Grönholm võitis, Loeb oli klass omaette
Sarrazin ja Stohl, kes päeva teisel poolel häid aegu näitasid, olid viimastele katsetele valinud slikid. Eelmise kiiruskatse hiilgavalt sõitnud Henning Solberg pingutas üle, sõitis viimase katse algul teelt välja ja katkestas.
Monte Carlo ralli tulemused:
# | Sõitja | Auto | Aeg | Kaotus võitjale |
---|---|---|---|---|
1. | M. GRÖNHOLM | Ford Focus RS WRC 06 | 4:11:43.9 | 0:00:00 |
2. | S. LOEB | Citroen Xsara WRC | 4:12:45.7 | +1:01.8 |
3. | T. GARDEMEISTER | Peugeot 307 WRC | 4:13:07.0 | +1:23.1 |
4. | M. STOHL | Peugeot 307 WRC | 4:13:26.2 | +1:42.3 |
5. | S. SARRAZIN | Subaru Impreza WRC 06 | 4:15:04.1 | +3:20.2 |
6. | C. ATKINSON | Subaru Impreza WRC 05 | 4:16:46.3 | +5:02.4 |
7. | M. HIRVONEN | Ford Focus RS WRC 06 | 4:18:03.4 | +6:19.5 |
8. | D. SORDO | Citroen Xsara WRC | 4:18:59.1 | +7:15.2 |
9. | X. PONS | Citroen Xsara WRC | 4:19:26.8 | +7:42.9 |
10. | G. PANIZZI | Škoda Fabia WRC | 4:20:53.7 | +9:29.8 |
18. kiiruskatse:
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | STOHL | 23:02.8 |
2. | LOEB | 23:21.5 |
3. | SARRAZIN | 23:38.8 |
4. | GARDEMEISTER | 23:49.0 |
5. | ATKINSON | 23:59.2 |
6. | GRÖNHOLM | 24:04.7 |
7. | PANIZZI | 24:12.3 |
8. | HIRVONEN | 24:13.8 |
9. | PONS | 24:17.3 |
10. | KOPECKY | 24:42.8 |
17. kiiruskatse:
Katse võitjate esikolmik oli seekord tavatu: Stohl, Sarrazin, Henning Solberg. Loeb oli nejas, Gardemeister viies. Loebi ja Gardemeisterit lahutab enne viimast kiiruskatset vaid 6.2 sekundit.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | M. STOHL | 10:56.4 |
2. | S. SARRAZIN | 10:57.3 |
3. | H. SOLBERG | 11:03.5 |
4. | S. LOEB | 11:05.5 |
5. | T. GARDEMEISTER | 11:11.5 |
6. | D. SORDO | 11:16.0 |
7. | M. GRÖNHOLM | 11:18.3 |
8. | C. ATKINSON | 11:19.0 |
9. | X. PONS | 11:21.4 |
10. | G. PANIZZI | 11:21.9 |
16. kiiruskatse:
Loeb võitis katse ja kärpis vahet Gardemeistriga — kaks katset enne ralli lõppu lahutab Loebi teisest kohast veel 12.2 sekundit.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 11:38.5 |
2. | T. GARDEMEISTER | 11:40.8 |
3. | M. GRÖNHOLM | 11:41.0 |
4. | M. HIRVONEN | 11:44.8 |
5. | X. PONS | 11:45.8 |
6. | C. ATKINSON | 11:52.2 |
7. | G. PANIZZI | 11:56.8 |
8. | D. SORDO | 12:05.7 |
9. | S. SARRAZIN | 12:16.7 |
= | J. KOPECKY | 12:16.7 |
15. kiiruskatse:
Turini katsevõiduga tõusis Loeb kolmandaks — Gardemeistrist ja teisest kohast lahutab teda veel 14,5 sekundit. Katse teine oli Gardemeister, kes kaotas Loebile 9,5 sekundiga.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 24:07.0 |
2. | T. GARDEMEISTER | 24:16.5 |
3. | S. SARRAZIN | 24:21.5 |
4. | C. ATKINSON | 24:23.5 |
5. | M. GRÖNHOLM | 24:35.6 |
6. | M. STOHL | 24:37.1 |
7. | D. SORDO | 24:38.9 |
8. | M. HIRVONEN | 24:44.1 |
9. | X. PONS | 24:54.3 |
10. | H. SOLBERG | 24:55.9 |
14. kiiruskatse:
Toni Gardemeister demonstreeris, et ka Peugeot´ga võib väga kiiresti edasi liikuda ja võttis Loebi ees katsevõidu. Soomlane on ilmselt otsustanud, et oma kättevõidetud teist kohta ta ilma võitluseta ei loovuta.
