeb oma teise stardi asfaldirallil ning meeskond on autot tublisti edasi arendanud - meeskonna sõitjad Toni Gardemeister ja Didier Auriol võivad võidelda viimaste punktikohtade eest.

Lehtikuva/Scanpix

Kahjuks ei ole Itaalia rallil stardis Hyundai meeskonna sõitjaid Freddy Loixi ja Armin Schwarzi, kuna Hyundai ja Korea autotootja WRC programmi koordineerinud Motor Sport Developments on finantsaruannete osas eriarvamusel ja autotootja on ajutiselt peatanud meeskonna rahastamise.

Reuters/Scanpix

Itaalia rallil tulevad taas kord rajale ka JWRC sarja autod, kus Suzuki Ignis Super 1600 ralliauto roolis läheb punkte ja kogemusi püüdma Urmo Aava, kel endiselt lootusi tulla hooaja kokkuvõttes JWRC sarja esikolmikusse.

DELFI Autolehe Itaalia ralli esikaheksa ennustus

1. Sebastien Loeb
2. Marcus Grönholm
3. Markko Märtin
4. Richard Burns
5. Petter Solberg
6. Tommi Mäkinen
7. Colin McRae
8. Didier Auriol

Itaalia rallil tõotab tulla äärmiselt põnev võidusõit, kuna lootused MM-tiitli võidule on säilinud veel koguni seitsmel sõitjal ning hea tulemus Itaalia rallil võib tõsta sõitja aktsiad oluliselt, kuid samas ebaõnnestumine Itaalias võib ka lootustele kriipsu peale tõmmata.

Põnevat ja elamusterohket Itaalia rallit kõigile DELFI Autolehe lugejatele ning kel ennustused veel sisestamata, siis seda saab teha siin. DELFI Autoleht hoiab Teid rallinädalavahetuse jooksul Itaalia rallil toimuvaga pidevalt kursis!

Fakte Itaalia ralli kohta:

Ajakava ja kiiruskatsed:

LEG 1 : 3. oktoober - 6 kiiruskatset (142.14 km)
LEG 2 : 4. oktoober - 4 kiiruskatset (149.10 km)
LEG 3 : 5. oktoober - 4 kiiruskatset (96.12 km)

Kellajad on antud Eesti aja järgi (GMT +3).

LEG 1 : REEDE 3. oktoober

08:18 : Service area A at Imperia (20')

09:38 : SS 1 PERINALDO 1 (12,40 km)
10:26 : SS 2 CEPPO 1 (36,42 km)

12:12 : Service area B at Imperia (20')

13:25 : SS 3 COSIO 1 (19,19 km)
14:17 : SS 4 SAN BARTOLOMEO 1 (25,31 km)

15:19 : Grouping area at Imperia (15')

15:34 : Service area C at Imperia (20')

16:54 : SS 5 PERINALDO 2 (12,40 km)
17:42 : SS 6 CEPPO 2 (36,42 km)

19:28 : Service area D at Imperia (45')

LEG 2 : LAUPÄEV 4. oktoober

08:48 : Service area E at Imperia (20')

10:20 : SS 7 TEGLIA 1 (52,30 km)

12:03 : Grouping area at Imperia (10')

12:13 : Service area F at Imperia (20')

13:26 : SS 8 COSIO 2 (19,19 km)
14:18 : SS 9 SAN BARTOLOMEO 2 (25,31 km)

15:20 : Service area G at Imperia (20')

16:52 : SS 10 TEGLIA 2 (52,30 km)

18:35 : Service Area H at Imperia (45')

LEG 3 : PÜHAPÄEV 5. oktoober

08:48 : Service area I at Imperia (20')

10:12 : SS 11 VIGNAI 1 (26,54 km)
10:54 : SS 12 COLLE D'OGGIA 1 (21,52 km)

11:54 : Grouping area at Imperia (10')

12:04 : Service area J at Imperia (20')

13:28 : SS 13 VIGNAI 2 (26,54 km)
14:10 : SS 14 COLLE D'OGGIA 2 (21,52 km)

15:10 : Service area K at Imperia (20')

Itaalia ralli stardinimekiri:

