Itaalia ralli kiiruskatsed sõidetakse mägedes paiknevail kitsastel ja kurvilistel kruusateedel. Sellel rallil on esimestel startijatel raskem kiirelt edasi liikuda kui näiteks Argentiinas — tee puhastamine võib kaotusesekundeid kiirelt kasvatada.

Selle aasta ralli teeb huvitavamaks see, et eelmise aastaga võrreldes on katseid muudetud — kasutusel on lõike 2004. aasta kiiruskatsetest ja kolm kiiruskatset on täiesti uued.

Kronos Citroen

Sebastien Loebi, kes on ka Itaalias võitjasoosik number 1, arvates ei saa meeskond senise edu kestmisele loota: „Olukord võib kiirelt muutuda kui mõni meie rivaalidest suudab autot edasi arendada. Kõik teevad selle nimel tugevalt tööd, seega ei saa keegi lubada endale ka rahulikku äraolemist.“

Teiseks sõitjaks on meeskond nimetanud Xavier Ponsi, Daniel Sordo osaleb kolmanda auto roolis. Meeskonna valiku kohta ütles Kronose pealik Marc van Dalen järgmist: „Danil on kogutud rohkem punkte kui Ponsil ja esmapilgul tundub, et ta oleks parem valik. Samas sõidab Sordo 2005. aasta masinaga millel on elektroonilised differentsiaalid. Ta on küll väga andekas, aga tal on ka palju õppida. Me laseme tal võistelda, ilma et paneksime ta õlule kohustuste koormat.“

BP Ford

Grönholm on lubanud osutada Loebile tugevat vastupanu ja tema plaan on sama, mis Solbergil Argentiinas — gaas põhja stardist alates: „Auto on hea. Loodan vaid, et saaksin sõita rallit ilma tehniliste probleemideta. Kuna Argentiinast jäid punktid saamata, siis olen kohustatud siin võitma.”

Mikko Hirvonen oli Sardiinias eelmisel aastal esimese päeva järel eratiimi autol kolmas, üllatades sellega kõiki (teasel päeval sõitis ta teelt välja ja katkestas. Tuleval nädalalõpul loodab soomlane teel püsida ja kasutada ära oma head stardikohta, et olla taas esimese päeva järel poodiumikonkurentsis.


Subaru

Petter Solberg ütles, et Argentiinas näidatud kiirus kohustab meeskonda rallit võitma: “Eelmise nädala Kreeka testid näitasid, et oleme edasi arenenud ja auto vastupidavus on paranenud. Me peame nüüd veel tõestama, et kui kõik sujub, suudame ka võita. Me vajame sel nädalavahetusel võitu.”
Chris Atkinsoni plaaniks Sardiinias on finišeerumine esiviisikus.

OMV Peugeot

Manfred Stohli lemmikute hulka Sardiinia ralli ei kuulu, aga punktidel loodab ta lõpetada igal juhul. Henning Solberg on samuti kindel, et punktid sellelt rallilt saamata ei jää.


Stobart VK Ford

Matthew Wilsoni jaoks taas ralli, millel ta esimest korda stardib. Endiselt on oluline tervelt fin išisse jõuda ja kogemusi saada.

Teise sõitjana on seekord stardis Kosti Katajamäki, kes lubab sõita nii kiiresti kui vähegi võimalik.


Red Bull Škoda

Esmaspäeval testiautoga üle katuse rullunud Rovanperä on rahul, et enne õnnetust sai pea kõik vajaliku informatsiooni masina kohta kätte.

Andreas Aigner ütles, et testimisel käitus auto kruusal hästi ja Itaalia rallile minnakse täie kindlustundega.

JWRC

Kahekümne ühest sarjas osalevast sõitjast on 18 Itaalias stardis — vaid Soomes oodatakse rajale rohkem osavõtjaid. Meenutame, et Argentiinas oli juuniore sõitmas vaid neli.

Stardis on ka Jaan Mölder, kes oma õnnetu Fordi seekord Suzuki vastu vahetanud ja Urmo Aava, kel kindlasti soov Argentiina ralli järel kaotatud üldliidri koht Anderssoni käest tagasi võita.

Keda veel silmas pidada

Daniel Sordo, Gareth MacHale, Gigi Galli, Francois Duval, Kristian Sohlberg, Jan Kopecky.


Võitjad

2005 Sebastien Loeb (Citroen Xsara)

2004 Petter Solberg (Subaru Impreza)


Autolehe ennustus

1. Sebastien Loeb

2. Petter Solberg

3. Marcus Grönholm

4. Daniel Sordo

5. Mikko Hirvonen

6. Jan Kopecky

Urmo Aava — 2. koht

Jaan Mölder — 8. koht