Loebi lahutab poodiumikohast veel 3,8 sekundit.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | T. GARDEMEISTER | 11:20.0 |
2. | S. LOEB | 11:25.2 |
3. | C. ATKINSON | 11:28.6 |
4. | S. SARRAZIN | 11:29.9 |
5. | M. GRÖNHOLM | 11:34.4 |
6. | G. PANIZZI | 11:36.9 |
7. | M. STOHL | 11:37.2 |
8. | M. HIRVONEN | 11:43.6 |
9. | X. PONS | 11:44.2 |
10. | D. SORDO | 11:49.5 |
13. kiiruskatse:
Päev algas taas Loebi domineerimisega. Katse teise aja sõitis välja Grönholm, kolmanda Gardemeister.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 12:16.2 |
2. | M. GRÖNHOLM | 12:19.7 |
3. | T. GARDEMEISTER | 12:33.1 |
4. | M. STOHL | 12:33.2 |
5. | M. HIRVONEN | 12:34.9 |
6. | G. PANIZZI | 12:43.4 |
7. | X. PONS | 12:50.7 |
8. | C. ATKINSON | 12:50.8 |
9. | D. SORDO | 13:02.7 |
10. | S. SARRAZIN | 13:06.3 |
Seis 2. päeva järel:
Teise rallipäeva järel on esikohal Marcus Grönholm, teine on Gardemeister ja kolmas Stohl. Neljandale kohale tõusnud Sebastien Loeb lahutab poodiumikohast veel 32.8 sekundit.
Kiiruskatse (nagu kõik tänased katsed) võitis Loeb. Teise aja sõitis välja Gardemeister, kolmanda Sarrazin.
# | Sõitja | Aeg | Kaotus liidrile |
---|---|---|---|
1. | M. GRÖNHOLM | 2:36:10.2 | 0:00:00 |
2. | T. GARDEMEISTER | 2:38:16.1 | +2:05.9 |
3. | M. STOHL | 2:38:19.0 | +2:08.8 |
4. | S. LOEB | 2:38:51.8 | +2:41.6 |
5. | S. SARRAZIN | 2:39:13.6 | +3:03.4 |
6. | C. ATKINSON | 2:40:53.0 | +4:42.8 |
7. | D. SORDO | 2:41:11.8 | +5:01.6 |
8. | G. PANIZZI | 2:41:30.2 | +5:20.0 |
9. | M. HIRVONEN | 2:41:37.5 | +5:27.3 |
10. | X. PONS | 2:42:33.1 | +6:22.9 |
12. kiiruskatse
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 24:03.1 |
2. | T. GARDEMEISTER | 24:10.1 |
3. | S. SARRAZIN | 24:10.4 |
4. | M. STOHL | 24:16.4 |
5. | M. GRÖNHOLM | 24:18.8 |
Rahvarohkuse tõttu on 11. kiiruskatse otsustatud ära jätta ja võistlejad siirduvad pärast 10. katse lõppu 12. kiiruskatsele.
