FIA selgitas, miks Belgia GP-l suure avarii põhjustanud Hülkenberg pääses kerge karistusega

 (1)
FIA selgitas, miks Belgia GP-l suure avarii põhjustanud Hülkenberg pääses kerge karistusega
Nico Hülkenbergi põhjustatud avarii Belgia GP-lXPB Images/Press Association Images

Eile toimunud Belgia GP-l põhjustas esimeses kurvis suure avarii Nico Hülkenberg (Renault), kes libises otsa Fernando Alonsole (McLaren), kelle auto selle peale õhku paiskus ning omakorda Charles Leclerci (Sauber) masina peale maandus.

Rahvusvaheline autospordiliit FIA otsustas karistada Hülkenbergi stardipositsiooni muutmisega. Järgmisel etapil, mis sõidetakse Itaalias, Monza ringrajal, peab Hülkenberg loovutama stardis 10 kohta.

Kuus aastat tagasi põhjustas Belgias sarnase avarii Romain Grosjean, kes pidi karistuseks ühe etapi vahele jätma. Grosjean põrkas kokku Lewis Hamiltoniga, kes lendas selle tagajärjel üle Fernando Alonso masina.

FIA selgitas, et karistuse erinevus tulenes sellest, et Hülkenbergil oli see hooaja esimeseks avariiks. Grosjean oli aga 2012. aastal juba varasemalt põhjustanud hooaja käigus avariisid, mille tõttu sai ta karmima karistuse.

Seotud lood:

"Hülkenbergi põhjustatud avariid võrreldi Grosjeani vahejuhtumiga," rääkis FIA võidusõidu direktor Charlie Whiting väljaandele Autosport. "Grosjeani õnnetus oli ka põhjus, miks me lõime karistuspunktide jagamise süsteemi."

"Tänavuse aasta õnnetus oli selgelt Hülkenbergi süü, mida ta ka ise tunnistas," lisas Whiting. "Tema eksimuse tõttu lõppes kolme-nelja auto sõitja jaoks võistlus. Usun, et temale määratud karistus oli õiglane."

"Kui mõelda tagasi Grosjeani õnnetusele, siis tal oli enne Belgia GP-d juba olnud neli avariid. Pärast sellist avariide põhjustamise seeriat hakkasime jagama karistuspunkte. Iga põhjustatud avarii eest saab võistleja kolm karistuspunkti ja kui neid tuleb kokku 12, siis peab ta ühe etapi vahele jätma."