Võistlus Monza rajal sõidetakse Ferrari fännide ees, mis teeks võidu eriti magusaks mõlemale tiitlipretendendile. Põnevust tekitab ka Ferrari pressikonverents, kus meeskond peaks teatavaks tegema oma järgmise hooaja rivistuse.

F1 uudised

Türigi ja Itaalia GP-de vahelisel ajal on suurimaks uudiseks Heikki Kovalaineni kinnitamine Renault meeskonna sõitjaks 2007. aasta hooajal — vähemalt need spekulatsioonid, mis seostasid Räikköneni edasist saatust selle meeskonnaga on nüüd lõppenud.
Ricardo Zonta liigub Toyota testisõitja kohalt Renault testisõitjaks.
FIA on avaldanud ka järgmise hooaja kalendri beetaversiooni — Jaapani GP siirdub Suzuka rajalt Fuji ringrajale, San Marino ja Euroopa GP on kalendrist kadunud. Bernie Ecclestone seisukoht, et Saksamaa ja Itaalia jäävad ühest GP-st ilma, on seega kinnitust leidnud.

Renault


“Sel aastal olen võitnud Silverstones, Monakos, Hispaanias ja tahan raudselt võita ka Monza rajal. See on üks legendaarseist ringradadest, seega on võit siin eriline ja veel ihaldusväärsemaks teeb võitmise Ferrari löömine nende kodupubliku ees, “ ütles Alonso.

Koduvõistluseks on Itaalia GP ka Fisichellale: ”Loomulikult on see mulle seetõttu eriline. Olen siin võitnud F3 sarjas sõites. Eelmisel aastal olin siin poodiumil — esimese itaallasena Alboreto järel, kes sai sellega hakkama 17 aastat enne mind. See oli suurepärane tulemus, aga võit oleks veelgi parem.”


McLaren

Räikkönen on lubanud võistelda võidu pärast ja usub, et sellel lubadusel on ka alust. Ka Räikkönen pidavat oma tulevikuplaanid avalikustama just sel nädalavahetusel — on veel mõni variant peale Ferrari?

Pedro de la Rosal on Monza rajal läbitud piisavalt kilomeetreid — eelmise nädala testidel üle 1500 ja mehe sõnul peaks meeskond Itaalia GP-ks valmis olema.

Ferrari

“Saan aru, et minu tulevikku puudutav otsus äratab huvi, aga teadaanne tuleb pärast võistlust, sest praegu keskendume olulisematele asjadele. Meie taktikaks saab olla ainult rünnak. Me pole esimest korda sellises olukorras ja meil on piisavalt kogemusi, mis peaksid meid aitama. Usutavasti on meil alus oodata, et võidame sel aastal mõlemad tiitlid,” ütles Schumacher.

Massa osaks jääb loomulikult Schumacheri abistamine, kui see vähegi tema võimuses on.


Toyota

Türgis vaid kaks punkti saanud meeskonna sõitjad loodavad siit paremat tulemust. Eelmisel aastal sai Toyota Itaalias viienda ja kuuenda koha, vähemalt sama head tulemust oodatakse ka sel aastal.


Williams

Williamsi ”saavutused” on muljetavaldavad — üheksal GP-l on sel hooajal jäädud punktideta — mõlema masina finišini vastupidamist võib juba saavutuseks lugeda.

Meeskond ei ole oma ootusi selleks etapiks kõrgele kruvinud — Webberi arust ei ole Monza rada ka piisavalt turvaline. Siiski usub Webber, et kui auto kestab, võib isegi punktilisa oodata.
Rosberg tahab ka just siin taas midagi head kogeda — Monzale järgneval kolmel etapil tuleb tal enda jaoks tundmatutel ringradadel startida.

Honda


Viimase kolme etapiga oma punktisumma eelneva 11 etapiga võrreldes pea kahekordseks kasvatanud Honda läheb võistusele enesekindlusest pakatavana. Button on kindel, et suudab olla konkurentsivõimeline ka Itaalias ja ka kaks korda sellel rajal võitnud Barrichello loodab just Monzast head tulemust kirja saada.


Red Bull

Cristian Klien, kellele järgmiseks aastaks F1-s enam kohta ei ole, peaks sel nädalavahetusel samuti lõplikult otsustama, kas tema karjäär jätkub ChampCaris või DTM sarjas. Samas on austerlane juba teatanud, et ChampCari mineku mote talle ei istu. Igatahes on raske uskuda, et mees F1 auto roolis enam väga motiveeritud ja keskendunud on.

David Coulthardil on Monza GP-lt ka võit ette näidata. Sel korral läheb ta küll starti ilmselt plaaniga võtta asja rahulikult ja kindlalt ning üritada punkt-paar koju tuua — nagu ta on sõitnud kogu hooajal.


BMW


Türgi oli pettumus, aga testidel näitas meeskond, et kiirus on taas leitud ja lootus punktikohtade eest võitlemiseks igati õigustatud. Heidfeldil läks Türgi etapp avarii ja Kubical rehvivaliku nahka. Poolakas peab Itaalia GP-d samuti peaaegu koduvõistluseks — ta on elanud aastaid Itaalias ja siin ka kartautol võistelnud.


Midland

Kuna Monza rada võib alati üllatusi valmistada, siis on MF1 Racingu võimalused siit punkte saada tõenäolisemad paljude teiste ringradadega võrreldes. Pühapäevane vihmaennustus võib samuti rajal kaose tekitada ja hea õnne korral — kes teab …


Toro Rosso

Taas rada mille sirged toetavad V10 mootorit.


Super Aguri

Vahepeal läbitud testikilomeetrid on pannud meeskonna uude autosse optimistlikumalt suhtuma. Kuna Sakon Yamamoto on siin ka piisavalt testinud, siis usub ta, et peaks sellel rajal tundma end kindlamalt kui varasematel. Eesmärgiks on masinate finišisse toomine.

2005


1. Juan-Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1h 14min 28.659sec
2. Fernando Alonso Renault-Renault +2.4s
3. Giancarlo Fisichella Renault-Renault +17.9s
4. Kimi Raikkonen McLaren-Mercedes 22.7s
5. Jarno Trulli Toyota-Toyota +33.7s
6. Ralf Schumacher Toyota-Toyota +43.9s
7. Antonio Pizzonia Williams-BMW +44.6s
8. Jenson Button BAR-Honda +1min 03.6s