10. kiiruskatse
Sebastien Loeb on tänase nelja katsevõiduga tõusnud neli kohta ja on nüüd neljas. Liidrina jätkab Grönholm, teisel kohal Stohl ja kolmandal Gardemeister.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 14:21.2 |
2. | D. SORDO | 14:39.8 |
3. | M. GRÖNHOLM | 14:40.7 |
4. | M. HIRVONEN | 14:41.4 |
5. | X. PONS | 14:43.0 |
9. kiiruskatse
Loebilt juba kolmas katsevõit järjest — üldarvestuses on ta tõusnud kuuendaks. Stohl möödus Gardemeistrist ja tõusis üldarvestuses teiseks.
Duval sõitis välja ja ei pääse teele tagasi — tänaseks on tema ralli lõppenud. Probleeme oli ka Panizzil — kaotus liidrile sel katsel 1.34.
Marcus Grönholmi arvates lõpetab Loeb tänase päeva teisel kohal: “Turinis ründab ta kindlasti ja tõuseb seejärel ka teisele kohale — ta on neis oludes täiesti omaette klass.” Turinis pidi võistlejaid ootama jää ja lumi.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 15:41.5 |
2. | M. GRÖNHOLM | 15:47.6 |
3. | S. SARRAZIN | 15:48.9 |
4. | M. STOHL | 15:55.3 |
5. | M. HIRVONEN | 16:06.1 |
8. kiiruskatse
8. katse võit taas Loebile. Katse teine oli Sarrazin, kolmas Grönholm, kes juhib üldkokkuvõttes. Galli autol ütles käigukast üles — tema ralli on seega ilmselt läbi.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 14:41.2 |
2. | S. SARRAZIN | 14:43.5 |
3. | M. GRÖNHOLM | 14:46.2 |
4. | F. DUVAL | 14:46.4 |
5. | M. HIRVONEN | 14:50.2 |
7. kiiruskatse:
Loeb alustas päeva katsevõiduga. Grönholmilt teine aeg, kuigi ta ise väitis, et ei tunne end Monte Carlo oludes sugugi kindlalt. Gardemeister möödus Atkinsonist ja tõusis teisele kohale.
Petter Solberg oli sunnitud katkestama — eile pärast viimast kiiruskatset sai õlilekke tõttu viga tema Subaru mootor.
Mikko Hirvoneni sõnul on autoga endiselt probleemid — sedapuhku käiguvahetusega.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 16:50.4 |
2. | M. GRÖNHOLM | 17:06.1 |
3. | M. STOHL | 17:06.2 |
4. | D. SORDO | 17:07.6 |
5. | T. GARDEMEISTER | 17:09.4 |
Seis 1. päeva järel:
Esimese päeva järel juhib Grönholm, teisel kohal on Chris Atkinson ja kolmandal Toni Gardemeister. Sebastien Loeb sõitis kuuendal kiiruskatsel rajalt välja. Õnneks ei saanud ei tema ega kaardilugeja vigastada.
Hirvonen oli katsel hädas töö lõpetanud käsipiduriga — juuksenõelakurvide läbimine ilma selleta ei sujunud ja ta kaotas tohutult aega.
Gardemeister kurtis, et viimasel katsel lõi talle kramp jalga ja muutis sõitmise peaaegu võimatuks.
Petter Solberg ütles, et ta sõidab liiga ettevaatlikult, aga midagi pole teha — punkte on kindla peale vaja. Solbergi autot tabas viimasel katsel ka õlileke, mille tagajärjel sai kannatada mootor. Petteri jätkamine on küsitav.