# EKIPAAŽ AUTO GRUPP KLASS
1 Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 Wrc A 8
2 Burns-Reid Peugeot 206 Wrc A 8
3 Panizzi-Panizzi Peugeot 206 Wrc A 8
4 Martin-Park Ford Focus Wrc A 8
5 Duval-Prevot Ford Focus Wrc A 8
6 Hirvonen-Lehtinen Ford Focus Wrc A 8
7 Solberg-Mills Subaru Impreza Wrc A 8
8 Makinen-Lindström Subaru Impreza Wrc A 8
14 Auriol-Giraudet Skoda Fabia Wrc A 8
15 Gardemeister-Lukander Skoda Fabia Wrc A 8
17 Mcrae-Ringer Citroen Xsara Wrc A 8
18 Loeb-Elena Citroen Xsara Wrc A 8
19 Sainz-Marti Citroen Xsara Wrc A 8
20 Bugalski-Chiaroni Citroen Xsara Wrc A 8
22 Kresta-Tomanek Peugeot 206 Wrc A 8
23 Robert-Bedon Peugeot 206 Wrc A 8
24 Cserhalmi-Pavilec Ford Focus Wrc A 8
25 Errani-Casadio Skoda Octavia Wrc A 8
51 Baldacci-Bernacchini Fiat Punto A 6
52 Carlsson-Andersson Suzuki Ignis S1600 A 6
54 Katajamaki-Laaksonen Vw Polo Super 1600 A 6
57 Iliev-Yanakiev Peugeot 206 S1600 A 6
58 Ligato-Garcia Fiat Punto A 6
59 Harrach-Kelbach X A 6
61 Tirabassi-Renucci Renault Clio S1600 A 6
62 Svedlund-Nilsson Vw Polo S1600 A 6
63 Ceccato-Dotta Fiat Punto A 6
64 Teuronen-Kaapro Suzuki Ignis S1600 A 6
65 Feghali-Matar Ford Puma S1600 A 6
67 Broccoli-Girelli Opel Corsa S1600 A 6
69 Canellas-Amigo Suzuki Ignis S1600 A 6
70 Wilks-Pugh Ford Puma S1600 A 6
71 Aava-Sikk Suzuki Ignis S1600 A 6
73 Donchev-Manolov Peugeot 206 S1600 A 6
74 Meeke-Patterson Opel Corsa S1600 A 6
76 Cecchettini-Muzzarelli Fiat Punto A 6
78 Vasiljevic-Geipel Vw Polo S1600 A 6
101 Liatti-Geninnatti Peugeot 206 S1600 A 6
102 Jean Joseph-Boyere Renault Clio S1600 A 6
103 Andersson-Andersson Renault Clio S1600 A 6
104 Higgins-Gibson Subaru Impreza Wrx N 4
105 Caldani-Caliro Fiat Punto A 6
106 Bernardi-Brissart Renault Clio S1600 A 6
107 Joge-Stigh Peugeot 206 S1600 A 6
108 Wagner-Gross Renault Clio S1600 A 6
109 Honda-Sitnik Citroen Saxo Kit-Car A 6
110 Petrocco-Dalbard Mitsubishi Lancer N 4
111 Santoni-Casamata Mitsubishi Lancer N 4
112 Tiezzi-Galli Mitsubishi Lancer N 4
113 Rendina-Inglesi Renault Clio Rs N 3
114 Pastore-Tarrano Renault Clio Williams A 7
115 Buffo-Carezzana Renault Clio Williams A 7
116 Tarantino-Colombo Renault Clio Williams A 7
117 Genovese-Tesi Renault Clio Rs A 6
118 Lozza-Fiorendi Renault Clio Rs N 3
119 Calipo-Settimo Renault Clio Rs N 3
120 Corona-Florean Renault Clio Rs N 3
121 Bolla-Lupi Renault Clio Rs N 3
122 Ramboldi-Gallotti Renault Clio Rs N 3
123 Gai-Gai Mg Rover 105 Zr N 1
124 Orengo-Costantini Peugeot 106 Rallye N 1

Itaalia ralli varasemad võitjad:

AASTA EKIPAAŽ AUTO
2002 Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC
2001 Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC
2000 Panizzi-Panizzi Peugeot 206 WRC
1999 Makinen-Manissenmaki Mitsubishi
1998 Makinen-Mannisenmaki Mitsubishi
1997 McRae-Grist Subaru Impreza
1996 McRae-Ringer Subaru Impreza
1995 Liatti-Allessandrini Subaru Impreza
1994 Auriol-Occelli Toyota Celica
1993 Cunico-Evangelisti Ford Escort
1992 Aghini-Farnocchia Lancia Delta
1991 Auriol-Occelli Lancia Delta 16V
1990 Auriol-Occelli Lancia Delta 16V
1989 Biasion-Siviero Lancia Delta 16V
1988 Biasion-Siviero Lancia Delta
1987 Biasion-Siviero Lancia Delta
1986 Résultats annulés
1985 Rohrl-Geistdorfer Audi Sport Quattro
1984 Vatanen-Harryman Peugeot 205 T16
1983 Alen-Kivimaki Lancia O37
1982 Blomqvist-Cederberg Audi Quattro
1981 Mouton-Pons Audi Quattro
1980 Rohrl-Geistdorfer Fiat 131 Abarth
1979 "Tony"-Mannini Lancia Stratos
1978 Alen-Kivimaki Lancia Stratos
1977 Andruet-Delferrier Fiat 131
1976 Waldegard-Thorzelius Lancia Stratos
1975 Waldegard-Thorzelius Lancia Stratos
1974 Munari-Mannucci Lancia Stratos
1973 Therier-Jaubert Alpine A 11O
1972 Ballestrieri-Bernacchini Lancia
1971 O.Andersson-Nash Alpine A 11O
1970 Therier-Callewaert Alpine A 11O
1969 Kallstrom-Haggbom Lancia Fulvia
1968 Toivonen-Tiukkanen Porsche 911
1967 Piot-Roure Renault 8 Gordini
1966 Cella-Lombardini Lancia Fulvia
1965 Cella-Gamenara Lancia Fulvia
1964 Carlsson-Palm Saab 96 Sport
1963 Patria-Orengo Lancia Flavia
1962 Frescobeli-Malinconi Lancia
1961 De Villa-De Villa Alfa Romeo TI