# | Sõitja | Auto | Aeg | Vahe liidriga |
---|---|---|---|---|
1. | M. GRÖNHOLM | Ford Focus RS WRC 06 | 1:09:30.8 | 0:00:00 |
2. | C. ATKINSON | Subaru Impreza WRC 05 | 1:10:54.5 | 1:23:07 |
3. | T. GARDEMEISTER | Peugeot 307 WRC | 1:10:57.9 | 1:27:01 |
4. | G. PANIZZI | Škoda Fabia WRC | 1:11:05.4 | 1:34:06 |
5. | M. STOHL | Peugeot 307 WRC | 1:11:09.9 | 1:39:01 |
6. | F. DUVAL | Škoda Fabia WRC | 1:11:36.3 | 2:05:05 |
7. | S. SARRAZIN | Subaru Impreza WRC 06 | 1:12:17.6 | 2:46:08 |
8. | S. LOEB | Citroen Xsara WRC | 1:13:14.4 | 3:43:06 |
9. | D. SORDO | Citroen Xsara WRC | 1:13:28.2 | 3:57:04 |
10. | M. HIRVONEN | Ford Focus RS WRC 06 | 1:13:29.6 | 3:58:08 |
6. kiiruskatse:
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | M. GRÖNHOLM | 18:47.6 |
2. | P. SOLBERG | 19:03.1 |
3. | M. STOHL | 19:05.4 |
4. | T. GARDEMEISTER | 19:08.3 |
5. | C. ATKINSON | 19:12.3 |
5. kiiruskatse:
Viienda kiiruskatse võitis Francois Duval Škodal, teine oli Sarrazin Subarul. Üldkokkuvõttes on mehed 8. ja 7. kohal.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | F. DUVAL | 9:43.3 |
2. | S. SARRAZIN | 9:49.0 |
3. | S. LOEB | 9:49.2 |
4. | M. STOHL | 9:51.4 |
5. | P. SOLBERG | 9:51.7 |
4. kiiruskatse:
Neljas katse jätkus Loebi ülemvõimuga — 20 sekundit parem aeg kui katse teisel, Duvalil. Gigi Galli lõhkus auto ja tema ralli on tänaseks läbi.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 14:43.9 |
2. | F. DUVAL | 15:04.7 |
3. | M. GRÖNHOLM | 15:12.2 |
4. | M. HIRVONEN | 15:15.8 |
5. | P. SOLBERG | 15:17.4 |
Esimesel kahel katsel osales ainult 11. autot — kaks järelkärudega traktorit olid blokeerinud tee, ning rohkem sõitjaid katse starti ei jõudnud. Kolmas katse tühistati ja autod lihtsalt sõitsid selle läbi.
Ralli kohtunikekomitee otsustas, et esimese ja teise katse tulemused jäävad kehtima. Neile, kes starti ei pääsenud, antakse Solbergiga võrdne aeg, mis tähendab, et meetritki läbimata kaotavad nad Loebile kolme minutiga.
2. kiiruskatse (NB! 11. sõitjat):
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | M. GRÖNHOLM | 9:37.2 |
2. | S. LOEB | 9:39.7 |
3. | G. PANIZZI | 9:45.1 |
4. | G. GALLI | 9:53.1 |
5. | C. ATKINSON | 10:06.6 |
1. kiiruskatse (11. sõitjat läbinud):
Esimest kiiruskatset asus juhtima Sebastien Loeb. Katsel on jääd ja lund, Loebi valik hommikusteks katseteks oli piikidega rehvid. Oli ka neid, kes valisid “slickid“ — Sarrazin ja Petter Solberg, Mikko Hirvonen.
Solberg väitis, et Subaru info teeolude kohta eeldas slikke — tegelikult aga ei oleks olnud võimalik ennustusega rohkem mööda panna.
# | Sõitja | Aeg |
---|---|---|
1. | S. LOEB | 15:14.0 |
2. | G. PANIZZI | 15:39.5 |
3. | G. GALLI | 15:40.0 |
4. | M. GRÖNHOLM | 15:50.5 |
5. | C. ATKINSON | 15:59.8 |
Testikatse
1. Sarrazin (Subaru) 6’43’’4
2. Grönholm (Ford) +1’’1
3. Duval (First Skoda) +2’’9
4. Atkinson (Subaru) +3’’0
5. Pons (Kronos Citroën) +5’’0